• katziki

    Vi IVF:are som plussat juni 2013

    Hej alla!

    Jag fick mitt efterlängtade graviditetsbesked i måndags 3/6. Är det flera som är i samma tidiga nervösa skede av graviditeten som jag? Skriv gärna en rad!

    Kram / katziki 

  • Svar på tråden Vi IVF:are som plussat juni 2013
  • katziki

    Mitt illamående har gått över nästan helt, så nu är man nervös för det i stället... Aldrig går man fri från oron

  • diana0101

    Vul idag och läkaren verkade bekymrad. Den lille skulle vara 8+0 men hon bedömde snarare 7+0. Den bedömdes även vara för liten för att vara i v 7 och det lilla hjärtat var otydligt- det pulserade men allt för svagt. Hon hade svårt att uttala sig om någonting egentligen. Det blir nytt vul den 18/7. Vi är väldigt nedstämda och oroliga. Någon som fått oklart besked eller ett för litet embryo och som sedan sett bättre ut i ett senare skede?

  • Tintene

    Kommer inte ihåg men jag tror jag skrivit i denna tråd tidigare... :)

    Hoppas iallafall gärna med . Är gravid i v 8( 7+5) efter första syskonförsöket o gjorde vul idag. Till vår stora glädje såg allt fint ut! Nu är det bara att hoppas på att det fortsätter så. 


    111222333
  • Tintene
    diana0101 skrev 2013-07-09 20:37:21 följande:
    Vul idag och läkaren verkade bekymrad. Den lille skulle vara 8+0 men hon bedömde snarare 7+0. Den bedömdes även vara för liten för att vara i v 7 och det lilla hjärtat var otydligt- det pulserade men allt för svagt. Hon hade svårt att uttala sig om någonting egentligen. Det blir nytt vul den 18/7. Vi är väldigt nedstämda och oroliga. Någon som fått oklart besked eller ett för litet embryo och som sedan sett bättre ut i ett senare skede?

    Förstår att ni känner oroade... Men tycker jag läst här på FL om liknande fall, dvs där embryot varit lite mindre än önskat men att det sedan växt ikapp. Försök att hålll ut till den 18:e då ni antagligen kommer få mycket klarare besked.

    Du behöver inte svara men gjorde du möjligtvis vul på ivf kliniken i Stockholm (St Göran)? Hade nämligen också tid där idag då det var just en dag för tidiga ultraljud mitt i sommarstägningen.

    När det gäller hjärtat så såg vi att det liksom pickade på men jag kan ju inte påstå att det var supertydligt.... Vad menade hon med att hjärtat pulserade svagt?     
    111222333
  • katziki
    diana0101 skrev 2013-07-09 20:37:21 följande:
    Vul idag och läkaren verkade bekymrad. Den lille skulle vara 8+0 men hon bedömde snarare 7+0. Den bedömdes även vara för liten för att vara i v 7 och det lilla hjärtat var otydligt- det pulserade men allt för svagt. Hon hade svårt att uttala sig om någonting egentligen. Det blir nytt vul den 18/7. Vi är väldigt nedstämda och oroliga. Någon som fått oklart besked eller ett för litet embryo och som sedan sett bättre ut i ett senare skede?



    Åh vad jobbigt! Tiden går aldrig så långsamt som vid såna här tillfällen... Håller alla tummar och tår för att allt ser fint ut den 18:e!!
  • diana0101

    Tintene: Jag går på RMC i Malmö. Jag vet faktiskt inte riktigt vad hon menade- vet inte om det var "dålig kvalitet" på ultraljudet, möjligen för tidigt skede eller om hjärtat helt enkelt verkade för svagt... Jag förstod inte mycket, tyckte att jag försökte förstå men vare sig jag eller min kille blev riktigt kloka. Vi kunde se typ en liten vit böna och hon verkade först ha svårt att få fram någon bild som skulle visa hjärtslagen- efter mycket trix med datorn så kunde man till slut se något som pulserade men det var precis som om bilden inte kunde fokusera på detta för sedan försvann det och så kom det och gick ... Ja ingen tydlig bild alls. På detta mätte hon den (ingen siffra jag fick veta) och uppskattade den till minst en vecka försenad i tillväxten. Så oron i rummet var ett faktum.

  • Ljusgläntan

    Be att få göra hcg blodprov och att få veta hjärtslagen i bpm så kan ni sedan googla och få fram vad medelvärderna ligger på får ni veta tidigare om det verkar vara ett tidigt missfall på gång. Om ni själva vill veta mer än vad läkarna säger.

  • MRE

    Hej,


    Hoppas det är ok att jag hoppar in här.


    Känner igen en del av er från andra trådar.


    Plussade förra veckan så är verkligen bara i början av detta. Mycket som fortfarande kan gå fel men så här långt har vi aldrig kommit. Det här var vårt femte ivf och vi har den här gången gått på CFC i Köpenhamn.


    Har fått tid till VUL på CFC den 26/7 (hmm, känna längt till dess…) och även tid till BM den 30/7.


    Ska försöka njuta av att ha kommit så här långt och inte oroa mig allt för mycket.Solig

  • Tintene
    diana0101 skrev 2013-07-10 18:23:14 följande:
    Tintene: Jag går på RMC i Malmö. Jag vet faktiskt inte riktigt vad hon menade- vet inte om det var "dålig kvalitet" på ultraljudet, möjligen för tidigt skede eller om hjärtat helt enkelt verkade för svagt... Jag förstod inte mycket, tyckte att jag försökte förstå men vare sig jag eller min kille blev riktigt kloka. Vi kunde se typ en liten vit böna och hon verkade först ha svårt att få fram någon bild som skulle visa hjärtslagen- efter mycket trix med datorn så kunde man till slut se något som pulserade men det var precis som om bilden inte kunde fokusera på detta för sedan försvann det och så kom det och gick ... Ja ingen tydlig bild alls. På detta mätte hon den (ingen siffra jag fick veta) och uppskattade den till minst en vecka försenad i tillväxten. Så oron i rummet var ett faktum.

    Jag förstår. Jobbigt att inte veta o bara vänta..... men dagarna går o snart får ni veta.

    Måste vara svårt men försök att håll hoppet uppe o se det positiva- hjärtat slog ju faktiskt o det fanns ett litet pyre där, om än lite litet.... Men det har jag hört många gånger o i många fall verkar de växa på sig. Särskilt då märfunktionen inte är sådär jätteexakt. Vår läkare mätte tex vårt pyre minst 3-4 ggr o fick nästan olika mått varje gång....

    Håller tummarna hårt för er!   
    111222333
  • Tintene
    MRE skrev 2013-07-11 08:55:25 följande:

    Hej,


    Hoppas det är ok att jag hoppar in här.


    Känner igen en del av er från andra trådar.


    Plussade förra veckan så är verkligen bara i början av detta. Mycket som fortfarande kan gå fel men så här långt har vi aldrig kommit. Det här var vårt femte ivf och vi har den här gången gått på CFC i Köpenhamn.


    Har fått tid till VUL på CFC den 26/7 (hmm, känna längt till dess…) och även tid till BM den 30/7.


    Ska försöka njuta av att ha kommit så här långt och inte oroa mig allt för mycket.Solig



    Stort grattis till efterlängtat plus!!!!! Nu måste det ju vara er tur! Glad{#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Vi IVF:are som plussat juni 2013