• Malinbarre

    Vi som börjar med pergotime mars 2014

    Hej! Jag har precis fått reda på att jag inte har någon ägglossning eller enstaka per år. Har inte fått någon diagnos men ska lämna prover imorgon på kvinnokliniken. Nu undrar jag om det är fler som ska börja med pergotime inom en snar framtid? :) ska vi följas åt? Det hade varit jätte roligt om vi kunde byta erfarenhet, symtom, tankar och bekymmer! Kram M

  • Svar på tråden Vi som börjar med pergotime mars 2014
  • Tiana

    Jag blir numera inte klok på min kropp. Tidigare hade jag klockrena cykler på 25 dagar, med ÄL runt dag 11-12.
    Bara i år har cyklerna hoppat från 26, 28 till senast 22, och nu har jag ÄL-smärtor både på dag 10-11 (i helgen), och idag på dag 14. Alltså kan min BIM ligga allt från dag 23 till 29, om jag räknar rätt. 

    Tror det är bäst att sluta tänka helt men hur gör man det ? Obestämd

  • malinostrom

    Jag är lite konfunderad. I söndags började jag få bruna flytningar och jag trodde då att mensen skulle komma men det fortsätter bara som flytningar. I måndags och tisdags fick jag dock två relativt stora blodklumpar men det återgår hela tiden till flytningar. Jag undrar om någon annan har haft det såhär? Jag tog ett gravtest igår och det var negativt.

  • hellohello84
    malinostrom skrev 2014-04-09 21:11:20 följande:
    Jag är lite konfunderad. I söndags började jag få bruna flytningar och jag trodde då att mensen skulle komma men det fortsätter bara som flytningar. I måndags och tisdags fick jag dock två relativt stora blodklumpar men det återgår hela tiden till flytningar. Jag undrar om någon annan har haft det såhär? Jag tog ett gravtest igår och det var negativt.
    Hej! Jag hade så innan jag åt pergotime, kanske 8-9 månader efter jag slutade med p-piller (vet inte om det hör ihop). men då fick jag 2 månader i rad en brunfärgad flytning som pågick i 2 dagar, och sen ingen mens. Fick upp hoppet, men mensen kom sedan 5 dagar efter. Hört många som får bruna flytningar i början av graviditet, så hoppas att så är fallet för dig :)
  • Ashurst Klara

    galenidejj skrev 2014-04-09 18:44:54 följande:
    Har fått provsvar och min gyn sa att värdena va höga och fina och att detta blodprov va ett kvitto på att äl skett. Så känner mig glad bara av vetskapen att jag haft ägglossning.
    Bara hoppas att det kan ha tagit sig också :)

    Grattis! Förstår känslan, jag hade också blivit väldigt glad för ett sånt provsvar. Gravid eller ej =) Men ingen mens än? För du har väl BIM nu i dagarna?
    Magdalena88 skrev 2014-04-09 17:10:54 följande:
    Hade iaf två blåsor som var värda att mäta - en på 18 mm och en på 11mm. Idag är det dag 12 på cykeln så närmsta veckan är jag som mest fertil. 
    Härligt! Håller tummarna för dej!
    Magnolia10 skrev 2014-04-09 18:42:33 följande:
    Har precis tagit ett ägglossningstest och fått glad gubbe! :) Så Pergotime verkar ju funka så långt för min del iaf! Man vet ju såklart inte om ägget släpper eller om det kommer bli befruktat, men är ändå glad över att nåt händer!! :)
    Jätte kul! Skönt att höra att Pergotime verkar hjälpa många att få ÄL. Nu är det bara att hålla tummarna för att det blir lite bäbisar också... Lycka till!

