• debbie85

    Första barnet - BF januari 2014

    Hej och välkommen!

    Detta är en tråd för oss som är gravida med första barnet och som vill dela med sig om tankar och känslor.

    Själv fick jag nyss plus (torsdags 130425) på grav-testet och har räknat ut BF 140104. Spännande!


    28-årig Sthlmstjej bosatt i Skåne som planerar sitt första barn tillsammans med fästman.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-24 11:22
    Det här är en tråd för våra bilder (magar, ultraljud, inhandlade prylar eller vad vi vill) "Första barnet - BF Januari 2014 BILDTRÅD": www.familjeliv.se/Forum-2-293/m69869696.html

    Här är en egen tråd för BF-listan "Första barnet - BF januari 2014 - BF-lista": www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70004356.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-06-18 22:12
    P g a att det blivit något fel på vår bildtråd i dagarna så har det nu skapats en ny: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70243614.html
  • Svar på tråden Första barnet - BF januari 2014
  • Nathis

    Igår var vi på RUL, vi har fortfarande samma BF 11 januari:)  Hon sa att allt hon kunde se såg bra ut och vi ska få en liten pojke! vi e så glada:D:D

  • Flikkan
    Nathis skrev 2013-08-16 17:45:40 följande:
    inte vi heller den får vara i affären( i kartong?) fram tills deccember tror jag, men iaf känslan att ha en vagn som sin lilla bebis ska få ligga i om några månader!:D:D

      

     
    Hehe okey, ja det är ju det som är fördelen med att köpa en helt ny och i butik. Nu behöver ju min vän få utrymme då dom fått tvillingar och skaffat en tvillingvagn plus att dom har en till liten dam som åker vagn :)
  • debbie85
    V 19 + 4 idag.
    Var på RUL i onsdags och fick se en normalbyggd liten tjej! 
    Glad Det är självklart inte 100 % säkert att det är en tjej men BM letade länge efter en snopp och hittade ingen. Tungan ute Hon var helt underbart söt! Låg och grejade med sina händer framför ansiktet hela tiden och ville knappt visa sin profil utan att t.ex. hålla i sin näsa och liknande. Åh, vad jag längtar tills jag får träffa henne!!! BF ändrades från 140105 till 140106.

    Har fortfarande inte känt några riktiga sparkar men känner av bebisen ungefär som små svaga puffar som känns lite halvt obehagliga emellanåt, som små elstötar typ. Moderkakan ligger dock i framvägg. På RUL fick jag veta att hon låg med huvudet nedåt ganska högt upp i livmodern med armar och ben åt höger. Strax efter RUL kunde jag lokalisera en massa små "stötar" åt högra sidan. Kan även känna av att det strålar ner mot livmodertappen emellanåt och det känns som att det är bebisen som ligger och krafsar med händerna. Skrattande
    28-årig Sthlmstjej bosatt i Skåne som väntar sitt första barn tillsammans med fästman. BF 140106. <3
  • tinis
    debbie85 skrev 2013-08-16 21:53:25 följande:
    V 19 + 4 idag.

    Var på RUL i onsdags och fick se en normalbyggd liten tjej!  Det är självklart inte 100 % säkert att det är en tjej men BM letade länge efter en snopp och hittade ingen.  Hon var helt underbart söt! Låg och grejade med sina händer framför ansiktet hela tiden och ville knappt visa sin profil utan att t.ex. hålla i sin näsa och liknande. Åh, vad jag längtar tills jag får träffa henne!!! BF ändrades från 140105 till 140106.

    Har fortfarande inte känt några riktiga sparkar men känner av bebisen ungefär som små svaga puffar som känns lite halvt obehagliga emellanåt, som små elstötar typ. Moderkakan ligger dock i framvägg. På RUL fick jag veta att hon låg med huvudet nedåt ganska högt upp i livmodern med armar och ben åt höger. Strax efter RUL kunde jag lokalisera en massa små "stötar" åt högra sidan. Kan även känna av att det strålar ner mot livmodertappen emellanåt och det känns som att det är bebisen som ligger och krafsar med händerna. 



