• Svar på tråden 2014- Året vi VILL bli gravida
  • Sjöblomman
    Sanneek skrev 2014-01-10 17:30:16 följande:

    Hoppar in här också! 
    Jag har 23 år (90:a) och sambon fyller 26 om 10 dagar (88:a) 
    Jag tog ut p-stav 13/12-14
    Vi bor i Norra Skåne och har varit tillsammans i 2 år.

    Kan någon snälla förklara alla dessa olika förkortningar eller berätta vart jag hittar dem? :-P Är verkligen jätteförvirrande! Jag kan inte alls innebörden av dem och det känns som att man måste kunna det för att  kunna vara med i sådana här trådar :P

    Vi tar det lite lugnt nu med försöken för vi ska till Afrika i Februari och räknar väl med att inte bli gravid innan dess :-P 


    BIM = beräknad icke mens (den dag du ska få nästa mens

    ÄL= ägglossning

    CB= clearblue (märke för tex gravtest, ägglossningstest)

    Säg till om det är fler du undrar över. Vet hur det känns!
  • Kissekatten2014

    Hej på er alla.. En glad tjej som är sambo sen 5 år tillbaka, nu äntligen är det dags att vi ska utöka familjen. Va roligt att det inte bara jag som vill ha ett plus i år Jag sluta med mina mini-piller i tisdags och igår och idag har jag mått illa, va kan det bero på.? Nån som har nån liknande erfarenhet. Blev lite paff idag när jag vakna att jag hade redan börjat blöda, då min mens inte ska komma förrän om en vecka..

  • Förväntansfull1990
    Kissekatten2014 skrev 2014-01-11 15:52:51 följande:
    Hej på er alla.. En glad tjej som är sambo sen 5 år tillbaka, nu äntligen är det dags att vi ska utöka familjen. Va roligt att det inte bara jag som vill ha ett plus i år Jag sluta med mina mini-piller i tisdags och igår och idag har jag mått illa, va kan det bero på.? Nån som har nån liknande erfarenhet. Blev lite paff idag när jag vakna att jag hade redan börjat blöda, då min mens inte ska komma förrän om en vecka..
    Hej!

    Det är "piller mensen" som kommer antagligen då om du precis slutat med det. Är ju likadant som när man äter vanliga p-piller och stannar upp en vecka för att få "piller mens", då kommer den ju efter någon/några dagar :)

    Jag brukade må jätte illa vid mens i början när jag slutat med p-piller. Fick sitta med spyhink :( Så det är nog pga alla hormoner.

    Kram och trevlig helg!
  • Lyckligatsm

    Är det någon som vet om det är gravsymtom att man druckit läsk förr och nu smakar de Sprit om all läsk.. Och mår illa av pizzeria doft som ja annars ÄLSKAT.. fast ja hade neg test imorse 6dagar sedan äl o magen gör ont till o från

  • tsk
    ektopp skrev 2014-01-11 15:14:23 följande:
    Jag använde Clearblue Plus, säljs i tvåpack och ger ett plus på indikatorn om testet är positivt. Kan rekommenderas, tyckte det var tydligt och lätt att läsa av. Jag plussade på BIM+1.
    Då ska jag köpa det :) Grattis till pluset!!! Vilken dag hade du äl? Och vilken dag hade du BIM? :)
  • Kissekatten2014

    Hej! Det är "piller mensen" som kommer antagligen då om du precis slutat med det. Är ju likadant som när man äter vanliga p-piller och stannar upp en vecka för att få "piller mens", då kommer den ju efter någon/några dagar :) Jag brukade må jätte illa vid mens i början när jag slutat med p-piller. Fick sitta med spyhink :( Så det är nog pga alla hormoner. Kram och trevlig helg![/quote] Okej.. Tack för hjälpen.. Jag har nämligen inte haft några biverkningar alls när jag åt mina mini piller, så det var därför jag blev så paff när jag börja må illa, men jag antar att det är kroppen och dess hormoner som lever loppan med mig :). Hur länge har du vart utan dina P-piller?? Kram och trevlig helg på dig också..

  • Linkken
    Kissekatten2014 skrev 2014-01-11 23:54:24 följande:
    Okej.. Tack för hjälpen.. Jag har nämligen inte haft några biverkningar alls när jag åt mina mini piller, så det var därför jag blev så paff när jag börja må illa, men jag antar att det är kroppen och dess hormoner som lever loppan med mig :). Hur länge har du vart utan dina P-piller?? Kram och trevlig helg på dig också..
    Då jag slutade med mina p-piller mådde jag jättedåligt i nästan två månader efteråt. Illamående, huvudvärk, yrsel och molvärk i magen. Magen va det som krånglade längst, yrseln lade sig efter nån vecka. Nu börjar det äntligen bli bättre, men tyvärr ingen graviditet ännu. Det är nog bara att vänta ut det, men tycker det är trist att ingen berättar på förhand att man kan må dåligt av att sluta med pillren... Lycka till! :)
  • Förväntansfull1990

    Kissekatten2014 - Jag har varit utan lite mer än ett år nu. Slutade hösten 2012. Jag åt p-piller i väldigt många år och då mådde jag alltid bra. Men senaste året har jag fått uppleva alla pms känningar.. stor gråtit helt utan anledning, ömma bröst, illamående osv. Och jag har fortfarande det... så antar det är "normalt". Men man blir helt klart förvånad över det när man är van att inte känna nåt alls pga p-pillerna.
    Kram!

  • Eea

    Blir inte klok, 8 dagar sen mens men inget plus senast i fredags? Aldrig missat min mens. Nån som vet mer än mig?

  • Linkken
    Eea skrev 2014-01-12 10:57:57 följande:
    Blir inte klok, 8 dagar sen mens men inget plus senast i fredags? Aldrig missat min mens. Nån som vet mer än mig?
    Hur länge sedan är det du slutade med preventivmedel? Min mens var 18 dagar sen nu senast, hormonerna är helt bananas ännu tydligen, slutade med p-piller för ca 3 månader sedan... Man blir absolut tokig då man varken får mens eller plus, hoppas det klarnar för dig snart!
Svar på tråden 2014- Året vi VILL bli gravida