• kerstin64

    min man och 10 åriga son bråkar hela tiden

    Hur får jag slut på bråket mellan min man och son. Det går nästan inte en dag mellan bråken. Kan börja som en jätte liten småsak och slutar med skrik, smäll i dörrar och jag som inte varit involverad blir det pga att jag tycker att min man överreagerar för starkt. Det slutar oftast med att jag och min man blir osams. Jag kan tycka att man dom vuxen borde veta bättre än en 10 åring, men något triggar igång min man och han sjunker ner till 10 åringens nivå. Jag börjar känna att det räcker nu. Om det inte går att lösa ser jag ingen innan utväg än separation. Har någon något tips? Behöver hjälp nu! Orolig mamma/hustru

  • Svar på tråden min man och 10 åriga son bråkar hela tiden
  • Lena

    Kanske någon föräldrakurs för mannen och hjälp att hantera ilskan.

  • volvo142

    Vad handlar bråken om ? Sista utvägen är skilsmässa. Hoppas att ni kan lösa de på nått annat sätt.
    Du kanske skulle ha pratat om de med båda två?

  • Drottningen70

    Ja så kan du ju inte låta ditt barn ha det. Skicka mannen på föräldrarkurs. Annars lämnar du honom.

  • kerstin64
    Korpen skrev 2014-05-11 20:47:09 följande:
    Är han barnets pappa? Om inte ska ni separera NU innan barnet blir skadat av bråken.

    Han är barnets pappa
  • kerstin64

    Bråken brukar börja med att sonen börjar retas. När pappan säger åt sonen att sluta så slutar inte sonen utan fortsätter. Det verkar som om respekten saknas till sin pappa

  • volvo142
    kerstin64 skrev 2014-05-11 21:09:54 följande:
    Bråken brukar börja med att sonen börjar retas. När pappan säger åt sonen att sluta så slutar inte sonen utan fortsätter. Det verkar som om respekten saknas till sin pappa
    Fast alla barn trotsar vilket pappan måste klara av. Han måste kunna sätta gränser. På ett vuxet sätt de låter som att han själv är tio år.
  • jwrga

    Stackars barn! Jag och min pappa bråkade mycket efter min mamma gick bort när jag var tio. Jag kommer aldrig förlåta honom, han var vuxen och jag var ett barn. Allt eftersom åren gick byggdes ilskan upp mot honom och jag kan ärligt säga att jag hatade min pappa. Jag sa upp all kontakt när jag var 23, det var nästan tio år sedan, han gick bort för ett par år sedan och jag har aldrig ångrat mig. Jag tror på att sätta gränser för barn, men man har ett ansvar som förälder att vara den vuxna.

  • Hallonbåt02

    Förmodligen så söker din son uppmärksamhet av sin pappa,Om din man inte förstår det så kanske du borde påpeka det  och se till att han engagerar sig i sitt barn med mera tid..

  • Drottningen70
    kerstin64 skrev 2014-05-11 21:09:54 följande:
    Bråken brukar börja med att sonen börjar retas. När pappan säger åt sonen att sluta så slutar inte sonen utan fortsätter. Det verkar som om respekten saknas till sin pappa



    Ja det är väl klart. Respekt är nåt som förtjänas. En vuxen karl som går ned på en 10 årings nivå går ju inte att respektera.
  • Trollmor246

    He!

    Det var som att läsa exakt om våra problem som vi har i familjen. Fick du någon hjälp och då undrar jag vart i såna fall?

    /Marre

  • Edvin02

    Jag har haft samma problem hela livet. Jag och min pappa har bråkat sen jag var 4 år, mina föräldrar skilde sig när jag var 3. Nu är jag 13 och vi bråkar fortfarande. Om bråket fortsätter och blir värre, gör slut eller försök att lösa det på något annat sätt, så inte hen slipper "lida".
    Vet att jag är 3år sen, men hur gick det? Löste det sig?

  • Öppen bok

    Är du dum eller?

    Han är 10 år. När jag var 10 var jag också kaxig. Man kan väl inte seperera för att barnet är bråkig. Separerar du så kommer barnet ta stryk av det.

    Vissa borde inte få ha barn.

    Jag kan förstå att det är jobbigt men så som du skriver verkar som att du inte säger till så mycket.

    Du måste lära dig att säga i från. Slå näven i bordet och säg att nu räcker det.

    Sätt regler för din unge.

    Jag blir ledsen när du skriver att du vill seperer från din man bara för att ungen håller på.

    Du måste säga till din man att han måste bete sig som en vuxen människa för annars kommer sonen tro det är normalt att göra så i vuxen ålder.

    Förlåt ts om jag är för hård men jag blir så arg när du känner att separation är den enda utvägen.

Svar på tråden min man och 10 åriga son bråkar hela tiden