• MissKS

    Vi som sätter hoppet till långtidsodling och återföring av blastocyst! Utbyte av tankar, erfarenheter, funderingar och pepp!

    För första gången har jag embryon som långtidsodlas. Förhoppningvis blir det återföring av en fin blastocyst på måndag! Jag har inte hunnit läsa in mig på ämnet ordentligt, vågade knappt hoppas att det skulle bli verklighet. Men kliniken ringde idag (på dag 3) och bekräftade att våra embryo mår bra, vilket innebär att vi kör på till dag 5. Jag känner ingen som varit med om detta och skulle så gärna vilja att det fanns en grupp här på FL för oss som är mitt i blastocyst-projekt, men även för er som siktar på det, eller redan varit igenom det! Hoppas att fler än jag känner så. Själv har jag gått igenom fem IVFer. Den tredje resulterade i min fina son! Han blev till av ett embryo som inte fick bra poäng och återfördes tillsammans med ett annat. Övriga IVFer har jag fått toppembryo på dag 2 eller 3 som aldrig lett till något. Nu är vi alltså inne i syskoncirkusen och hoppas att det ska lösa sig till det bästa. Vi gör IVFer pga att min makes spermier är få i antalet. Vi har väldigt låga chanser till spontan graviditet... Nu går vi till Nordic IVF Malmö och vi trivs otroligt bra. Dessförinnan har vi varit på Öresundkliniken och RMC. Öresund var "sådär" och RMC var en katastrof. Ingen av klinikerna fick någon ordning på min behandling, trots att jag är ung (33 år) och frisk. Nordic satte direkt in vanlig dos av Gonal-F och det har lett till stabilare resultat med lagom antal ägg. Nu återstår bara att bli gravid också. Jag hoppas på att blastocyst är vår lösning. Häng med, dela med dig av dina erfarenheter!!


    Besök mig gärna, nabbarochklor.bloggproffs.se
  • Svar på tråden Vi som sätter hoppet till långtidsodling och återföring av blastocyst! Utbyte av tankar, erfarenheter, funderingar och pepp!
  • JenJoh5

    Inte kul alls love is everything, känns som det är kört liksom! Fick ju inte det med dottern så förknippar det inte med nått positivt direkt. Vi får testa 17 dagar efter. Innan hade de 12 eller 14 dagar efter beroende på helg eller inte, för då fick man komma in och ta blodprov. Inte nu så ja, det känns sent! Har ju cykel på 26-28 dagar så får snart mensen om det inte funkat, tror tyvärr det är rätt kört men men, vi får se imorgon eller på fredag.

    Ja, kelsson1, kännet ju tyvärr min kropp väldigt väl efter alla år av kämpande! Nåja, snart vet vi hur det har gått så. Bara ta nya tag om det skulle vara så, har ju tack och lov 4 blastocyster kvar i frysen. Känns skönt!

  • LisaW81

    Kattflickan; så himla tråkigt, känner med dig... Men vilken lycka med er dotter. Har själv en son på 1.5 år och han är min räddning i denna ofrivilliga karusell...

    JenJoh5 & Love; Känner i princip ingenting ???? Hade lite motvärk (ytterst lite) i söndags rd2 och igår rd4, annars inget. Tog ett digitalt test ikväll men det var negativt... alldeles för tidigt kanske men i en normal cykel så hade ett sånt ev gett utslag nu.

    Har td 9/9 men mensen bör komma i början av nästa vecka om vi inte lyckats.

    Har du testat JenJoh5? Jag har så himla svårt att låta bli!!

  • Kelsson1

    JenJoh5: Ja det är en trygghet att ha så många kvar i frysen. Vi har bara en kvar så lyckas inte nästa försök så blir det inga syskon

    LisaW81: Det är nog förtidigt att testa speciellt på kvällen. Vänta ett par dagar o ta sedan nytt test på morgonen. Jag fortsätter att hålla tummarna!

