• Liv82

    Första barnet, december 2014

    Hej blivande mammor! 

    Blev rätt så ivrig på att starta en egen tråd för oss som väntar första barnet i december. Det vore fint att följas åt och få ta del av varandras känslor, rädslor, drömmar osv. Allt som ryms inom en graviditet. Jag själv väntar mitt första barn, efter 2:a försöket (tidigt missfall vid 1:a försöket) och har enligt Familjelivs graviditetsuträkning beräknad födsel 24 december.


     Glad 


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-18 08:42
    BILDTRÅDEN finner ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m73043004.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-06-01 15:39
    BF-LISTAN finner ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m73353342.html
  • Svar på tråden Första barnet, december 2014
  • bassse
    Knyttet skrev 2014-04-25 09:39:13 följande:
    Haha, vilket sammanträffande :) Tycker du att det verkar bra där då? Jag trivs bra med min BM, hade samma under förra graviditeten (som blev ett mf). Jag frågade efter samma nu igen innan hälsosamtalet :)

    Det är ju så, man får försöka tänka längre fram och förhoppningsvis är det ju bara under en begränsad tid - och så får man ju förhoppningsvis världens bästa belöning sen i slutändan :)
    Ja visst är det :) var på hälsosamtal i tisdags och träffade min bm för första gången och jag tyckte om henne. Det verkar bra än sålänge. Ska dit igen den 16 maj för inskrivning :) bor du i stan eller utanför? Ja bor på landet mot bottnaryd.

    Hur mår du? Några jobbiga gravsymptom?
  • Tillaan
    bassse skrev 2014-04-25 16:46:36 följande:
    Ja visst är det. Undra om vi har samma bm också ;)
    Ja, vad häftigt alltså! Ni kanske har sett varandra där utan att veta om det :D
  • Knyttet
    bassse skrev 2014-04-25 16:51:37 följande:
    Ja visst är det :) var på hälsosamtal i tisdags och träffade min bm för första gången och jag tyckte om henne. Det verkar bra än sålänge. Ska dit igen den 16 maj för inskrivning :) bor du i stan eller utanför? Ja bor på landet mot bottnaryd.

    Hur mår du? Några jobbiga gravsymptom?
    Jag var på hälsosamtalet förra onsdagen. Och fick bokat inskrivning tills den 22 maj men jag fick omboka för jag ska på en konferens då :( det fanns inga mer tider den veckan eller veckan innan så nu blir det den 30 maj istället. Känns som om det är en evighet tills dess. Vilken BM har du?

    Jag bor på Gräshagen så det är ju inte i city riktigt men ändå ganska nära till allt :)

    Magkatarren är dryg men annars mår jag bra, jag är väldigt trött och har ömma bröst bara :) känner du ngt mer utöver illamåendet?
  • Knyttet
    Tillaan skrev 2014-04-25 16:58:38 följande:
    Ja, vad häftigt alltså! Ni kanske har sett varandra där utan att veta om det :D
    Haha, riktigt kul ju :)

    Ang. Tabletterna så sa dem att det kan ta upp till en vecka innan man känner av effekten. Så det är bara att knapra på och hoppas på det bästa :)
  • Tillaan
    Knyttet skrev 2014-04-25 17:45:50 följande:
    Haha, riktigt kul ju :)

    Ang. Tabletterna så sa dem att det kan ta upp till en vecka innan man känner av effekten. Så det är bara att knapra på och hoppas på det bästa :)
    För det är dom där kapslarna som man sväljer? Dom hade iallafall jag. Första gången tipsade läkaren mig med samma kur som du har nu. Sen kunde jag ta dem när jag hade ont. Men första gången var hemskt. Vek mig av smärta alltså :/
  • michimichi

    Lite lätt illamående då och då, lite glad för det faktiskt! Haha!
    Dock inte jättekul att kombinera det med plugget, plus att jag är supertrött ochråkade sova bort 2 h pluggtid.
    Ska jobba i morgon så hoppas illamåendet fortfarande är lätt då :P

  • Tillaan
    Empan90 skrev 2014-04-25 19:59:17 följande:

    Fast egentligen är ju den siffran inte intressant, då troligtvis det föds betydligt fler barn av kvinnor under 35 år..
    Precis, så känner jag också.
  • Renesme
    Liv13 skrev 2014-04-25 12:26:17 följande:
    Hur gör ni med träning? Jag är en fegis och har tagit en paus tills jag får se hjärtat slå på VUL. :) Körde en del bodypump, spinning, klättring och yoga innan och skulle precis börja springa. Vet ni vad för träning som är OK som gravid? Vet ju att en ska fortsätta som vanligt, men jag är lite för orolig för det och vill ta det lite lugnt nu i början när risken för missfall är högre. 
    Jag springer, min BM sa:
    - jaha springa kan du ju inte hela graviditeten men du kommer känna när det är dags att trappa ner.

    Hon sa att man måste träna bäckenmuskulaturen och göra knipövningar när man springer för att det belastar så mycket..
  • Lillaloppan123

    Nån mer än jag som har som molande mensvärks smärta? Och som är galet orolig? Och ledsen utan direkt anledning? *suck*

Svar på tråden Första barnet, december 2014