• Liv82

    Första barnet, december 2014

    Hej blivande mammor! 

    Blev rätt så ivrig på att starta en egen tråd för oss som väntar första barnet i december. Det vore fint att följas åt och få ta del av varandras känslor, rädslor, drömmar osv. Allt som ryms inom en graviditet. Jag själv väntar mitt första barn, efter 2:a försöket (tidigt missfall vid 1:a försöket) och har enligt Familjelivs graviditetsuträkning beräknad födsel 24 december.


     Glad 


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-18 08:42
    BILDTRÅDEN finner ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m73043004.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-06-01 15:39
    BF-LISTAN finner ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m73353342.html
  • Svar på tråden Första barnet, december 2014
  • Tillaan
    Sacha84 skrev 2014-05-21 19:02:50 följande:

    Jag har haft elak huvudvärk i en dryg vecka är det något som kan kopplas till graviditet, någon som vet eller också har? Var på hälsosamtal igår men glömde ju klart att fråga... Blir värre när jag rör på mig/böjer mig framåt.  Ibland även lite yrselkänska. Kan det ha med ökad blodvolym att göra eller för lågt Hb?


    Har hört att många får det i graviditeten och yrsel är absolut inget ovanligt med tanke på att blodvolymen ökar :)
  • Cels1us
    Gullmaja skrev 2014-05-21 20:05:29 följande:
    Fan! Det blir inget decemberbarn för oss. Smärtan har ökat hela dagen, fick "hugg" i magen som fick mig att ligga dubbelvikt i sängen. Det kommer mer och mer färskt blod så det är bara inse att det är över :( trodde inte att jag skulle bli så ledsen, försöker intala mig att det är naturens sätt att rätta till fel. Tur att jag varit ledig idag. Peppar mig att gå till jobbet imorgon och till mina 3 gravida kollegor :/ Efter 1,5 år av försök så slutar det så här. Så jag är de där 30 procenten som får missfall i den här tråden.
    Neej! :( ska du åka in akut? beklagar verkligen om det är missfall. Det är verkligen inte rättvist :( stor kram!
  • Gullmaja

    Jag har inte uppsökt vården. Har det börjat så är det ju försent att göra något åt det när det är så här tidigt (v9). Jag ska ringa barnmorskan imorgon och höra vad jag ska göra. Kramperna i magen är hemska. Sambon sörjer på sitt sätt, diskar extra "hårt", smäller igen köksluckor och har nu gått ut i garaget.

  • michimichi

    Är supernervös inför ultraljudet i morgon. Försöker övertala mig stt de nog går bra för hjärtat slog på vul 6+2 och 6+6. Vecka 11 i morgon. Uschhhhh är så orolig!!! Kan inte klockan bli 11.20 nu..

  • Tillaan
    Gullmaja skrev 2014-05-21 21:34:23 följande:

    Jag har inte uppsökt vården. Har det börjat så är det ju försent att göra något åt det när det är så här tidigt (v9). Jag ska ringa barnmorskan imorgon och höra vad jag ska göra. Kramperna i magen är hemska. Sambon sörjer på sitt sätt, diskar extra "hårt", smäller igen köksluckor och har nu gått ut i garaget.


    Beklagar verkligen :/ men tyvärr är det ju naturen och kroppen som gör det rätta, hur hemskt det än är och låter.

    Är ju flera som fått såhär som fortsätter graviditeten, men det är nog bäst att du kollar upp för säkerhetsskull. Usch, jätte kramar till er<3
  • Tillaan
    michimichi skrev 2014-05-21 23:14:05 följande:

    Är supernervös inför ultraljudet i morgon. Försöker övertala mig stt de nog går bra för hjärtat slog på vul 6+2 och 6+6. Vecka 11 i morgon. Uschhhhh är så orolig!!! Kan inte klockan bli 11.20 nu..


    Nu är det inte många timmar kvar. Ska på inskrivning idag och får säkert inget ul innan rul. Så jag får vara nervös inför detta istället. Lycka till!
  • katten1303
    Sacha84 skrev 2014-05-21 19:02:50 följande:
    Jag har haft elak huvudvärk i en dryg vecka är det något som kan kopplas till graviditet, någon som vet eller också har? Var på hälsosamtal igår men glömde ju klart att fråga... Blir värre när jag rör på mig/böjer mig framåt.  Ibland även lite yrselkänska. Kan det ha med ökad blodvolym att göra eller för lågt Hb?

    Jag har också haft grym huvudvärk emellanåt, tror det är graviditeten men kanske också bristen på kaffe.... Ibland tvingar jag i mig kaffe för att förebygga. Barnmorskan sa man kan även dricka lite coca-Cola som vidgar blodkärlen.... Det funkade för mig också förutom en gång då gick det inte över på hela kvällen så till sist tog jag en alvedon.
  • Liv82
    michimichi skrev 2014-05-21 23:14:05 följande:
    Är supernervös inför ultraljudet i morgon. Försöker övertala mig stt de nog går bra för hjärtat slog på vul 6+2 och 6+6. Vecka 11 i morgon. Uschhhhh är så orolig!!! Kan inte klockan bli 11.20 nu..
    Förstår din nervositet. Har UL inbokat idag 11:30, tio minuter efter dig. :) Så himla nervös och har sovit riktigt oroligt. Lite samma för oss, hjärtat slog 7+3, idag är det 9+2 och jag hoppas det ser lika bra ut denna gång. Lycka till!
  • michimichi
    Liv13 skrev 2014-05-22 08:40:14 följande:
    Förstår din nervositet. Har UL inbokat idag 11:30, tio minuter efter dig. :) Så himla nervös och har sovit riktigt oroligt. Lite samma för oss, hjärtat slog 7+3, idag är det 9+2 och jag hoppas det ser lika bra ut denna gång. Lycka till!

    Åh! Håller tummarna åt oss båda. Nu är de snart dags :)
  • Liv82

    Hemkommen från UL. Grät lyckotårar när jag såg hur bebben sprattlade omkring av min höga nervositetspuls. :) Hen var 23,5 mm och enligt barnmorskan är jag i v 10 (9+0) och har bf 24 dec. :) :) :) Bilden vi fick med oss åker upp på kylskåpet nu och mamma får en kopia i födelsedagspresent. :)

Svar på tråden Första barnet, december 2014