• Narnia

    Gravid i Luleå - BF sommar / höst 2014

    Hej! Är gravid i v.7+0 (v.8) efter IVF. Jag är 35 år, första barnet. Har BF 21/8. Någon mer från Luleå som har BF till sommaren/hösten 2014? Ska vi följas åt, dela erfarenheter, tips, peppa varandra? och kanske tom träffas på BB, vem vet! ;)

  • Svar på tråden Gravid i Luleå - BF sommar / höst 2014
  • Heelleennaa

    Vad kul att se fler i tråden Glad

    Angående frågan om ålder så är jag 28 år, 29 år om några veckor. Har önskat mig en date-night av min man, så vi får komma ut och göra någonting mysigt innan bebisen kommer, kommer inte bli lika frekvent med sådant om några månader så det är bäst att passa på.

  • Heelleennaa

    Mosie, då kanske vi ses på BB, är beräknad till 4:e maj Glad

    Jekkaliten, jag berättade på jobbet bara någon vecka efter att jag själv visste, kunde inte hålla mig. Vi är en liten grupp och alla visste att jag ville ha barn så det gick inte hålla tyst mer än några dagar. 

  • Narnia

    Välkomna Ninai och Emmute! Och grattis!! :)
    Ja, verkligen kul att vi börjar bli ett gäng! Jag tycker också det skulle vara kul med lite umgänge när man blir mammaledig och får lite kryp i benen när alla andra är och jobbar! :)

    Vi har inte berättat till någon mer än till våra familjer som följt vår väg genom hela IVF. Men idag hände det nåt lite konstigt på banken när vi var där o pratade med vår rådgivare för att låna lite pengar för vår badrumsrenovering. Vi var klara o höll på att säga hejdå o skaka hand och så när hon plötsligt frågar: "jag ser att ni ska bli tre?"... Min sambo och jag tittade på varandra som "äää, älskling, det går inte att gömma längre" så vi svarade "ja, men det är så tidigt ännu så vi har inte berättat något till någon annan". Jag misstänker att chefen kommer snart att fråga för jag har märkt att hon sneglar på min mage när vi pratar... Men jag förstår det för jar börjat få en rejäl mage trots att jag är bara i v.9+1!!! Vi som gärna vill vänta till v.13 och berätta till alla hjärtans dag!

    Kul med en dejt på tumanhand! Det ska vi göra just då också (på alla hjärtans dag alltså). Fick en övernattning med spa på nya Sense hotell av min sambo till julklapp! :) Sen har vi bokat en weekend till Malta i april nu när det fanns billiga biljetter ute. Just av samma själ... det lär väl inte bli så mkt sånt när lillen tittar ut. :)

  • Narnia

    Nu har jag er alla på min vänlista här på FL, förresten!

    Ninai: hoppas er lilla guldklimp vill stanna i magen längre denna gång! Skönt att de kollar upp er extra denna gång. Kan tänka mig att man blir lite extra-orolig efter att ni var med om det på förra grav. Fick ni ligga länge på 56:an?

  • rosii

    Jag har berättat på jobbet för kollegorna men inte för kunderna, jobbar med utåtagerande inom LSS. Dom behöver inte veta än på länge. Vad jobbar ni med & hur länge ska ni jobba? Jag ska söka gravidpenning 60 dagar innan bf.

  • E80

    Vi har inte berättat åt någon ännu. Jag vill vänta tills vi berättat för blivande storasyskonen, så vi inte måste smussla inför dem. De kommer direkt berätta till alla och på förskolan/skolan :). Jag tror vi ska berätta åt dem på allahjärtansdag då vi passerat 12 veckor. Jag kommer också söka gravidpenning. Det har jag fått beviljat förra gången och hoppas på att få igen. Vi är så många här nu. Jag lägger upp en bf lista så får ni fylla på ;)

  • emmute
    Bf-listan  ( kopiera och fyll på )

    3:e September E80, 30 år, 3:e barnet
    11:e Maj Emmute, 26 år, 1:a barnet
  • Heelleennaa
    Bf-listan  ( kopiera och fyll på )

    3:e September E80, 30 år, 3:e barnet
    11:e Maj Emmute, 26 år, 1:a barnet

    4:e Maj, Heelleennaa, 28 år, 1:a barnet
  • Narnia

    Bf-listan ( kopiera och fyll på ) PS: jag tog mig friheten att skriva dem i ordning efter bf-datum. Hoppas det är ok! :) 4:e Maj, Heelleennaa, 28 år, 1:a barnet 11:e Maj Emmute, 26 år, 1:a barnet 21:a Augusti Narnia, 35 år, 1:a barnet (IVF) 3:e September E80, 30 år, 3:e barnet

Svar på tråden Gravid i Luleå - BF sommar / höst 2014