• Anonym (Mamman)

    Min 7-åring går i åk.3 - fråga på, jag svarar på relevanta frågor.

    Som rubriken lyder. Min 7-åring går i åk.3 undrar ni över något, fråga på

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-29 19:53
    Har försökt svara på de frågor ni har fram till nu

  • Svar på tråden Min 7-åring går i åk.3 - fråga på, jag svarar på relevanta frågor.
  • Anonym (Z)
    Anonym (Mamman) skrev 2013-09-28 12:57:27 följande:

    Som jag sa i ett tidigare inlägg så vill inte vårt barn leka med jämnåriga då hen inte har något utbyte med dom.
    Barn leker ganska lika under ganska lång tid just i den åldern , så att det skulle bero på att ditt barn är äldre i sättet än dom jämnåriga köper jag inte
  • Anonym (Mamman)
    Anonym (J) skrev 2013-09-28 12:56:36 följande:
    Å inte tala om i gymnasiet , alla andra får gå på studentbal , vara på studentfester mm hoppas ni inte gjorde detta frivilligt som föräldrar för då blir jag mörkrädd , även om jag inte tror denna ts är på riktigt

    Varför skulle hen inte få gå på studentbal med sina klasskamrater? Klart vi gjort ett aktivt val i samråd med lärare osv för att vårt barn ska utvecklas och må bra. Vårt barn älskar skolan och sina klasskamrater, uppnår utan problem målen för åk 3 fick vi veta på höstens utvecklingssamtal.
  • Anonym (svea)

    ja att gå med dem som är ett år äldre är ju inte helt ovanligt, men så länge som skolan ser till  barnen så ska det nog funka, när fyller barnet 8?
     

  • Anonym (svea)

    alltså ser till att tillgodo se varje elevs nivå menade jag. att de ser dem är väl självklart :)

  • Anonym (Mamman)
    Lilje skrev 2013-09-28 12:57:49 följande:
    Så även om ungen inte trivdes hela första året fortsatte ni skicka den iväg? Schysst. När på året fyller barnet 8?

    Sommaren 2014
  • Anonym (Mamman)

    Vårt barn är fött sommaren 2006

  • Tealhawk
    Anonym (J) skrev 2013-09-28 12:56:36 följande:
    Å inte tala om i gymnasiet , alla andra får gå på studentbal , vara på studentfester mm hoppas ni inte gjorde detta frivilligt som föräldrar för då blir jag mörkrädd , även om jag inte tror denna ts är på riktigt
    Vad babblar du om? Vi hade en tjej i vår klass som börjat skolan ett år tidigare = 17 vid studenten. Hon fick gå på balen. Hennes mamma satt vid ett bord i andra sidan av salen, de sågs en gång under kvällen då det var alkoholtest. Vi 18-åriga kompisar drack inte heller den kvällen för det finns inget behåll i att supa bort balen.
    På studentdagen fick hon vara med på champagnefruktosten med resterande klass och vi hade även en gemensam middag med klassen där hon också deltog. Det enda hon missade var studentskivan som var en total katastrof = hon sparade 400 kronor och slapp slösa bort en kväll.
    Utöver det så tog hon körkort först av alla i kompisgänget, för här är det inte så himla populärt att ta körkortet direkt när man blir 18.

    Och skoltiden är väl inte hela livet? Vissa människor föredrar äldre kompisar.
    These are not the droids you're looking for
  • Anonym (Mamman)
    Anonym (Z) skrev 2013-09-28 13:00:22 följande:
    Barn leker ganska lika under ganska lång tid just i den åldern , så att det skulle bero på att ditt barn är äldre i sättet än dom jämnåriga köper jag inte

    Som treåring hoppade hen hage med 6-7 åringarna ute på gården. Många som tror att hen bara är kort i rocken för sin ålder.
  • Anonym (J)
    Anonym (Mamman) skrev 2013-09-28 13:00:34 följande:

    Varför skulle hen inte få gå på studentbal med sina klasskamrater? Klart vi gjort ett aktivt val i samråd med lärare osv för att vårt barn ska utvecklas och må bra. Vårt barn älskar skolan och sina klasskamrater, uppnår utan problem målen för åk 3 fick vi veta på höstens utvecklingssamtal.
    Därför att det är 18 år på dom
  • Anonym (Mamman)
    Tealhawk skrev 2013-09-28 12:58:04 följande:
    Super för ditt barn om det mentalt är på samma nivå som tredjeklassarna. Önskar att jag hade fått hoppa upp en klass på lågstadiet. Då hade jag kanske tyckt att skolan var roligare. Det är ju kul att vara bäst, men man blir jättedåligt stimulerad.
    These are not the droids you're looking for

    Precis vårt barn var uttråkad hela förskoleklassen för det var ingen läsning, matematik mer än upp till 10. Så hen ville inte alls gå i skolan för hen lärde sig ju inget. Nu tycker hen skolan är toppen
Svar på tråden Min 7-åring går i åk.3 - fråga på, jag svarar på relevanta frågor.