• katziki

    Vi IVF:are som plussat juni 2013

    Hej alla!

    Jag fick mitt efterlängtade graviditetsbesked i måndags 3/6. Är det flera som är i samma tidiga nervösa skede av graviditeten som jag? Skriv gärna en rad!

    Kram / katziki 

  • Svar på tråden Vi IVF:are som plussat juni 2013
  • diana0101

    Jag har en fråga: min klinik räknar mina graviditetsveckor från dagen då vi gjorde FET. Men nu var ju den 6 dagar gammal så eg borde jag väl räkna + 6. Någon som vet?

  • Russinet
    Längtan 86 skrev 2013-06-23 12:51:09 följande:
    Jag har bara kräkts en gång hittills. Det kommer och går, börjar efter frukost typ kl 7:30, håller på en timme sen är det borta tills typ kl 11-11:30 tills kl 14-15 då den går över ... Sen kommer det på kvällen när jag ska lägga mig.  I samband med illamåendet så blir jag yr och svimfärdig, har du upplevt något liknade?
    jag kände ingenting sånt fram tills för tre dagar sen. idag är jag hemma pga illamående. mitt kommer och går nästan precis de tider du nämner. har du nåt trix som lindrar? jag kan mest bara ligga ned och försöka vila bort det. försöker äta för att få upp blodsockret. misstänker att jag mår illa när det är lågt.
  • Längtan 86

    Hej Russinet,
    Jag brukar ta lite lime eller citron och suga på. Det hjälper bäst men jag brukar även dricka kallt vatten med lite citronjuice i....

    Pratade med RPC och enligt dem så kunde jag ta åksjuke tabletter men jag vågar inte även om det är helt ofarligt, så jag kör på min lime/citron kur ...

  • BrittaKarin
    Längtan 86 skrev 2013-06-26 20:16:15 följande:
    Hej Russinet, Jag brukar ta lite lime eller citron och suga på. Det hjälper bäst men jag brukar även dricka kallt vatten med lite citronjuice i.... Pratade med RPC och enligt dem så kunde jag ta åksjuke tabletter men jag vågar inte även om det är helt ofarligt, så jag kör på min lime/citron kur ...

    Jag knaprar postafen, mot åksjuka för mitt illamående. Det hjälper lite grann. Har inte kräkts, än Ställde klockan på en timmen innan jag skulle upp, då tog haj tabletten och solade om. Dagen gick bättre
  • Ljusgläntan

    Hej, vi plussade i juni efter vårt tredje FET!! Är i vecka 7 nu och var på vul igår och såg ett hjärta som slog. Men vi ska egentligen vara 6+4 men de mätte att vi var 6+0, lite oroande att den är mindre än vad den ska vara.

  • katziki

    Jag var på vul i förrgår och hjärtat slog som det ska!! :) Men jag är också orolig eftersom jag fick 6+6 i stället för 7+3, fyra dagar mindre här också. Dum som jag var så frågade jag inte om det eftersom läkaren var rätt otrevlig och hela tiden såg ut som att hon ville att vi skulle gå.. :(

  • Tintene

    Hej alla!

    Kan jag hoppa in här?

    Plussade 15 juni på rd 13 efter första syskonförsöket Glad--- Har nu gått in i v 7 (6+1) och läääängtar ihjäl mig till vul den 9 juli...

    Har lite symptom men de kommer och går så blir rätt orolig emellanåt...      


    111222333
  • Ljusgläntan

    Katziki - jag har googlat runt lite och läst att det tydligen är ganska vanligt vid ivf och att fostret ofta växer ikapp senare!

Svar på tråden Vi IVF:are som plussat juni 2013