• Narnia

    Gravid i Luleå - BF sommar / höst 2014

    Hej! Är gravid i v.7+0 (v.8) efter IVF. Jag är 35 år, första barnet. Har BF 21/8. Någon mer från Luleå som har BF till sommaren/hösten 2014? Ska vi följas åt, dela erfarenheter, tips, peppa varandra? och kanske tom träffas på BB, vem vet! ;)

  • Svar på tråden Gravid i Luleå - BF sommar / höst 2014
  • Jempiz

    Vi ska renovera halva huset! Det är en hel övervåning som är oinredd! Blir tre sovrum, ett allrum och ett badrum med tvättstuga! Så räknar med att det kommer vara lite renoveringskaos några månader framöver! Men kul blir det då det är klart! Vad roligt med nytt badrum!:) ni gör nog rätt i att överlåta det till proffsen. Annars brukar ju inte försäkringar och sånt funka! Nä, du gör nog rätt i att vänta med att köpa grejer! Det är knappt jag vågar nu i v. 14. Men barnvagnar har man börjat spana på. Ramlar man över en billig så måste man ju ta tillfället i akt!:) Skulle vilja ha en checklista över saker man bör inhandla till barnet kommer! Nån som har nån bra länk att dela med sig!?

  • Narnia

    Ja! En sådan lista skulle jag också vara intresserad av! Och särskilt om det står ungefär när man ska börja fundera på att skaffa varje sak.

    Oj! Ett halvt hus låter som ett projekt! Vi har också en oinrätt övervåning men har planer på att bara isolera till sommarn. Vi har märkt att mkt av husets värme åker bort pga att övervåningen inte ens är isolerat.
    Lycka till med renoveringen!

  • rosii

    Hej hej här hoppar jag in. Är gravid med andra barnet i vecka 19, fyller 25 år i maj med bf 12 juni. Bor en bit utanför luleå uti norrbyarna i hus med min familj :)

  • Jempiz

    Anonym (3an):  Tusen tack! Exakt en sån lista jag behövde. :)
    Ska tipsa er om att det finns en sluten grupp på Facebook som heter "Mammor i Norrbotten". Den är rätt bra faktiskt! Man behöver inte skriva själv, bara kul att gå in och läsa lite. 

    Jag ska få mitt första egna barn nu, men har även ett bonusbarn på 10 år. 

    Rosii: Välkommen och stort grattis! :)

  • Heelleennaa

    Jempiz, Jag vågade började handla lite småsaker när jag trodde jag var i v.16 (visade sig dock att det var  v. 12 efter ultraljudet, fick backa en månad).

    Nu är det v.24 och nu har vi börjat kolla på barnvagn, säng och lite större saker, fast inget inhandlat ännu, lite svårt att bestämma vad vi vill ha. Har också tur och ska få köpa mycket begagnat av min svägerska.

    E80, bra lista Glad

  • Narnia

    Ja! Vad bra lista! Skönt att kunna börja någonstans, men kanske om någon vecka. ;) Rosii: välkommen! Och grattis! E80: det är vårt första barn . :)

  • Heelleennaa

    Haha, jo det var segt att backa en månad,men jag var förberedd, hann aldrig få tillbaks mensen efter att jag slutade med p-piller så vi fick uppskatta lite grovt till en början så vi var förberedda på att vi kunde ha räknat väldigt fel Glad

  • Mosie

    Hej får man hoppa in här fastän jag är beräknad till månadsskiftet april/maj :)

    Det är mitt 3e, men första i Sverige så jag känner mig som en novis :D allt är nytt för mig.

    Hittils har jag skaffat spjälsäng, babyskydd till bilen och en vagn. Sen har jag en del grejor kvar sen dem äldre som Ergo och sjalar så jag tror jag klarar mig. skötbort får bli en skötmatta på golvet. Vi hade skötbord med dem andra men använde det aldrig :)

Svar på tråden Gravid i Luleå - BF sommar / höst 2014