• Anonym (Nyfiken strut)

    Vilket är det gräsligaste namn du skulle tänka dig att ge ett barn?

    Det är intressant att läsa namntrådar när det gäller barn. Få ämnen väcker så mycket engagemang! Man undrar varför ibland. Antingen är det alltför "WT" typ Kewin eller Texas, eller så är det Adolf och så kan man inte heta, eller så är det Millijon och så kan man inte heller heta, eller så är det Torkel Ville och det är fult. För att inte glömma tvillingarna Knoll och Tott, på gränsen till barnmisshandel att ge såna namn!

    Vilket är det gräsligaste namn DU skulle kunna tänka dig på ett barn - pojke som flicka? Eller hen, i dessa könsneutrala tider :)). Och Varför?

    Så man vet inför framtida bebisförsök :). Har inga barn själv.

  • Svar på tråden Vilket är det gräsligaste namn du skulle tänka dig att ge ett barn?
  • Anonym (stackars Rutger)
    Anonym (Ful) skrev 2014-01-02 20:42:45 följande:
    Rutger Örjan
    Anonym (Ful) skrev 2014-01-02 21:11:30 följande:

    Tycker det är lite elakt att pika för ett namn. Gissar att det är så pass ovanligt att om hon googlar det när hon blir lite större så får hon upp din elaka kommentar. Jättetrist ifall hon själv är nöjd.
    Tycker det är lite elakt att pika för ett namn. Gissar att det är så pass ovanligt att om Rutger googlar det när han blir lite större så får han upp din elaka kommentar. Jättetrist ifall han själv är nöjd. 

  • Marcia 790

    Gillar verkligen inte Ursula eller gamla namn på barn finns undantag då. Men tex Pär-ola Pär-erik eller inge-britt Ingeborg. Nej tack.

    Sen vill jag bara påpeka att namn kan värkligen inte bli rättstavade. Tex så hade jag stavat Alexsander efter hur det låter så hade det blivit Alekxsander . Så det är så


    Ingen är perfekt men jag vågar åtminstone stå för det
  • Anonym (många fula)

    Pontus, Urban, Kenny och andra "y-namn"
    Karin, Ragnhild, Kristina samt namn som slutar på "Li eller Lee", typ Nova-Lee.

  • Anonym (Rusta)
    Anonym (Lill) skrev 2014-01-02 21:35:04 följande:
    Savannah!

    Jaaaa!


     


    Utvikningsbrud i kalender på bilverkstad liksom. Tillsammans med Roxanna, Samantha och Michelle Kräks

  • Anonym (lusen)

    Örjan, Urban, Ulrika (som kanske kommer kallas för Ulle)

  • La Chica
    Anonym (Rusta) skrev 2014-01-02 21:28:51 följande:

    Svetlana tycker jag är ett hysteriskt fult namn.


    Ah, jag visste att jag hade glömt ett namn på listan! Tycker likadant om det namnet.  För mig blir det "Lana som luktar svett". Likaså om Beatrice. Smeknamnet "Bea" är inte så nice heller. Kul att bli kallad efter den fetaste såsenFlört
    Luck. Runs. Out.
  • Anonym (Rusta)
    Marcia 790 skrev 2014-01-02 21:35:04 följande:
    Gillar verkligen inte Ursula eller gamla namn på barn finns undantag då. Men tex Pär-ola Pär-erik eller inge-britt Ingeborg. Nej tack.
    Sen vill jag bara påpeka att namn kan värkligen inte bli rättstavade. Tex så hade jag stavat Alexsander efter hur det låter så hade det blivit Alekxsander . Så det är så

     


    Alltså vad har Inge-Britt för kön egentligen?


     


    Samma som Måns-Klara säkert

Svar på tråden Vilket är det gräsligaste namn du skulle tänka dig att ge ett barn?