• Fiiaa

    Fler som ska starta ivf i aug?

    Hej! Kort om mig, försökt 2 år. pergotime mellan april -13 till april 14 8 kurer under den perioden ... Tyvärr funkar de inte pga av sambons slöa simmare.
    Fick besked idag att vi inte hinner ett försök innan semestern:( tråkigt men men. Usch väntar är så lång, blir nästan 5 mån från de remissen skickades.
    Preliminärt (beror på mens och sjukhuset) är de start v 33-34 hoppas jag, precis samma vecka de börjar jobba igen!

    Någon mer som vill följas åt, gnälla, peppa, stöd, råd. Vad som!!

  • Svar på tråden Fler som ska starta ivf i aug?
  • Lokattis

    Hej!

    Vi gjorde vårt första IVF försök i januari/februari men det fäste inte. Vi fick två 3-dagars embryon till frysen och i april gjorde vi ett FET med det ena av dessa, det andra klarade inte upptiningen. Strax innan påsk plussade vi för första gången, en helt fantastisk känsla! Dock så slutade det hela med MA som upptäcktes i förra veckan när jag var i v 12. Då hade fostret varit dött i ett par veckor... Så igår skrapades jag och nu ska vi på nytt besök på kliniken i i augusti för att planera IVF nummer 2.

    Just nu är allt kaos i mitt känsloliv (mycket annat har hänt den här våren, bland annat så dog min mamma för en dryg månad sedan...), men jag försöker tänka positivt - vi kan i alla fall bli gravida! Det fäste och funkade! Det har inte hänt på de dryga 3 år som vi försökt på egen hand. Både jag och min man är 37 år. Kram!

  • bringiton14

    Hej Lokattis! Jag känner verkligen med dig. Men som du skriver, det funkade ju, du blev gravid! Jag försöker också tänka så, det är längre än vi kommit på de knappt 3 år vi försökt. Beklagar din sorg. Jag önskar dig all lycka nästa gång och följs gärna åt om du vill :) kram

  • Lokattis
    bringiton14 skrev 2014-06-10 20:12:11 följande:
    Hej Lokattis! Jag känner verkligen med dig. Men som du skriver, det funkade ju, du blev gravid! Jag försöker också tänka så, det är längre än vi kommit på de knappt 3 år vi försökt. Beklagar din sorg. Jag önskar dig all lycka nästa gång och följs gärna åt om du vill :) kram



    Ja, man försöker ju vara positiv, och stundtals så lyckas det Så tråkigt att det inte gick hela vägen för er heller... Vi får ta nya tag till hösten helt enkelt
  • Fiiaa
    Lokattis skrev 2014-06-10 18:58:53 följande:

    Hej!

    Vi gjorde vårt första IVF försök i januari/februari men det fäste inte. Vi fick två 3-dagars embryon till frysen och i april gjorde vi ett FET med det ena av dessa, det andra klarade inte upptiningen. Strax innan påsk plussade vi för första gången, en helt fantastisk känsla! Dock så slutade det hela med MA som upptäcktes i förra veckan när jag var i v 12. Då hade fostret varit dött i ett par veckor... Så igår skrapades jag och nu ska vi på nytt besök på kliniken i i augusti för att planera IVF nummer 2.

    Just nu är allt kaos i mitt känsloliv (mycket annat har hänt den här våren, bland annat så dog min mamma för en dryg månad sedan...), men jag försöker tänka positivt - vi kan i alla fall bli gravida! Det fäste och funkade! Det har inte hänt på de dryga 3 år som vi försökt på egen hand. Både jag och min man är 37 år. Kram!


    Usch lider med dig.

    Vi hade försökt 1,5 år själva och med hormoner, vi fick ett pluss aug förra året men i v 13 på ul så va fostret dött sedan ca v 8, så MA, efter de har vi inte lyckats själva! Tyvärr beror de mest på sambon, hans simmare hänger inte med. Jag är 28 min sambo 40!

    Så vi ska göra första ivf i aug!

    Hoppas vi kan följas åt alla här .
  • Lokattis
    Fiiaa skrev 2014-06-11 21:13:02 följande:
    Usch lider med dig.