    Så roligt Debbie!!! Stort Grattis så roligt med massa Girls
  • debbie85

    Tack!


    28-årig Sthlmstjej bosatt i Skåne som väntar sitt första barn tillsammans med fästman. BF 140106. <3
  • belter
    Nathis skrev 2013-08-16 17:47:00 följande:
    Igår var vi på RUL, vi har fortfarande samma BF 11 januari:)  Hon sa att allt hon kunde se såg bra ut och vi ska få en liten pojke! vi e så glada:D:D
    vad roooligt !! grattis =) 
    debbie85 skrev 2013-08-16 21:53:25 följande:
    V 19 + 4 idag.
    Var på RUL i onsdags och fick se en normalbyggd liten tjej! Glad Det är självklart inte 100 % säkert att det är en tjej men BM letade länge efter en snopp och hittade ingen. Tungan ute Hon var helt underbart söt! Låg och grejade med sina händer framför ansiktet hela tiden och ville knappt visa sin profil utan att t.ex. hålla i sin näsa och liknande. Åh, vad jag längtar tills jag får träffa henne!!! BF ändrades från 140105 till 140106.

    Har fortfarande inte känt några riktiga sparkar men känner av bebisen ungefär som små svaga puffar som känns lite halvt obehagliga emellanåt, som små elstötar typ. Moderkakan ligger dock i framvägg. På RUL fick jag veta att hon låg med huvudet nedåt ganska högt upp i livmodern med armar och ben åt höger. Strax efter RUL kunde jag lokalisera en massa små "stötar" åt högra sidan. Kan även känna av att det strålar ner mot livmodertappen emellanåt och det känns som att det är bebisen som ligger och krafsar med händerna. Skrattande
    å grattis till er flicka :D längtar ti
     
  • Jossehaugen
    vilja89 skrev 2013-08-16 13:29:48 följande:
    Vi ska också dit i höst. :)

    Jag med åker nog ner i mitten av september
  • Nathis
    Flikkan skrev 2013-08-16 18:06:25 följande:
    Hehe okey, ja det är ju det som är fördelen med att köpa en helt ny och i butik. Nu behöver ju min vän få utrymme då dom fått tvillingar och skaffat en tvillingvagn plus att dom har en till liten dam som åker vagn :)

    aah då e de klart men, mysigt ändå att veta att man har vagnen hemma:)
    debbie85 skrev 2013-08-16 21:53:25 följande:
    V 19 + 4 idag.
    Var på RUL i onsdags och fick se en normalbyggd liten tjej! Glad Det är självklart inte 100 % säkert att det är en tjej men BM letade länge efter en snopp och hittade ingen. Tungan ute Hon var helt underbart söt! Låg och grejade med sina händer framför ansiktet hela tiden och ville knappt visa sin profil utan att t.ex. hålla i sin näsa och liknande. Åh, vad jag längtar tills jag får träffa henne!!! BF ändrades från 140105 till 140106.

    Har fortfarande inte känt några riktiga sparkar men känner av bebisen ungefär som små svaga puffar som känns lite halvt obehagliga emellanåt, som små elstötar typ. Moderkakan ligger dock i framvägg. På RUL fick jag veta att hon låg med huvudet nedåt ganska högt upp i livmodern med armar och ben åt höger. Strax efter RUL kunde jag lokalisera en massa små "stötar" åt högra sidan. Kan även känna av att det strålar ner mot livmodertappen emellanåt och det känns som att det är bebisen som ligger och krafsar med händerna. Skrattande
    Grattisgrattis:D

     
  • martinajulia
    Nathis skrev 2013-08-16 17:45:40 följande:
    Jag började med dom redan i vecka 6, dom jag har smakar skit, tar dom också typ varannan dag. DE som e jobbigast, iaf med dom här tabletterna är att man inte får äta 2 timmar innan man tar dom och man får ej äta efter en timma efter man ätit dom, de tycker jag e jättejobbigt att tajma in, men nu tar jag dom om jag vaknar på natten eller direkt på morgonen:)
    Vad heter de du tar? De jag ska ta heter Niferex. Är mest nervös över att börja må dåligt av dem.
Svar på tråden Första barnet - BF januari 2014