• Mimmis rum

    Fler som är lite äldre som är gravida?

    Vi fick ett plus idag!
    Vi är så glada!!
    Finns det fler kanske? 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-07 10:29
    Någon idag kanske

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-02 13:51
    På den här adressen kan nvi registrera oss www.familjeliv.se/Forum-2-367/m70782406.html

  • Svar på tråden Fler som är lite äldre som är gravida?
  • Zuzziwoman

    Mana: håller tummar och tår för bra siffror på KUB. Att vänta ett så efterlängtat barn trots ålder är ju bara härligt, man kan ju inte planera in allt efter när det egentligen passar bäst.

    Jag skriver nu med min bebis sovandes på bröstet. En liten bestämd dam vräktes ut inatt vägde 3585 gr och 49 cm lång

  • PoL
    Zuzziwoman skrev 2014-07-31 11:57:14 följande:

    Mana: håller tummar och tår för bra siffror på KUB. Att vänta ett så efterlängtat barn trots ålder är ju bara härligt, man kan ju inte planera in allt efter när det egentligen passar bäst.

    Jag skriver nu med min bebis sovandes på bröstet. En liten bestämd dam vräktes ut inatt vägde 3585 gr och 49 cm lång smile1.gif


    Ååååh grattis till underverket!!!
  • mana
    Zuzziwoman skrev 2014-07-31 11:57:14 följande:

    Jag skriver nu med min bebis sovandes på bröstet. En liten bestämd dam vräktes ut inatt vägde 3585 gr och 49 cm lång


    Å vad härligt, grattis och lycka till med den lilla!!
  • mana

    Nu har vi varit på första besöket på MVC. Vi vågar ju inte riktigt tro på att det ska komma en bebis, utan säger "om det blir så" hela tiden. Så för oss var det bra att få höra barnmorskan som räknade med att det ska komma en bebis och gav oss datum och tidsplaner fram till mars då jag är beräknad. Det var härligt, vi begav oss ut och köpte en liten pyjamas i stl 56 direkt efteråt : ) 
    Vecka 8 nu.

  • Dimisi

    Jag vågar inte heller säga "när bebisen kommer" utan att lägga till "ifall allt går bra". Fast jag var orolig under mina andra graviditeter oxå. När jag var gravid första gången längtade jag tills graviditeten var över, så jag skulle slippa oroa mig, men då kom ju istället oron för plötslig spädbarnsdöd. Då blev jag helt nojig för det istället.

  • PoL

    Härligt Mana! Stort att köpa första bebisplagget, det blir så verkligt då

    Här är en till som oftast säger '...om allt går bra'...

  • mana

    Ja vad gör inte oron med oss... när vi hade kunnat njuta istället...

    Oväntat nog har vi nu diskuterat vänt och vridit och kommit fram till att vi inte vill göra KUB. 
    Med huvudet kan jag säga att det finns saker som gör att jag skulle avsluta en graviditet. Men hjärtat pallar inte att ta ett (osannolikt men möjligt) ev abortbeslut. Så nu låter vi livet ha sin gång och försöker jobba med tilliten istället för oron!

    Men innan jag helt jobbar bort oron (hihi) vill jag se ett hjärta som slår, och det kunde BM hjälpa till med from v.10, sa hon (eftersom de inte hade VUL, men vanligt utanpåmagen-ultraljud). Så jag ringer nog på mån och ber henne boka in det- bara två veckor kvar till v. 10 ju!

  • PoL
    mana skrev 2014-08-09 13:24:13 följande:

    Ja vad gör inte oron med oss... när vi hade kunnat njuta istället...

    Oväntat nog har vi nu diskuterat vänt och vridit och kommit fram till att vi inte vill göra KUB. 
    Med huvudet kan jag säga att det finns saker som gör att jag skulle avsluta en graviditet. Men hjärtat pallar inte att ta ett (osannolikt men möjligt) ev abortbeslut. Så nu låter vi livet ha sin gång och försöker jobba med tilliten istället för oron!

    Men innan jag helt jobbar bort oron (hihi) vill jag se ett hjärta som slår, och det kunde BM hjälpa till med from v.10, sa hon (eftersom de inte hade VUL, men vanligt utanpåmagen-ultraljud). Så jag ringer nog på mån och ber henne boka in det- bara två veckor kvar till v. 10 ju!


    Tycker det låter som ett klokt och balanserat beslut vad spännande med bara två v kvar till bm!!!
  • mana

    HURRA! Vi såg den lill* ! Helt otroligt fantastiskt och den såg så fin ut och gjorde volter och vinkade. -suck- vilken lättnad. Och nu kommer nästa fas -att försöka förstå att den "filmen" vi såg på skärmen faktiskt utspelade sig inne i min kropp?!

    Så svårt att koppla: en sån febril aktivitet och det varken syns eller känns utanpå eller inuti. Men å andra sidan mätte BM pyret till 4 cm.

    Ja herregud jag är så glad och omtumlad. Och nu äntligen ska vi få berätta för vår dotter att hon ska få ett syskon, något som hon har längtat efter i åratal. 

