• Majblomma14

    Finns det fler som väntar tvillingar i maj 2014??

    Imorse gjorde jag och min man ett tidigt UL hos min barnmorska. Enligt UL är jag nu i v.6+6 (jag trodde jag var i v.7+2). Det visade sig att det inte bara fanns ett hjärta, utan två (!!) små tickande hjärtan i var sin fostersäck, dvs. antagligen tvåäggstvillingar. Jag har (vad jag vet) inga tvillingar i släkten och vi blev gravida på naturlig väg (dvs. inte ivf).

    Jag blev fullständigt i chock faktiskt, så mycket blandade känslor på en och samma gång. Helt underbart att få se två hjärtan, jag som varit rädd för att inte se något hjärta alls!

    Vi har helt varit inställda på att göra ett moderkaksprov om några veckor, men nu vet jag inte om det går över huvud taget... mitt huvud är i fullständigt kaos av alla tankar.

    Skulle gärna vilja komma i kontakt med andra mammor som liksom jag bär på tvillingar och beräknas föda runt maj 2014 (eller däromkring). Vi har en son som kommer vara lite mer än 3,5 år då.

    Hör av er så kan vi dela tankar och funderingar kring detta!!


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-11 12:15
    Fisch-BF 19/3-Stockholm-31 år
    Chili123-BF 14/4-Stockholm-21 år
    Natalia83-BF 20/4-Norrköping-30 år
    JJB-BF 22/4-Uppsala
    Poufie-BF 1/5-Åland-21 år
    Saycheese-BF 3/5-Örebro-25 år
    SysterG-BF 5/5-Stockholm 37 år
    Majblomma14-BF 10/5- Stockholm- 37 år
    RonIsak-BF 10/5- Österbotten-28 år
    Erica80-BF 12/5- Ulricehamn-33 år
    Gravidmedtvillingar-BF 12/5-Söderköping-28 år
    Camo-BF 15/5- Stockholm- 40 år
    Viktoria0709-BF 17/5- Norrköping- 30 år
    Mimi02-BF 19/5-Stockholm-35 år
    Svinfantast-BF 20/5-Bromölla-27 år

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-11 12:37
    Fisch-BF 19/3-Stockholm-31 år
    Chili123-BF 14/4-Stockholm-21 år
    Natalia83-BF 20/4-Norrköping-30 år
    JJB-BF 22/4-Uppsala
    Poufie-BF 1/5-Åland-21 år
    Saycheese-BF 3/5-Örebro-25 år
    SysterG-BF 5/5-Stockholm 37 år
    Majblomma14-BF 10/5- Stockholm- 37 år
    RonIsak-BF 10/5- Österbotten-28 år
    Erica80-BF 12/5- Ulricehamn-33 år
    Gravidmedtvillingar-BF 12/5-Söderköping-28 år
    Camo-BF 15/5- Stockholm- 40 år
    Viktoria0709-BF 15/5- Norrköping- 30 år
    Svinfantast-BF 20/5-Bromölla-27 år

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-12-13 09:56

    Fisch-BF 19/3-Stockholm-31 år
    Chili123-BF 14/4-Stockholm-21 år
    Natalia83-BF 20/4-Norrköping-30 år
    JJB-BF 22/4-Uppsala-36 år
    Poppy75-BF 30/4-Stockholm-38 år
    Poufie-BF 1/5-Åland-21 år
    Saycheese-BF 3/5-Örebro-25 år
    SysterG-BF 5/5-Stockholm 37 år
    Majblomma14-BF 10/5- Stockholm- 37 år
    RonIsak-BF 10/5- Österbotten-28 år
    Josefin33-BF 11/5-Söderköping-33 år
    Erica80-BF 12/5- Ulricehamn-33 år
    Gravidmedtvillingar-BF 12/5-Söderköping-28 år
    Camo-BF 15/5- Stockholm- 40 år
    Viktoria0709-BF 15/5- Norrköping- 30 år
    Ulrika929-BF 17/5-Kumla
    Svinfantast-BF 20/5-Bromölla-27 år
    SamStewart-BF 22/5-Uppsala-39 år
  • Svar på tråden Finns det fler som väntar tvillingar i maj 2014??
  • Cinnicon

    MAn får gnälla ;) Gjorde ni Kub-test då och fick veta att han har DS? Jag hoppas att vi slipper göra det varje dag efter i dag. Är lite nerös. Hihi.

