• Narnia

    Gravid i Luleå - BF sommar / höst 2014

    Hej! Är gravid i v.7+0 (v.8) efter IVF. Jag är 35 år, första barnet. Har BF 21/8. Någon mer från Luleå som har BF till sommaren/hösten 2014? Ska vi följas åt, dela erfarenheter, tips, peppa varandra? och kanske tom träffas på BB, vem vet! ;)

  • Svar på tråden Gravid i Luleå - BF sommar / höst 2014
  • Heelleennaa

    Är det någon som har bra tips på vart man kan köpa barnvagnar? Det enda stället jag kommer på är barnens hus. Vet någon nåt annat ställe? Funderar även på att man kanske kan beställa på internet men jag tycker om att se grejerna på riktigt innan. Glad

  • rosii
    Bf-listan ( kopiera och fyll på )
    4:e Maj, Heelleennaa, 28 år, 1:a barnet
    11:e Maj Emmute, 26 år, 1:a barnet
    12:e juni rosii, 25 år, 2:a barnet
    21:a Augusti Narnia, 35 år, 1:a barnet (IVF)
    3:e September E80, 30 år, 3:e barnet
  • verkri
    4:e Maj, Heelleennaa, 28 år, 1:a barnet 
    11:e Maj Emmute, 26 år, 1:a barnet 
    12:e juni rosii, 25 år, 2:a barnet
    21:a Augusti Narnia, 35 år, 1:a barnet (IVF) 
    3:e September E80, 30 år, 3:e barnet
    19:e september Verkri 31år, 1:a barnet
  • verkri

    Jag har berättat för mina kollegor. I och med att jag jobbar inom barnomsorgen så var det lika bra att berätta så de inte tror att jag jobbar med magsjuka om jag måste iväg å kräkas :o

  • Narnia

    Heelleennaa: jag hade just samma fundering idag också! Har ingen aning! Men jag misstänker att vi kommer att beställa på nätet. Förmodligen kommer vi att kika på barnenshus först och sen kolla på nätet den som kändes bäst. Jag tänkte också fråga runt hos kompisar som nyss fått barn så kan man få höra lite om deras upplevelse.
    Vad säger ni erfarna? Vad ska man köpa för vagn, bilbarnstol osv?

  • Jekkaliten

    Oh vad kul med barnvagnar! Älskar det.

    Vi hade en begagnad Brio Happy (sittvagn) med mjuklift när dottern var liten. Mjuklift var perfekt, bara lyfta ut det sovande knytet och ta med upp och in (vi bodde i lägenhet då). När hon fyllde 1 år bytte vi till en ny Kronan sulky sittvagn, rejäl och med lufthjul (det kändes viktigt för oss).

    Om jag gjort barnvagnsresan en gång till hade jag köpt Urban jungle, trehjuling för smidighetens skull och lufthjul för det rätta gunget oavsett terräng :) Nu kör vi förstås samma med nummer 2. Ska dock köpa ny mjuklift eftersom vi sålt den förra. Tyvärr har Brio Happy mkt tristare färger i år än 2010. Vad hände med knallgult och gladturkos?

  • emmute

    Vi var och kollade på barnens land, som det numera heter (f.d. barnens hus) och vi blev såååå besvikna på utbudet. När vi var och hälsade på mina föräldrar i en annan stad chansade vi och gick in på barnens land även där och dom hade massor av mer att klämma å känna på :) Vet inte varför just dom här i Luleå har så litet sortiment numera... :/

    Iaf, vi har faktiskt redna beställt vagn och babyskydd. Babyskydd beställde vi då det vi ville ha var nedsatt jättemycket (det är typ aldrig några erbjudanden på den varianten...) och det blev en Besafe izi go + isofixbas :)

    Sen vagnen... vi hade varit och känt på en kronan duo s (vill ha lufthjul och svängbara framhjul) och bestämt oss för den när vi fick veta att de skulle höja priset på den efter årsskiftet så den beställde vi typ dagen innan nyårsafton :P Vi ska hämta ut den i april :) Just det, en till anledning till att vi beställde den just då var att de hade erbjudande på childrens house vilket gav oss 10% rabatt och 300 att handla för i butiken :) Childrens house finns dock inte i Luleå så det blir en tripp till Skeå, vilket vi tänkte kombinera med en riktig dejtdag :)

    Egentligen hade vi tänkt köpa en begagnad vagn men just den vi ville ha fanns inte någonstans i hela sverige begagnad, Eller det fanns en, men den var dyrare på blocket än vad vår blev ny med rabatten :O 

    Mysigt ändå, att få planera inköp och sånt tycker jag :)

  • Jempiz
    4:e Maj, Heelleennaa, 28 år, 1:a barnet 
    11:e Maj Emmute, 26 år, 1:a barnet 
    12:e juni rosii, 25 år, 2:a barnet
    7:e Juli, Jempiz 29 år, 1:a barnet
    21:a Augusti Narnia, 35 år, 1:a barnet (IVF) 
    3:e September E80, 30 år, 3:e barnet
    19:e september Verkri 31år, 1:a barnet
  • Jempiz

    Välkommen alla nya! :D
    Sååå kul att det är så många förstagångsföderskor som är i samma ålder som mig. :) Följt lite fler trådar här på FL men de flesta där har redan barn och är betydligt yngre än mig, alltså under 20 strecket. Inte nu för att det spelar så stor roll men kan vara kul att dela funderingarna man har med andra "newbies". :)
    Jag bor oxå i en liten by ca. 1 mil utanför Luleå. Känns som att risken att man känner till någon av er är stor.

    Tycker absolut vi ska träffas under mammaledigheten.

    Jag berättade som sagt för familjen på julafton, kompisarna fick veta mellandagarna. Chefen fick dock veta innan jul av den anledningen att jag mådde så dåligt och var hemma i flera ggr. Kändes bättre att förklara istället för att hon skulle börja fundera. Och nu efter jul/nyår har alla kollegor fått veta. Men jag går ju in i v. 17 nu så jag börjar ju bli en bit gången. :)

Svar på tråden Gravid i Luleå - BF sommar / höst 2014