• MarieJ

    IVF Maj 2014!

    Hej på er! :)
     
    Vi har fått remiss till IVF i Falun i början av maj, hela processen från utredningen har gått supersnabbt och idag har jag börjat med provera för att "nollställa" cykeln. Om några dagar är det alltså dags för spray och sen hamnar man väl mitt i klimakteriet då gissar jag ;)

    Det är ju ingen lätt grej att gå igenom det här (varken psykiskt eller fysiskt) och vi har inte berättat för så många så jag bollar gärna allt med er som är i samma sits! Alltså om det några fler som är på g med IVF här i vår och ligger ungefär lika i "schemat" så skriv skriv skriv!

  • Svar på tråden IVF Maj 2014!
  • Idisen

    Hakar på här! Börjar med suprecur 5 maj. Andra försöket o långa protokollet även denna omgång. Börjat peppa o ladda mig själv inför spraystart. Mådde piss förra gången! Men nu vet jag ju hur det känns o hur allt går till. Så jag inbillar mig iaf att det kommer vara lugnare med humöret!

  • LifeAsME
    MarieJ skrev 2014-04-15 15:58:11 följande:
    Hej! Självklart får du hänga på du också! :) Tråkigt att ert första försök misslyckades, hoppas att det tar sig för er denna gång. Får du börja behandlingen precis när mensen väl kommer?

    Tack!:) jo, jag börjar med sprutorna 2-3 mensdagen :) hoppas bara den är lika punktlig som den brukar. Mensen efter behandlingen var väldigt sparsam och allmänt konstig, och samma var det 2 cykler innan ivf-start. Är därför lite orolig att den inte kommer vara punktlig som tidigare, men hoppas :) har även tänt testa akupunktur denna omgång. Ska bli spännande!
  • LifeAsME
    Idisen skrev 2014-04-15 18:49:44 följande:
    Hakar på här! Börjar med suprecur 5 maj. Andra försöket o långa protokollet även denna omgång. Börjat peppa o ladda mig själv inför spraystart. Mådde piss förra gången! Men nu vet jag ju hur det känns o hur allt går till. Så jag inbillar mig iaf att det kommer vara lugnare med humöret!

    Välkommen! Åh, jag mådde också piss första behandlingen och skyller mest på nedregleringen med sprayet. Ska testa korta denna gång och hoppas på mindre nedstämdhet. Tror definitivt det är lättare att hålla humöret uppe andra gången, nu när man vet vad som väntar osv. Ruvartiden och att kastas mellan hopp och förtvivlan gjorde mig galen, var inte alls beredd på att två veckors väntan kunde gå så långsamt. Hoppas du upplever det lättare denna behandling!
  • MarieJ
    Idisen skrev 2014-04-15 18:49:44 följande:
    Hakar på här! Börjar med suprecur 5 maj. Andra försöket o långa protokollet även denna omgång. Börjat peppa o ladda mig själv inför spraystart. Mådde piss förra gången! Men nu vet jag ju hur det känns o hur allt går till. Så jag inbillar mig iaf att det kommer vara lugnare med humöret!
    Det kommer säkert gå bra, vad jag förstår så skiljer sig ju biverkningarna av sprayen inte bara från person till person utan kan även variera från gång till gång. Har du tur så är du en sån person och slipper må så dåligt den här vändan! :)
    LifeAsME skrev 2014-04-15 20:48:12 följande:

    Tack!:) jo, jag börjar med sprutorna 2-3 mensdagen :) hoppas bara den är lika punktlig som den brukar. Mensen efter behandlingen var väldigt sparsam och allmänt konstig, och samma var det 2 cykler innan ivf-start. Är därför lite orolig att den inte kommer vara punktlig som tidigare, men hoppas :) har även tänt testa akupunktur denna omgång. Ska bli spännande!
    Okej :) Ja visst är det väl konstigt att kroppen har en förmåga att börjar bete sig knepigt precis när man som minst behöver det?? Akupunktur i det här sammanhanget tycker jag också verkar vara intressant, tror absolut på att det kan göra sitt till..Jag provade det förut mot ryggproblem och det satte igång reaktioner i hela kroppen både fysiskt och psykiskt (grät en hel natt nästan utan förklaring tex, även i sömnen vilket var helt sjukt haha), det är häftigt vad man kan påverka! :)   