  • Cinnicon

    Den lilla,pojkenligger på -43% och dem stora -22% . Har växt lite båda två men inte mycket. Den ena väger 1100 och den andra 1500 ca. Ska träffa en ultraljudsdoktor i morgon och se vargen säger. Jag ha inte blict klok på varsomhelst kommer hända mer än att bm som jag träffa idag rycker jag ska göra Ctg varje dag i fortsättningen med. Hoppas,på lite mer svar i morgon. Hade varit skönt att ha en planliksom....

  • Majblomma14
    Cinnicon skrev 2014-03-06 16:38:20 följande:

    Den lilla,pojkenligger på -43% och dem stora -22% . Har växt lite båda två men inte mycket. Den ena väger 1100 och den andra 1500 ca. Ska träffa en ultraljudsdoktor i morgon och se vargen säger. Jag ha inte blict klok på varsomhelst kommer hända mer än att bm som jag träffa idag rycker jag ska göra Ctg varje dag i fortsättningen med. Hoppas,på lite mer svar i morgon. Hade varit skönt att ha en planliksom....


    Har du enäggs? I vilken vecka är du?
  • Gravidmedtvillingar

    Cinnicon: förstår att det känns jobbigt att gå i ovisshet. Hoppas läkaren du träffar imorgon kan ge dig svar som sagt. Så tråkigt att de inte växt på sig mer. :(

  • Cinnicon

    Jag är 32+2. Vi vet inte om det är enäggs eller två. Har inte kunnat se det. Jag har blivit inlagd nu igen. Fått en kortisonspruta i gumpen för att barnens lungor ska mogna snabbare. Ska göra Ctg tre gånger om dagen. I morgon får jag träffa en läkare som kommer bestämma vad som kommer hända och när. Längtar faktiskt till att få ordentligt svar på vad som händer.

  • Majblomma14
    Cinnicon skrev 2014-03-06 20:01:04 följande:

    Jag är 32+2. Vi vet inte om det är enäggs eller två. Har inte kunnat se det. Jag har blivit inlagd nu igen. Fått en kortisonspruta i gumpen för att barnens lungor ska mogna snabbare. Ska göra Ctg tre gånger om dagen. I morgon får jag träffa en läkare som kommer bestämma vad som kommer hända och när. Längtar faktiskt till att få ordentligt svar på vad som händer.


    Förlåt, jag är nog lite trög... Men vad är det som det är problem med? Är det för att den ena är liten som de ska ge något för att lungorna ska utvecklas snabbare? Vad är det i så fall, nån medicin som du ska ta? Tror de att de kommer plocka ut dem tidigare eller? Du får gärna förklara för jag hänger inte med i din story...
  • Cinnicon

    Ja problemet är att speciellt den ena pojken är för liten. Han växer inte som han ska så jag har fått kortisonspruta för att deras lungor ska mogna snabbare. Antagligen ska vi plocka ur dem tidigare. För då kan dem väl få mer näring utanför magen. Det är inget som är bestämt än, men tydligen måste man få två av den här sprutan för att det ska hinna och kunna verka, så det är väl lite i fallifall. Jag vet faktiskt inte så mycket, men kommer att få fler svar på allt i morgon.

  • Majblomma14
    Cinnicon skrev 2014-03-06 20:56:36 följande:

    Ja problemet är att speciellt den ena pojken är för liten. Han växer inte som han ska så jag har fått kortisonspruta för att deras lungor ska mogna snabbare. Antagligen ska vi plocka ur dem tidigare. För då kan dem väl få mer näring utanför magen. Det är inget som är bestämt än, men tydligen måste man få två av den här sprutan för att det ska hinna och kunna verka, så det är väl lite i fallifall. Jag vet faktiskt inte så mycket, men kommer att få fler svar på allt i morgon.


    Jobbigt, stackare! Visste dock inte att de kunde ge sånt om den ena är tillväxthämmad, vad bra! Och att de tar ut barnen tidigare, trodde att de mådde bättre av att stanna kvar så länge som möjligt! Vad man lär sig nytt hela tiden! Lycka till imorgon!!
  • Camo

    Cinnicon- skönt att du har blivit inlagd så att de kan ha bättre koll på er alla tre! Hoppas att du får svar på allt imorrn!

    Att de ligger under kurvan behöver inte betyda att ngt är fel, de kanske bara är små helt enkelt. Jag har kontakt med en tvillingmamma som fick ligga inlagd i ca1 månad innan hon till slut födde sina tvillingar i v38.

    Den ena vägde då enbart 2000gr och den andra 2200gr, de låg alltså under tillväxtkurvan hela graviditeten men mådde bra när de föddes och de mår även jättebra idag när de är ca4 mån gamla.

    Tänker på dig och era små! Hoppas du får sova gott trots att du är på sjukhus!

Svar på tråden Finns det fler som väntar tvillingar i maj 2014??