• MissKS

    Vi som sätter hoppet till långtidsodling och återföring av blastocyst! Utbyte av tankar, erfarenheter, funderingar och pepp!

    För första gången har jag embryon som långtidsodlas. Förhoppningvis blir det återföring av en fin blastocyst på måndag! Jag har inte hunnit läsa in mig på ämnet ordentligt, vågade knappt hoppas att det skulle bli verklighet. Men kliniken ringde idag (på dag 3) och bekräftade att våra embryo mår bra, vilket innebär att vi kör på till dag 5. Jag känner ingen som varit med om detta och skulle så gärna vilja att det fanns en grupp här på FL för oss som är mitt i blastocyst-projekt, men även för er som siktar på det, eller redan varit igenom det! Hoppas att fler än jag känner så. Själv har jag gått igenom fem IVFer. Den tredje resulterade i min fina son! Han blev till av ett embryo som inte fick bra poäng och återfördes tillsammans med ett annat. Övriga IVFer har jag fått toppembryo på dag 2 eller 3 som aldrig lett till något. Nu är vi alltså inne i syskoncirkusen och hoppas att det ska lösa sig till det bästa. Vi gör IVFer pga att min makes spermier är få i antalet. Vi har väldigt låga chanser till spontan graviditet... Nu går vi till Nordic IVF Malmö och vi trivs otroligt bra. Dessförinnan har vi varit på Öresundkliniken och RMC. Öresund var "sådär" och RMC var en katastrof. Ingen av klinikerna fick någon ordning på min behandling, trots att jag är ung (33 år) och frisk. Nordic satte direkt in vanlig dos av Gonal-F och det har lett till stabilare resultat med lagom antal ägg. Nu återstår bara att bli gravid också. Jag hoppas på att blastocyst är vår lösning. Häng med, dela med dig av dina erfarenheter!!


    Besök mig gärna, nabbarochklor.bloggproffs.se
  • Svar på tråden Vi som sätter hoppet till långtidsodling och återföring av blastocyst! Utbyte av tankar, erfarenheter, funderingar och pepp!
  • Troll lycka

    Ja jättetrist :( inga mer i frysen. Har två behandlingar kvar som vi betalat för. Så vi börjar nog vid nästa mens om läkaren godkänner.

  • Moolie
    Troll lycka skrev 2014-09-05 17:38:26 följande:

    Ja jättetrist :( inga mer i frysen. Har två behandlingar kvar som vi betalat för. Så vi börjar nog vid nästa mens om läkaren godkänner.


    Mycket möjligt att de godkänner...! Men jag fick höra av någon annan här på FM att man måste vänta en eller två cykler innan man får försöka igen?? Men det är inte ovanligt att jag är ute och cyklar! ;)
  • Love is everything

    Troll lycka: Usch fy fasen vad orättvist! Men vad skönt att ni har återstående försök redan betalt! Iom att ni "bara" gjorde fet så borde det gå utmärkt att starta på nästa mens!! Kram på dig!

  • JenJoh5

    Det måste ju vara skönt att ha två till försök redan betalda, troll-lycka! Borde ju inte vara omöjligt att få köra igång igen snart troll-lycka.

    Trevlig helg nu alla!

  • Troll lycka

    Ja jag har alltid fått börja på på kommande mens när frysarna inte klarat sig så ska nog gå bra..

    Tack snälla för kramar och tankar! Nu e det bara att blicka framåt. Bättre att det "dog" nu än att man först ska ruva och få minus på stickan..

    Trevlig helg tjejer, till slut lyckas vi alla!

  • Kattflickan
    Moolie skrev 2014-09-05 16:19:34 följande:
    Varför behöver du göra moderkaksprov...? Är det något genetiskt i din familj...? Du behöver inte svara om du tyckte att min fråga var klumpig...!
    Absolut ingen klumpig fråga! Ja, jag har ett genetiskt fel som gör att hälften av mina ägg ger upphov till barn med kromosomfel.

    Det är därför vi gör PGD. Tyvärr får man inte göra PGD privat i Sverige. Så när jag inte fick fler försök hos landstinget får jag nog söka mig utomlands.
  • Moolie
    Kattflickan skrev 2014-09-05 22:08:15 följande:

    Absolut ingen klumpig fråga! Ja, jag har ett genetiskt fel som gör att hälften av mina ägg ger upphov till barn med kromosomfel.

    Det är därför vi gör PGD. Tyvärr får man inte göra PGD privat i Sverige. Så när jag inte fick fler försök hos landstinget får jag nog söka mig utomlands.


    VA?!?! Pengarna "räcker inte till"?! Det var det SÄMSTA svaret NÅGONSIN!! Hur mycket skulle det inte kosta om du skulle få ett barn med kromosomfel?? Knappast så att de sparar in på rätt ände... Gahh!! Blev riktigt arg nu!!

    Hur mycket kostar det utomlands och vad kan ni få i ersättning? Hur går det till?
  • Troll lycka

    Idag ringde vår läkare. Han rekommenderade den långa metoden för oss denna gång. Han trodde att det passade mig bättre just nu. Så imorgon börjar jag med sprayen! Preliminär/planerad äggplock v 40. Nu va man helt plötsligt igång igen! Så nu sitter jag o moffar lördagsgodis o allt möjligt för sista ggn på ett tag ;)!

  • MissKS

    Usch vilka tråkiga besked här! Troll-Lycka; Hur kan man bara få ha sådan otur??!! Usch! Blastocyster som ska ha så bra förmåga att överleva. Jag var helt säker på att du skulle få ruva nu. Beklagar innerligt och beundrar även din styrka att komma igen så fort med nya tag. Heja, heja. Spännande med långa kuren denna gång. Det har jag aldrig testat.

    Kattflickan: Det finns inga ord för samhällets dumhet i den frågan. Man blir helt stum. Det borde inte få lov att vara så! Det är verkligen så himla tokigt och orättvist att man blir förbannad. Men jag har också hört att det finns ett kryphål att kräva Försäktringskassan på pengar i efterhand. Det gäller ju även om man gör IVF-förösk utomlands efter sina tre förösk i Landstinget eftersom Barnlöshet är en erkänd sjukdom så har man ju rätt till vård utomlands ochh då kan inte fsk säga nej.


    Besök mig gärna, nabbarochklor.bloggproffs.se
  • Moolie
    Troll lycka skrev 2014-09-06 20:33:58 följande:

    Idag ringde vår läkare. Han rekommenderade den långa metoden för oss denna gång. Han trodde att det passade mig bättre just nu. Så imorgon börjar jag med sprayen! Preliminär/planerad äggplock v 40. Nu va man helt plötsligt igång igen! Så nu sitter jag o moffar lördagsgodis o allt möjligt för sista ggn på ett tag ;)!


    Gör du minsann rätt i! ;)
Svar på tråden Vi som sätter hoppet till långtidsodling och återföring av blastocyst! Utbyte av tankar, erfarenheter, funderingar och pepp!