• SpanskaFlugan

    Till alla er som har komplex för era bröst!

    Familjeliv fylls med trådar där missnöjda kvinnor lägger upp bilder på sina bröst och frågar om de duger, om de ska operera dem, om killar tänder på dem och är sexiga. Varje gång blir jag ledsen. Alla bröst ser olika ut och de speglar det liv man levt och de gener man har ärvt. Och tyvärr är det så att de flesta bröst vi ser till vardags är retuscherade, sexualiserade modellbröst. Så som en motvikt vill jag visa er vanliga, vardagliga normala bröst. En klok person har nämligen sammanställt ett bildgalleri av vanliga, normala bröst. Gå in på länken nedan och jämför dig för en gångs skulle med normala bröst! www.007b.com/breast_gallery.php

  • Svar på tråden Till alla er som har komplex för era bröst!
  • storsuggan
    Anonym (Bröst-ångest) skrev 2013-10-06 21:37:25 följande:
    TS: du ser att det är fler som reagerar på direkt missformade bröst. Ska man ha dåligt samvete för att man tycker det? Man kan ju hålla det för sig själv, men är man stark nog som kan leva med en del av de extrema bröst som visades upp, fine! Men psykiskt lidande kan också uppstå, och då tycker jag man ska ha rätt att operera sig. Det tycker även plastikkirurger.
    Du tror bara att de är missformade för att du så sällan får se bilder på vanliga bröst. Om alla som är missnöjda med sina mindre än perfekta bröst opererar dem för att de ska bli antingen större, fastare eller mindre, blir gränserna för det normala väldigt snäva.

    Jag tror att du kanske behöver gå till badhuset lite oftare, eller någon plats där du har möjlighet att titta på hur kvinnor i allmänhet ser ut utan kläder. Helst inte då på tider då simlaget tränar.
  • Anonym (Bröst-ångest)
    Anonym (big mama) skrev 2013-10-06 21:40:06 följande:
    Men om du tycker att hennes är fulare än dina kanske du kan få lite proportioner på ditt eget problem? Dina bröst är helt normala.
    Jag tycker att det är ascoolt att tjejen är så stark och står för sina bröst precis som de ser ut. För ärligt talat, de är inte vackra. Men hon har väl kommit längre än jag och står för sin kropp. Det beundrar jag. Och den bild jag har postat kommer från ett amerikanskt forum! No chance att hon kommer att läsa vad jag skrivit här.

    Tjejer med liknande bröst då - ja mina är ju också hängiga. Då ska jag kanske ta åt mig av min egen kommentar? Jag har också synliga blodådror. osv. Var och en får ta hand om sina egna komplex. Det är inte jag som skapar komplex, jag HAR komplex. Skulle ALDRIG pika någon för sitt utseende, no matter what. Det är samhällets och medias press på att kvinnan ska vara perfekt, samt elaka människor i ens omgiving. Så var det för mig.

    Men tack big mama för att du tycker mina problem är normala. Själv är jag inte nöjd, jag har komplex, men jag jobbar på det. Och det är inte genom att se att andra har "fulare" bröst som stärker min självkänsla - egentligen! Det är alla fina kommentarer jag har fått i min tråd om att mina bröst är vackra, normala osv även om de hänger lite. Det har stärkt mig ikväll. Så tack för alla dessa kommentarer! Det har gett mer än 100 psykologer som ältar "alla är olika och man måste gilla sig själv som man äääääär" Kräk från mig som svar på det.Skrikandes 
  • Anonym (Bröst-ångest)
    storsuggan skrev 2013-10-06 21:52:19 följande:
    Du tror bara att de är missformade för att du så sällan får se bilder på vanliga bröst. Om alla som är missnöjda med sina mindre än perfekta bröst opererar dem för att de ska bli antingen större, fastare eller mindre, blir gränserna för det normala väldigt snäva.

    Jag tror att du kanske behöver gå till badhuset lite oftare, eller någon plats där du har möjlighet att titta på hur kvinnor i allmänhet ser ut utan kläder. Helst inte då på tider då simlaget tränar.
    Jag har gått på friskis, styrketränat, badhus, vattengympa. Har ALDRIG sett såna bröst. Dock canceropererade eller hängiga, men inte sådana. För mig är de missformade, och jag är säker på att landstinget hade betalat plastikkirurgi om tjejen mådde pykiskt dåligt av de brösten. Själv VET jag att jag hade gjort det. My bad.
    Ärligt nu storsuggan: SKULLE DU SJÄLV vilja ha de där brösten? 

  • Anonym (Bröst-ångest)
    SpanskaFlugan skrev 2013-10-06 21:46:04 följande:

    Ingen har sagt att man inte ska operera sig. Men jag vill att kvinnor för det första slutar jämföra sig med photoshoppade modellbröst eller silikontuttar för det är en promille av alla kvinnor som ser ut så och det är orealistiskt. För det andra vill jag att kvinnor slutar intala sig själva att de måste ha bröst som ser ut på ett visst sätt för att killar ska gilla dem. Om killen dumpar dig för att dina bröst inte "duger" är han inte vatten värd. Kom på varför du mår dåligt av dina bröst och se till att om du gör en operation så är för din egen skull. Inte för att någon idiot sagt att dina bröst inte duger. Och för det tredje vill jag att kvinnor slutar nedvärdera och fälla negativa kommentarer om andra kvinnors kroppar. Det är faktiskt tufft nog som det är att vara kvinna och det sista vi behöver är höra andras elaka kommentarer om våra kroppar.