    Det blev ut o handla blommiga minibebisbyxor efteråt (så hanterar vi eufori : ) tydligen)

    Hoppas ni har det bra med era bebisar inne o utanför magen! Berätta gärna lite hur ni har det!
    Själv låg jag däckad förra veckan, illamående, kräkningar, huvudvärk, yrsel osv...men det är som om det redan har vänt. Har mått bättre i tre dagar nu, så hoppas, hoppas! 

  • mana
    Dimisi skrev 2014-09-01 22:04:47 följande:

    Vad roligt mana! Fick du något nytt bf-datum?


    Ja roligt, roligt!!! Men nej, vi pratade inte om bfdatum, så vi får vänta till RUL. Vilket vi redan fått tid till i slutet av okt. Helt plötsligt känns det som om tiden går fort, innan räknade jag varje dag fram till v 12... Känner mig gravid på riktigt och växer ur mina byxor (kan ju bero på helt andra saker än en livmoder dock...) 
    Nu har jag spytt varannan dag ett tag, varje liten förbättring räknas : ) 
    Fotrfarande trött, men känner mig ändå mer o mer kraftfull, hoppas det fortsätter så! 
    Vi har nu berättat för 6åringen att hon ska bli storasyster och det var fantastiskt att se hennes glädje! Hon klappar på magen och frågar varje dag: -hur mår bebisen, mamma?

    Hur går det för dig Dimisi? Och för er andra om nån är kvar i tråden?
  • Dimisi

    Jag har RUL i övermorgon. Börjar bli lite nervös. Men jag vet i alla fall att bebisen lever, för jag lyssnar med doppler ibland, och jag känner rörelser i magen nu. Går in i vecka 20 imorgon.

    Våra pojkar gillar oxå att "prata" med bebisen i magen. Då tänker jag att de kommer att få vänta läääänge innan de får se den på riktigt. 4-5 månader är ju en halv evighet när man är barn. Som vuxen gravid tycker jag oxå att det känns väldigt länge... Flört

  • mana
    Dimisi skrev 2014-09-09 23:02:01 följande:

    Jag har RUL i övermorgon. Börjar bli lite nervös. Men jag vet i alla fall att bebisen lever, för jag lyssnar med doppler ibland, och jag känner rörelser i magen nu. Går in i vecka 20 imorgon.

    Våra pojkar gillar oxå att "prata" med bebisen i magen. Då tänker jag att de kommer att få vänta läääänge innan de får se den på riktigt. 4-5 månader är ju en halv evighet när man är barn. Som vuxen gravid tycker jag oxå att det känns väldigt länge... Flört


    Å vad härligt, jag längtar efter att känna bebisen! Hoppas allt var bra och fantastiskt på RUL!
    På tal om lång väntan: ja, vid RUL runt 20 v, då är en ju halvvägs bara. Såhär i början känns ju RUL evighetslångt borta, och sen är förlossningen nära typ...
    Tack för verklighetscheck : det var ju 4 mån kvar EFTER RUL oxå. Jaja jag har slutat spy iallafall (peppar peppar) och bara jag slipper huvudvärk o sömnlöshet så är det inga problem : )
    Ha det fint!
  • annis12

    När jag kräkte som värst sa min läkare att det bara var bra, då har man högt hcg och fostret sitter rejält. Jag har haft många tidiga missfall och har då inte mått speciellt dåligt. (Dock inget vetenskapligt på något vis!)

    Ett stort grattis till er!

  • lima69

    Oj nu var det länge sen jag var inne här och läste å skrev nått.. jag hoppas alla har det bra. Själv växer jag så det knakar.. Är i v 32+4 och längtar nått enormt. Ska berätta om dubbel lycka!! Jag ska bli mormor också, den 10/3 -15. Fantastiskt att både återuppleva spädbarnstiden själv samtidigt som man blir mormor. Helt underbart????

    Nu jobbar jag sista veckan nästa vecka, ska bli skönt att få börja ta igen sig några veckor innan BF, om det nu går. Vi har köpt hus mitt i allt så en flytt är nära.. Nåja vi får väl se hur allt går???? kram och ha det så gott

    Grattis alla ni mammor som fått barn sen sist jag var här och lycka till????????

  • lima69

    Hmm skrev på min iPad och la till lite smileys här och där i texten, men ser att det blev frågetecken istället.. Så tokigt. Jag hoppas ni tar det med ro och inte tror jag är helt tokig

  • Dimisi
    lima69 skrev 2014-10-08 18:29:35 följande:

    Hmm skrev på min iPad och la till lite smileys här och där i texten, men ser att det blev frågetecken istället.. Så tokigt. Jag hoppas ni tar det med ro och inte tror jag är helt tokig


    Det är ett vanligt fenomen här på FL.

    Grattis till att du ska bli mormor! Vad mysigt med mor och barn på barnvagnspromenader tillsammans. Glad
Svar på tråden Fler som är lite äldre som är gravida?