  • galenidejj
    Ashurst Klara skrev 2014-04-10 14:31:58 följande:

    Grattis! Förstår känslan, jag hade också blivit väldigt glad för ett sånt provsvar. Gravid eller ej =) Men ingen mens än? För du har väl BIM nu i dagarna?
    Magdalena88 skrev 2014-04-09 17:10:54 följande:Hade iaf två blåsor som var värda att mäta - en på 18 mm och en på 11mm. Idag är det dag 12 på cykeln så närmsta veckan är jag som mest fertil. 
    Härligt! Håller tummarna för dej!Jätte kul! Skönt att höra att Pergotime verkar hjälpa många att få ÄL. Nu är det bara att hålla tummarna för att det blir lite bäbisar också... Lycka till!

    Jag hade bim igår om jag ska räkna cykel på 28 dagar. Men dom två senaste månaderna har jag fått mens på dag 35 och 36. Så bara vänta och se :)
  • hellohello84
    galenidejj skrev 2014-04-10 17:23:48 följande:
    Jag hade bim igår om jag ska räkna cykel på 28 dagar. Men dom två senaste månaderna har jag fått mens på dag 35 och 36. Så bara vänta och se :)
    Åh vad spännande! Håller tummarna för dig. Jag är på cykeldag 33 nu (men har haft kring 40 dagars cykler), så borde ha BIM om en vecka ungefär! Klurigt när man inte vet hur det blir med Pergo. På vilken dag fick du ägglossning?
  • Binta 076

    har aldrig blivit så glad av att få mens... 3 dagar efter avslutad primolut-nor kur är den här. Så detta betyder pergotime den 15e april, uppdaterar listan.

    Men jag undrar...när har man sen troligtvis ÄL???

    {#emotions_dlg.flower}Pergotime mars/april/maj{#emotions_dlg.flower}14/3 hellohello84, 30 år, 1:a kuren, 1:a barnet, BIM 16/4 
    17/3 Galenidejj, 1:a kuren, 1:a barnet, BIM 9/4
    18/3 Sourpussy, 1:a kuren, 
    19/3 I have a kid, 2:a kuren, 2:a barnet, BIM 14-16/4 
    19/3, Joooo01, 1:a kuren, 1:a barnet
    20/3 Moasmostermia, 27 år, 1:a kuren 1:a barnet 
    27/3 Magnolia10, 31 år, 1:a kuren, 1:a barnet, BIM 24/4 
    31/3 Tiana, 33år, 2:a kuren, 1:a barnet, BIM 17-20/4
    1/4 Magdalena 88, 25 år, 2:a kuren, 1:a barnet, BIM 28/4 
    5/4 Kossann, 42 år, flera kurer, 4:e barnet, BIM 29/4 
    6/4 Lillalängtan, 28 år, 3:e kuren, 1:a barnet,
    8/4 Ccilla, 2:a kuren
    13/4 Malinostrom, 26 år, 2:a kuren, 1:a barnet, BIM 10/5 
    18/4 Erika86, 2:a barnet
    15/4 ca Binta 076, 36 år, 1:a kuren, 2:a barnet
    21/4 ca Ashurst Klara, 28 år, 3:e kuren, 1:a barnet
    1/5 ca Knytetsmamma,1:a kuren, 2:a barnet

  • Tiana
    Binta 076 skrev 2014-04-10 18:41:27 följande:
    har aldrig blivit så glad av att få mens... 3 dagar efter avslutad primolut-nor kur är den här. Så detta betyder pergotime den 15e april, uppdaterar listan.

    Men jag undrar...när har man sen troligtvis ÄL???
    Vill minnas att min läkare sa att det inträffade vanligast dag 12-15, men jag är lite osäker.
  • Tiana

    En liten fundering, något off topic: Vi är bortbjudna till påsk, till ett ställe där det ofta bjuds på kaffegökar och "för matsmältningen". Jag spottar inte i glaset i vanliga fall, men i och med min BIM troligtvis ligger strax efter påsk, så känns det inte som läge för sprit. Vad hade ni andra gjort?

  • Binta 076
    Tiana skrev 2014-04-10 19:14:36 följande:
    Vill minnas att min läkare sa att det inträffade vanligast dag 12-15, men jag är lite osäker.
    ok...tack
Svar på tråden Vi som börjar med pergotime mars 2014