    Vi hade försökt 1,5 år själva och med hormoner, vi fick ett pluss aug förra året men i v 13 på ul så va fostret dött sedan ca v 8, så MA, efter de har vi inte lyckats själva! Tyvärr beror de mest på sambon, hans simmare hänger inte med. Jag är 28 min sambo 40!

    Så vi ska göra första ivf i aug!

    Hoppas vi kan följas åt alla här .



    Ja, det verkar ju tyvärr hända lite då och då. Man hoppas ju att vi som har en något krångligare väg till graviditeten skulle vara förskonade från MF och all annan skit men så är det ju inte tyvärr...

    Spännande med första IVF:en för er!
  • Lokattis
    Sookie85 skrev 2014-06-09 20:50:26 följande:
    Hej! Hoppar in här :) Började vår ivf-resa i dec, långa protokollet med sprutor. Gjorde äggplock i mars men blev överstimulerad och jätte sjuk, sjukskriven i 3 veckor aj!! Fick ett befruktat ägg till frysen, meningen att det skulle bli FET i maj men min mens kom aldrig. Fick ta hormonsprutor men tyvärr hände inget! Då valde Falun att avbryta pga sommarstängning som snart är... Blev så ledsen för vi var ju så nära men vi har ett fint embryo i frysen som väntar, Vi kör i aug så fort de öppnar (hoppas jag). Hur ser er sommar ut? Jag vill bara åka utomlands och slippa tänka på allt! Jobbigt när alla vänner har fått barn nyligen eller är gravida... Kram på er!



    Usch så jobbigt med överstimulering och uppskjutning... Just nu är jag sjukskriven, är psykiskt helt slut efter en vår med IVF, mammas bortgång på Valborg, vårt MA i förra veckan och som kronan på verket har jag blivit diagnostiserad med hypotyreos (alltså underproduktion av sköldkörtelhormon). Så, min sommar ska jag försöka få så lugn som möjligt men med lite roliga och avslappnande saker förstås. Kram!
  • Fiiaa
    Lokattis skrev 2014-06-12 07:01:18 följande:



    Ja, det verkar ju tyvärr hända lite då och då. Man hoppas ju att vi som har en något krångligare väg till graviditeten skulle vara förskonade från MF och all annan skit men så är det ju inte tyvärr...

    Spännande med första IVF:en för er!
    Jag är mest rädd för ivf, det är typ sista steget å funkar inte de, va gör man då lixom?

    Jag har inte dom summorna att försöka privat tex om gratis försöken inte räcker!

    Men man får väl sluta va så neg, å hoppa på de bästa att de går inom 3 försök.

    Läste statistik någonstans, 65% lyckas inom 3 ivfer.
  • Lokattis
    Fiiaa skrev 2014-06-12 20:48:11 följande:
    Jag är mest rädd för ivf, det är typ sista steget å funkar inte de, va gör man då lixom?
    Jag har inte dom summorna att försöka privat tex om gratis försöken inte räcker!

    Men man får väl sluta va så neg, å hoppa på de bästa att de går inom 3 försök.
    Läste statistik någonstans, 65% lyckas inom 3 ivfer.
    Ja, inte är det gratis precis att fortsätta privat... Men det problemet tar vi sedan, om det inte funkar. Möjligheten att ställa sig i kö för adoption finns ju alltid, men det är ju inte alla som vill adoptera.

    Men som du säger, för många fungerar det ju på de första 3 försöken så jag tycker vi börjar där. Och tar fortsättningen senare, om det behövs. Men visst kan man bli deppig om man börjar tänka för mycket... Kram.
  • Sookie85

    Lokattis - håller tummar och tår att du får en skön sommar och att allt rullar på i Aug och att du lyckas :) vi får följas åt alla efter sommaren! Kram

  • Lokattis
    Sookie85 skrev 2014-06-12 21:13:31 följande:
    Lokattis - håller tummar och tår att du får en skön sommar och att allt rullar på i Aug och att du lyckas :) vi får följas åt alla efter sommaren! Kram
    Ja, efter sommaren kör vi!
Svar på tråden Fler som ska starta ivf i aug?