• Svar på tråden Februari bebisar 2014 ;)
  • Vårlängtan

    Ångest! Idag efter inskrivningen på mvc fick jag en "blödning" (ljusrosa flytning typ). Fick panik! Eftersom jag inte hade blödningar med dottern utan vid mitt MA är jag nu livrädd.... Spydde så sent som imorse och illamående hela dagen. Kroppen spelar mig ett spratt och jag får ångest.

  • aprilbebisen
    Hallonfrossa skrev 2013-07-09 09:31:02 följande:
    Aprilbebis: nä, jag är bara 26 så behöver inte ta de testen, nope inget ul heller, ska försöka få mig ett vul när jag väl är där, men annars är det min allra första kontakt med bm 7/8.
    okej :) va skönt gör dom sånt där. Hos min bm har dom inte tillgång till ultraljudsmaskiner (eller va det heter). Så sådant få ja åka till stan eller boka privat förutom Rul..
    jenny1984 skrev 2013-07-09 17:48:19 följande:
    Ska på första besöket om en v, kommer då att vara i v11. Tror inte det blir vul för min del, men samtidigt har illamåendet gått över så jag känner mig inte så gravid... får passa på att njuta då jag hör hur vissa av er mår!
    Haha jaaa njut :)
    Vårlängtan skrev 2013-07-09 17:50:01 följande:
    Ångest! Idag efter inskrivningen på mvc fick jag en "blödning" (ljusrosa flytning typ). Fick panik! Eftersom jag inte hade blödningar med dottern utan vid mitt MA är jag nu livrädd.... Spydde så sent som imorse och illamående hela dagen. Kroppen spelar mig ett spratt och jag får ångest.
    Oh förstår ångesten.. är i 8+5 idag och kom några bloddroppar för mig med idag och mycket molvärk :/ är lite nervöst varje gång man går på toa nu men inte kommit mer blod sen i morse. Men har ändå en klump i magen är så orolig.
    Hur går det för dig? 

     
  • elinos01
    Vårlängtan skrev 2013-07-09 17:50:01 följande:
    Ångest! Idag efter inskrivningen på mvc fick jag en "blödning" (ljusrosa flytning typ). Fick panik! Eftersom jag inte hade blödningar med dottern utan vid mitt MA är jag nu livrädd.... Spydde så sent som imorse och illamående hela dagen. Kroppen spelar mig ett spratt och jag får ångest.

    Det kan vara tunna blodkärl men även livmoderhalstappen som orsakar det. Det är lätt att det börjar blöda lite från dem. Förstår att du blir orolig. Rikg KK och prata med dom ochf örsökt få till ett VUL om du känner att oron stannar kvar.
  • elinos01

    Vi har på inskrivning för en vecka sedan, har KUB 6/8 i v.14 och sen RUL 16/9 i v.21 :) Smygtittade på räkan i v.8 och då slog hjärtat så fint så fint :)

  • Vårlängtan

    Tack snälla för era ord. Det har inte kommit mer blodblandat ännu... Sprungit in och ut på toaletten x-antal gånger idag. Har kraftig molvärk vilket jag dock haft alla veckor den här graviditeten. Fy... Pendlar mellan hopp

  • aprilbebisen
    elinos01 skrev 2013-07-09 23:42:36 följande:
    Vi har på inskrivning för en vecka sedan, har KUB 6/8 i v.14 och sen RUL 16/9 i v.21 :) Smygtittade på räkan i v.8 och då slog hjärtat så fint så fint :)

    Gud va skönt att du redan fått tider för kub och rul :)
    Vårlängtan skrev 2013-07-09 23:59:13 följande:
    Tack snälla för era ord. Det har inte kommit mer blodblandat ännu... Sprungit in och ut på toaletten x-antal gånger idag. Har kraftig molvärk vilket jag dock haft alla veckor den här graviditeten. Fy... Pendlar mellan hopp

    Okej skönt att det inte kommit mer iaf. Sjukt orolig här med har ju haft lite molvärk hela tiden men innan blodet som kom igår så stramade det som fn i magen och har haft ganska ont efter det men har försökt stt bara läsa normala saker varför blödningar kommer och det är ju oftast för allt växer som det ska och man har känsligare slemhinnor pch blodkärl :)
  • Hallonfrossa

    1177 är ganska bra när det gäller graviditeter, tycker de ger en tydlig bild av vad som kan vara möjliga orsaker till allt.

Svar på tråden Februari bebisar 2014 ;)