• Mimmis rum

    Fler som är lite äldre som är gravida?

    Vi fick ett plus idag!
    Vi är så glada!!
    Finns det fler kanske? 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-07 10:29
    Någon idag kanske

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-02 13:51
    På den här adressen kan nvi registrera oss www.familjeliv.se/Forum-2-367/m70782406.html

  • Svar på tråden Fler som är lite äldre som är gravida?
  • jo1976
    Chimera71 skrev 2013-08-18 19:47:28 följande:

    Jag ska inte på inskrivning på MVC förrän den 23:e september...ca v 12. Är inte det väldigt sent?


    Jag den 26:e aug är då också i v.12
  • vargzaga
    Chimera71 skrev 2013-08-18 19:47:28 följande:
    Jag ska inte på inskrivning på MVC förrän den 23:e september...ca v 12. Är inte det väldigt sent?

    Jag ska på inskrivning på MVC den 29 augusti och kommer då att vara i vecka 11+6
  • Fröken OK

    Chimera71 - Ja, gynekologen sa nåt som lät så skevt först. Att ta ut spiralen ökar risken för missfall, men att låta den ligga kvar ökar också risken för missfall. Roliga odds, liksom. Men han brukar ändå rekommendera sina patienter att ta ut den. Nu lyckades han inte och ville inte övergöra det, så han beslöt att låta den vara kvar... Vet inte vad jag ska tycka, riktigt...

  • Blingbling
    MammaMu74 skrev 2013-08-18 07:50:05 följande:
    Oj inser att det var ett tag sen jag var inne... En stor varm kram till er som får starta om på nytt och ett stort grattis till er som fått ert efterlängtade lilla frö att börja gro. Jag har legat inne pga att dom trodde att tappen nästan var utplånad och att jag har haft mycket sammandragningar och molvärk så jag fick åka blåljus från ett sjukhus till ett annat och kollas upp under ett par dagar. Efter ett par dgr konstaterades det att tappen inte var påverkad vilket känns toppen men hur kan det fela på drygt 3 cm... Har fortsatt mycket sammandragningar och molvärk (32+0 idag) v 33 och det blir en ny koll av tappen om en vecka. Skulle vilja ha hjälp med att lägga in mitt datum på BF listan :) (Skriver på mobilen) BF den 13 oktober

    Lovar att lägga in dig i BF-listan så fort jag kommer till en dator (surfplatta funkar det inte på...blir ihoptryckt bara)...om inte någon annan hinner före och kn assistera med det
  • Clara77

    Hejsan!

    Är det okej om jag hoppar in i denna tråd?

    Jag och min man har i över 7 år försökt bli med barn och nu äntligen har det hänt  Glad Fast jag fortfarander har svårt att förstå det.
    I slutet på januari är det tänkt att det ska ske.     

  • Blingbling

    Instämmer med Chimera - välkommen hit till vår lilla vrå Clara77 Och GRATTIS till att ni lyckats efter att ha försökt så länge! Måste ju kännas tokigt bra ju! Blev det på naturligt försök eller via IVF eller något annat sätt? Missa inte att vi har en BF-lista som du gärna får skriva in dig i om du vill, länk till den finns i något av mina tidigare inlägg.

  • Fröken OK

    Hej allihop!

    Kom nyss hem från gynakuten... Det är dock INTE missfall på G, fostret mår bra och hjärtat pickar på. Pust! Jag blev ombedd att åka in för att jag blödde idag igen och nu slutade det inte riktigt. Men tydligen så har jag en typ hjärtformad livmoder, med två håligheter, delad med en skiljevägg. Enligt läkaren: "I ena håligheten; myomet och spiralen, i andra håligheten; graviditeten"... Blödningarna kommer från den håligheten med myomet och det kan tydligen hålla på så rätt länge. Om det blir väldigt mycket större mängd blod, om jag får ont eller om det helt plötsligt blir klarrött, då kanske jag ska komma in på en extrakoll, annars var det lugnt. 

    Nu är jag helt slut och ligger uthälld på soffan och mumsar godis...  

  • asan25
    Fröken OK skrev 2013-08-19 17:10:41 följande:
    Hej allihop!

    Kom nyss hem från gynakuten... Det är dock INTE missfall på G, fostret mår bra och hjärtat pickar på. Pust! Jag blev ombedd att åka in för att jag blödde idag igen och nu slutade det inte riktigt. Men tydligen så har jag en typ hjärtformad livmoder, med två håligheter, delad med en skiljevägg. Enligt läkaren: "I ena håligheten; myomet och spiralen, i andra håligheten; graviditeten"... Blödningarna kommer från den håligheten med myomet och det kan tydligen hålla på så rätt länge. Om det blir väldigt mycket större mängd blod, om jag får ont eller om det helt plötsligt blir klarrött, då kanske jag ska komma in på en extrakoll, annars var det lugnt. 

    Nu är jag helt slut och ligger uthälld på soffan och mumsar godis...  
    Härligt med positivt besked. vila mycket och njut av att vara gravid! Solig
Svar på tråden Fler som är lite äldre som är gravida?