  • LifeAsME

    MarieJ: kul att höra att akupunkturen hade sån verkan, hoppas jag också känner att den gör nåt med kroppen! Har läst runt lite och det verkar kunna öka chanserna om man gör det nära ET, precis innan och precis efter. Finns inte akupunktur på kliniken vi går hos så får hitta någon i närheten som har tid den dagen :) vi bor 20 mil från kliniken så jag gör akupunkturen under spruttiden här i hemstaden :)


  • tomsfru

    Här har det testats med äl-stickor för att jag haft långa mensscyklar efter mensen kom igång 7mån efter dottern föddes. Varit lite orolig att jag inte haft äl osv... mam blir ju nojig ibland men nu verkar det spm att det var stegring idag på dag 16 iaf så en liten sak mindreatt oroa sig för

  • johansson79

    Hoppar in här jag med, har ett ivf bakom mig men testade minus i slutet på mars och fick tyvärr inga till frysen, så nu väntar jag på mensen som borde komma runt 3e maj och då kommer jag börja med menopur sprutorna! Förra gången gjorde jag min ivf i Danmark men denna gång blir det Falun :) Hoppas på ett plus denna gång och även på att jag får några till frysen :)

  • Asams5

    Hoppar också in här. Gjorde en misslyckad IVF i februari långa protokollet. Nu väntar jag på att mensen ska komma så att jag får komma igång igen. Troligtvis nästa vecka. Denna gången blir det korta protokollet. Skulle egentligen blivit tidigare. Men min första mens efter misslyckade IVFn var ju såklart försenad. Hoppas inte nästa är det.

  • Killerhillary
    MarieJ skrev 2014-04-15 22:15:15 följande:
    Det kommer säkert gå bra, vad jag förstår så skiljer sig ju biverkningarna av sprayen inte bara från person till person utan kan även variera från gång till gång. Har du tur så är du en sån person och slipper må så dåligt den här vändan! :)
    LifeAsME skrev 2014-04-15 20:48:12 följande:
    Tack!:) jo, jag börjar med sprutorna 2-3 mensdagen :) hoppas bara den är lika punktlig som den brukar. Mensen efter behandlingen var väldigt sparsam och allmänt konstig, och samma var det 2 cykler innan ivf-start. Är därför lite orolig att den inte kommer vara punktlig som tidigare, men hoppas :) har även tänt testa akupunktur denna omgång. Ska bli spännande!
    Okej :) Ja visst är det väl konstigt att kroppen har en förmåga att börjar bete sig knepigt precis när man som minst behöver det?? Akupunktur i det här sammanhanget tycker jag också verkar vara intressant, tror absolut på att det kan göra sitt till..Jag provade det förut mot ryggproblem och det satte igång reaktioner i hela kroppen både fysiskt och psykiskt (grät en hel natt nästan utan förklaring tex, även i sömnen vilket var helt sjukt haha), det är häftigt vad man kan påverka! :)   

    Åh vad spännande att höra om akupunkturen Marie. Skulle vilja prova. Undrar om det finns någon positiv effekt under själva graviditeten? Usch mådde också riktigt dåligt under nedregleringen, förstår om du bävar. Kanske att det blir lättare denna gång? Hoppas.
  • MarieJ

    Johansson79 och Asams5 välkomna! :)


    Killerhillary skrev 2014-04-16 20:05:29 följande:

    Åh vad spännande att höra om akupunkturen Marie. Skulle vilja prova. Undrar om det finns någon positiv effekt under själva graviditeten? Usch mådde också riktigt dåligt under nedregleringen, förstår om du bävar. Kanske att det blir lättare denna gång? Hoppas.
    Ja jag tycker absolut att du ska prova om du har möjlighet :) Jag vet inte om det har nån effekt under graviditeten men det jag kan tänka mig är att det skulle kunna fungera som smärtlindring om man t.ex. skulle få problem med muskelsmärtor, ont i ryggen eller bäckenet. Sedan har jag även läst att det ska kunna hjälpa mot graviditetsillamående. Jag provade ett par akupressurtofflor förut som tröck på olika punkter av fotsulan och av dom blev jag så illamående första gången jag använde dom att jag kräktes tillslut, men sedan fungerade det superbra så man måste nog ge sånt där några gånger innan man märker den "riktiga" effekten. Sedan är man säkert olika mottaglig för effekterna också :)
Svar på tråden IVF Maj 2014!