• Webbredaktör Annelie

    Vad är det obehagligaste ditt barn sagt?

    Barn säger ju så mycket saker, ibland är det inte bara roligt saker utan nästan lite obehagliga och kusliga. På en amerikansk familjesajt har de samlat ihop några saker som barn sagt som ger en lite kalla kårar.
    "Before I was born here, I had a sister right? Her and my other mom are so old now. They were ok when the car was on fire. But I sure wasn't!"

    Och en vän till mig, hennes son sa:
    - Mamma när du dör kan jag få lite av din aska då och ha i en burk?
    - Ehh, ja, men vad ska du med de till?
    - Jo men jag tänkte ha en burk med dig och en burk med pappa. Sen en burk där jag ska bland er.

    (Jag kan inte riktigt bestämma mig för om det är lite gulligt ändå eller det mest är kusligt)

    Har ditt barn eller något barn i din närhet sagt något som gett dig lite kalla kårar?

  • Svar på tråden Vad är det obehagligaste ditt barn sagt?
  • Noname00
    Tisse skrev 2018-04-08 12:32:34 följande:
    Fråga er dotter mer om dörren, vad hon ser etc.
    Ni kan ju alltid ta dit någon som mäter energier.

    Eller låta det vara och leva vidare.
  • Vixen90
    Tisse skrev 2018-04-08 09:09:07 följande:

    När vi nyss flyttat till min mans släktgård och börjat renovera hitta vi en gammal dörr som var inne i väggen. Hade sats för för spånskivor, yngsta dottern tittar på dörren och säger med obehaglig röst: "Den dörren får vi aldrig öppna".

    Senare tillfälle på gården, samma dotter stirrar rakt mot väggen säger med samma röst: "Ni ser inte dom som jag ser"

    Sitter i bilen, dotterns röst kommer tillbaka: "Vi kommer möta 5 bilar, den sexte kommer vi krascha" (överlevde utan krasch).


    Var det nära en krash då, eller?
    Jag skulle vara mer optimistisk om jag trodde att det hjälpte
  • lilleman2000
    Kia82 skrev 2018-04-08 08:59:25 följande:

    För många år sedan när dottern var omkring 2,5 år bodde vi i vad som hade varit en gammal bank nu ombygg till lägenheter. Ryktet sa att bankdirektören hade hängt sig högst upp i huset en våning ovanför där vi bodde... Hans fru och barn hade valt att lämna honom..,

    Hur som helst.

    I någon period så låg dottern ofta och tittade upp i taket log, sträckte upp armarna och småpratade och jag valde först att inte ifrågasätta vad hon gjorde men så en dag gjorde jag det och hon svarade då, ?Hon springer i taket.? Vem? Frågade jag med riktiga krypningar längs ryggen. ?Flickan?, svarade dottern med förvånad röst precis som att det var väl självklart att jag också såg henne.

    Dagarna och veckorna efter det undvek jag att gå in till dotter när hon låg och pratade till taket och några månader senare flyttade vi därifrån, tack och lov. Dock har dottern vid ett flertalet tillfällen pratat om att hon sett och hört saker som vi andra inte uppfattat. Creapy!


    *Creepy
  • Krokodilmajonnäs
    Tisse skrev 2018-04-08 12:26:10 följande:
    Nej!!! Den är igenbommad från andra sidan också så hade inte gått om vi velat ändå..

    Får vara stängd, känns som en Narnia dörr typ..
    Men öppna dörren bara.. är du rädd för spöken eller? Drömmer
    Noname00 skrev 2018-04-08 19:30:09 följande:
    Fråga er dotter mer om dörren, vad hon ser etc.
    Ni kan ju alltid ta dit någon som mäter energier.

    Eller låta det vara och leva vidare.
    Mäter energier...? Va?
  • Noname00
    Krokodilmajonnäs skrev 2018-04-09 03:29:14 följande:
    Men öppna dörren bara.. är du rädd för spöken eller? Drömmer
    Noname00 skrev 2018-04-08 19:30:09 följande:
    Fråga er dotter mer om dörren, vad hon ser etc.
    Ni kan ju alltid ta dit någon som mäter energier.

    Eller låta det vara och leva vidare.
    Mäter energier...? Va?
    Ja det går att mäta aktivitet i rummet, när spöken/vålnader drar in så kan det registreras som förhöjd energi i lokalen.
    Har ni kännt att det drar kallt om nacken i en eller par sekunder, fast dörrar och fönster är stängt?
  • Deceree1
    Noname00 skrev 2018-04-08 19:30:09 följande:

    Fråga er dotter mer om dörren, vad hon ser etc.

    Ni kan ju alltid ta dit någon som mäter energier.

    Eller låta det vara och leva vidare.


    Jag hade aldrig klarat att låta den dörren vara ifred. Jag hade inte gett mig förrens den gick att öppna.
  • Mammablå

    Min son var kanske 2,5-3år när han gråter hysteriskt mitt i natten jag springer in till honom och han klänger sig fast i mig.

    -NN(min bästavän) är död. Hon hängde i trädet!

    Han sa mera men kommer inte ihåg mer tyvärr.

    Jag tröstade honom och sa lugnande nej då hon ligger där nere och sover (bodde under oss)

    Han gav sig inte förens jag ringde henne och han hörde henne prata.

    Dagen efter går jag förbi trädet han påstått att hon hängde i och där hängde en snara. Jag hade inte sett den innan och den var borta kort efter med.

    Jag tänker att han inte borde vetat att människor hänger sig, eller kopplat snaran till sånt. Men de var lite obehagligt.

    Hade även en vän som var barnvakt till dottern när hon var 3,5år, jag och dottern bodde själva i en gammal lägenhet. Dottern sitter i badkaret och kompisen står på knä vid kanten när dottern fnittrar och vinkar med blicken fäst bakom kompisen.

    - vad hålls du med fnittrar kompisen nervöst och då ska min dotter ha pekat ut i hallen och svarat

    - de vill leka med mig.

    Hon ville aldrig mer va själv hemma hos mig efter det.

  • Noname00
    IrriteradMamma skrev 2018-04-09 22:12:48 följande:

    Följer


    Alla behöver inte veta att du följer tråden.
Svar på tråden Vad är det obehagligaste ditt barn sagt?