    Jag håller med dig i precis allt det du skriver!
  • storsuggan
    Anonym (Bröst-ångest) skrev 2013-10-06 21:57:00 följande:
    Jag har gått på friskis, styrketränat, badhus, vattengympa. Har ALDRIG sett såna bröst. Dock canceropererade eller hängiga, men inte sådana. För mig är de missformade, och jag är säker på att landstinget hade betalat plastikkirurgi om tjejen mådde pykiskt dåligt av de brösten. Själv VET jag att jag hade gjort det. My bad.

    Ärligt nu storsuggan: SKULLE DU SJÄLV vilja ha de där brösten? 
    Det handlar inte om vilka bröst jag vill ha eller inte, men de är inte missformade bara för att de inte liknar idealet. Det är det som är min poäng. Idealet är för begränsande och ju fler som anpassar sig efter normen, desto färre kommer att rymmas inom den med vad de har fått av naturen. Samhället är sjukt och fler behöver göra aktivt motstånd, genom att vägra att anpassa sig.
  • Anonym (Bröst-ångest)
    storsuggan skrev 2013-10-06 22:03:43 följande:
    Det handlar inte om vilka bröst jag vill ha eller inte, men de är inte missformade bara för att de inte liknar idealet. Det är det som är min poäng. Idealet är för begränsande och ju fler som anpassar sig efter normen, desto färre kommer att rymmas inom den med vad de har fått av naturen. Samhället är sjukt och fler behöver göra aktivt motstånd, genom att vägra att anpassa sig.
    Jag förstår din poäng, men vill ändå gärna ha svar på frågan: om du vaknade upp i morgon och dessa bröst satt på dig, skulle du känna dig glad och nöjd då. Ärligt?

  • Anonym (akupan)

    Tråkigt bara att läsa om de som ser ut som mina själva var missnöjda över att de är så små..

  • storsuggan
    Anonym (Bröst-ångest) skrev 2013-10-06 22:11:45 följande:
    Jag förstår din poäng, men vill ändå gärna ha svar på frågan: om du vaknade upp i morgon och dessa bröst satt på dig, skulle du känna dig glad och nöjd då. Ärligt?
    Hur vet du att de inte sitter på mig redan?
  • Anonym (!!!!!!)
    Anonym (Bröst-ångest) skrev 2013-10-06 21:35:10 följande:
    Nej, jag tror hon är stolt över sina bröst eftersom hon visar upp dem. Och det är bra för henne. Men vi är alla olika, och jag skulle ALDRIG säga något taskigt till en tjej med sådana bröst varken face to face eller i ett forum. Men rent privat (tvivlar på att den tjejen läser här) så tycker jag inte de brösten hade varit ok om de suttit på mig. Men jag önskar jag vore stark nog att inte bry mig. Nu är jag inte det.
    Spelar roll vems tuttar på bilden du kommenterade om är. Det är ju inte så kul tex för mig som också har grym ångest även mina bröst som ser ungefär ut som dom på bilden (mörkare dock då jag inte är lika blek) att du skriver att du är glad att du inte har dom. Det är många som har liknande bröst som tjejen på bilden så även om inte hon ser det så ser ju andra din kommentar. Nä du hör inte hemma i en tråd där en ts försöker muntra upp kvinnor med bröstkomplex om du ska lägga upp bilder på andras och skriva elakt om.
  • Anonym (Bröst-ångest)
    Anonym (!!!!!!) skrev 2013-10-06 22:21:47 följande:
    Spelar roll vems tuttar på bilden du kommenterade om är. Det är ju inte så kul tex för mig som också har grym ångest även mina bröst som ser ungefär ut som dom på bilden (mörkare dock då jag inte är lika blek) att du skriver att du är glad att du inte har dom. Det är många som har liknande bröst som tjejen på bilden så även om inte hon ser det så ser ju andra din kommentar. Nä du hör inte hemma i en tråd där en ts försöker muntra upp kvinnor med bröstkomplex om du ska lägga upp bilder på andras och skriva elakt om.

    Men då är det ju DITT komplex. Knappast jag som har skapat skönhetsidealen? Jag har nog med mina egna komplex. Och ja, jag skulle inte vilja ha de bröst som klistrades in här, vilket jag är övertygad om att de flesta tjejer inte skulle vilja. Men om du har exakt sådana bröst, och har grym ångest: gör något åt det! Det kan ju knappast vara första gången, i denna tråd, du insåg det eller? Operation, stärk din självkänsla osv. Alla har olika bröst, och kvinnor ska älska sig som de är. Det är de råd jag har fått här.

    Det var fler än jag i tråden här som skrev "elakt" om dessa bröst, men av nån anledning hoppar alla på mig. Som redan mår dåligt över mina egna bröst. Jag har inte kommenterat dina bröst. Du har inte postat nån bild här, så hur ska jag veta? Skulle ALDRIG säga något taskigt direkt till dig om dina bröst (eller bakom ryggen), jag är inte sån som person. Har jag på något vänster sårat dig utan att mena det, ber jag om ursäkt. Men din självkänsla angående dina bröst är DITT ansvar, ingen annans. Definitivt inte mitt ansvar. Gonatt, nu ska jag och hängpattarna sova så vi orkar upp i morgon bitti! Baby
Svar på tråden Till alla er som har komplex för era bröst!