• debbie85

    Första barnet - BF januari 2014

    Hej och välkommen!

    Detta är en tråd för oss som är gravida med första barnet och som vill dela med sig om tankar och känslor.

    Själv fick jag nyss plus (torsdags 130425) på grav-testet och har räknat ut BF 140104. Spännande!


    28-årig Sthlmstjej bosatt i Skåne som planerar sitt första barn tillsammans med fästman.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-24 11:22
    Det här är en tråd för våra bilder (magar, ultraljud, inhandlade prylar eller vad vi vill) "Första barnet - BF Januari 2014 BILDTRÅD": www.familjeliv.se/Forum-2-293/m69869696.html

    Här är en egen tråd för BF-listan "Första barnet - BF januari 2014 - BF-lista": www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70004356.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-06-18 22:12
    P g a att det blivit något fel på vår bildtråd i dagarna så har det nu skapats en ny: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70243614.html
  • Svar på tråden Första barnet - BF januari 2014
  • tinis

    Ni som har facebook, har ni skrivit ut att ni är gravida där?`Jag tänkte att jag ska göra det idag i samband med att jag grattar min pappa som skulle fyllt 58 men är lite nervös haha

  • Lunda
    tinis skrev 2013-08-30 09:33:33 följande:
    Ni som har facebook, har ni skrivit ut att ni är gravida där?`Jag tänkte att jag ska göra det idag i samband med att jag grattar min pappa som skulle fyllt 58 men är lite nervös haha
    Jag har gått ut på fb att jag är gravid. Skrev inte rakt ut utan gjorde en kryptisk status som man kunde lista ut det på. Skrev något om att nu när mina fötter bär på extravikt förtjänar de lite fotvård. Fick frågan direkt om det var dags för smått :)
  • johanna3

    Jag la upp bilden från UL på fb :)

    Idag pratade jag med bm och det var heeeelt normalt med sammandragningar sålänge de inte gör ont :)

  • FrökenBlå

    Wohoo, idag är det halvtid!! Tiden går både snabbt och långsamt nu Solig

    Vi tänker nog teckna gravidförsäkring på Folksam iom att vi har dem på de flesta andra försäkringar med..det blir smidigast så och jag tror inte att det bolaget är så dåligt heller..

    Jag har inte berättat det offentligt nånstans eftersom mina jobbkompisar fortfarande inte vet. Jag har fått ta större klädstorlekar på jobbet så jag tror inte att det syns alls där, men är det nån som frågar så tänker jag absolut säga som det är! Det är bara roligt att se hur folk reagerar och när de vågar fråga Flört 

  • Tokfrans

    Idag är man i v.19 och har berättat för min mor att hon ska bli mormor och de va en del skrik och tårar (glädje) :)

    Hon har även känt bebben sparka och blev helt till sig .. och börja gråta igen, av lycka hahah.

    Magen har börjat växa, står även upp som en bula när man vaknar ( ÄNTLIGEN) :D 

  • Natalie87
    Lunda skrev 2013-08-30 09:59:21 följande:
    Jag har gått ut på fb att jag är gravid. Skrev inte rakt ut utan gjorde en kryptisk status som man kunde lista ut det på. Skrev något om att nu när mina fötter bär på extravikt förtjänar de lite fotvård. Fick frågan direkt om det var dags för smått :)

    Hahaha jag skrev också en typ kryptisk status på facebook. Jag brukar generellt baka rätt mycket så jag skrev en status om att denna gång bakar jag och sambon någon tillsammans, men att denna speciella sak skulle ta ett par månader att bli klar =D Tror dock ALLA fattade direkt vad vi menade men lite roligare än att bara skriva "jag är gravid" =P
  • youandme
    Tokfrans skrev 2013-08-30 13:05:13 följande:
    Idag är man i v.19 och har berättat för min mor att hon ska bli mormor och de va en del skrik och tårar (glädje) :)

    Hon har även känt bebben sparka och blev helt till sig .. och börja gråta igen, av lycka hahah.

    Magen har börjat växa, står även upp som en bula när man vaknar ( ÄNTLIGEN) :D 
    Vad roligt att hon blev så glad! :) 

    Min mamma var inte glad, men inte sur heller när vi berättade... Fast det berodde nog på att jag fortfarande pluggar och hon var rädd att om vi får barn så kommer jag avbryta studierna helt. Nu har hon förstått att det inte kommer att hända, och hon har redan köpt nån sliskig haklapp där det står "mormors älskling" :) 
  • Smulan 82

    Åh är lite nervös idag skall tillbaka till jobbet imorgon och pröva att jobba igen vill juh verkligen kunna jobba och tjäna pengar men nu när jag inte har haft så ont sedan i måndags så måste jag erkänna att jag njuter av att kunna röra på mig. Och sambon är jätteförkyld eller har fått influensan så är även skönt att ha ork att hjälpa honom nu. Hur går det för er andra med graviditeten? Själv är det foglossningen och dålig sömn som jag känner mest av.

  • MARlA
    Tokfrans skrev 2013-08-23 11:40:46 följande:
    Då välkomnar jag in v.18

    Ingen direkt mage än, bara på kvällarna. känner bebis dagligen, massa puffar och kullerbytter hit och dit.

    Är de bara jag som har cp ont i brösten när man är ute och de är lite kyligt?  De känns som någon gör nippletwist på mig gånger 100 xD 

    Du är inte ensam om att ha ont i brösten när det är kallt..AJ!
  • MARlA
    sweetmoments skrev 2013-08-23 11:44:17 följande:
    hej på er alla!

    längesen jag skrev här men jag har kikat på massa inlägg om olika saker.

    jag vill börja med att skriva att vi har varit på RUL och de sa att vi troligtvis väntar en liten flicka! hon sa det flera ggr och fokuserade på den regionen väldigt länge så hon lät väldigt säker. men de säger ju aldrig hundra procent för det går inte att vara bombsäker. men nu har jag köpt lite rosa saker eftersom det är en liten tjej vi väntar! kunde inte låta bli. så nu får inte en liten kille komma ut eftersom jag har köpt rosa saker ;) haha! allt såg perfekt ut och mitt bf är 19 januari :) har blivit flyttad 2 ggr. på det tidiga UL så blev jag flyttad fram 8 dagar och nu flyttad tillbaka ca en v.

    det andra jag funderar på är att vad jag ska köpa för barnvagn. jag har förälskat mig i emmaljungas super nitro pga de stora svängbara hjulen som är låsbara. så man får vanliga hjul om man vill det. vill ha sittdel men med hårdlift. det enda som jag gruvar mig för är ju priset. jag har lixom fastnat i tanken med dessa hjul. har hittat fina andra barnvagn men har som sagt låst mig på dessa hjul! den skulle kosta ca 8000:-

    sådär. nu har jag delat med mig av mig glädje och funderingar! 
    Jag har också fallit för en Emmaljunga super nitro, just pga de stora svängbara hjulen! Hoppas bara att den funkar bra att köra med i snö, det lär ju vara en del när mini kommer :)
Svar på tråden Första barnet - BF januari 2014