  • JenJoh5

    Väntan är jobbig LisaW81! Har inte testat än och eftersom jag i princip bara väntar på att mensen ska komma igång så väntar jag mest på det. Tror helt klart vi har misslyckats tyvärr. Får se om mensen kommer igång under dagen eller imorgon. Jag vågar inte testa för vill inte se ett minus även.

    Ja, Kelsson1, det är verkligen en trygghet, vi hade spn tur att få många till frysen på första försöket. Fick ut 21 ägg och 17 blev befruktade. Typ alla då 4 var omogna. Helt sjukt! Var så rädd för överstimulering men allt gick bra! Men det är en jobbig process. Vi hoppas ju så att nått av dem i frysen ska ge ett syskon men vet inte om vi gör om hela processen från början igen. Vi får se. Ni tänker inte försöka mer om det ni har i frysen inte funkar? Håller verkligen tummarna för att det funkar för er nu! Hur många syskonförsök har ni gjort?

  • Kelsson1

    JenJoh5: Vi hade bara två små blastisar i frysen så ett försök. Vi bestämde oss redan när jag väntade på dottern att vi försöker med frysisarna men inga fler färskförsök.
    Vet inte om jag börjar vackla lite i det beslutet nu. Känns frestande att göra ett färskförsök till men tror inte att jag skulle orka med den fysiska och psykiska påfrestningen. Samtidigt så kostar det en hel del pengar o känns att man kan hellre lägga de på dottern än på försök som man inte vet om det ger något.
    Det här inlägget är absolut ingen pik mot någon annan, det här är bara mina tankar om vår familj så jag hoppas att ingen läser in något annat i det .
    Jag dömer inte någon annan, var och en bestämmer själv och vi tänker alla olika gällande antal försök och hur viktigt det är med syskon.
    Jag har även åldern emot mig så det påverkar en hel del i beslutet

  • Love is everything

    Tänk på att blastocyster genom FET ger störst graviditetschans! Jag har blivit gravid 3/4 FET- försök. Om vi/ni inte blir gravida nu är chansen mycket stor att ni blir det nästa gång!

    Nu är det dags för VUL... Hua! Lite jobbigt då jag haft mensvärk två dagar. Kanske är min egen cykel som spökar??

  • Kelsson1

    Love is everything: Jag har gjort 3st FET, två av de med blastocyster men inte fått plus på stickan en enda gång så det där är väldigt individuellt som allt annat inom IVF

  • Love is everything

    Gick inget vidare... Hade en helt perfekt slemhinna, men hade en äggblåsa som var vätskefylld och oregelbunden som betyder att jag precis haft egen ägglossning. Så nu får vi inte sätta in...

    Om jag slutar med medicinen, vore det inte perfekt att sätta in om fyra dagar nu då iom att jag förmodligen hade äl igår eller inatt?? Tabletterna jag tagit var ju bara för att få en fin slemhinna. Och om kroppen själv har äl nu så kan man väl gå på den? Och låtsas som om det är i ostimulerad cykel?

  • JenJoh5

    Kelsson1, ja det förstår jag då. Det är jobbigt att behöva gå igenom hela processen igen med hormoner och allt. Jag tyckte också det var jobbigt och ja, nu kostar det ju en hel del också. Visst det är ju värt pengarna om det funkar, men det finns ju inga garantier för det. Så jag förstår helt klart hur du tänker.
    Love is everything, har gjort 3 FET med blastocyster nu, missfall en gång och två som inte alls gick vägen. Mensen helt klart på väg här nu, så ännu ett misslyckande! Hoppas så klart att det ska funka bättre nästa gång, men det är ju svårt att veta och det är ju lite som ett lotteri det där. Men vi hoppas ju så klart på att nästa gång är det vår tur! Så tråkigt att ditt VUL inte gick som du hoppats på.
    Ja, det kan man ju tycka, du kan ju höra med kliniken vad de säger om det.

  • Love is everything

    Har redan pratat med dom och de tyckte jag skulle avbryta och köra ostimulerat på nästa mens. Känns skönt att redan ha en ny plan att se fram emot! Hoppas det går bättre då!!

    Vad tråkigt JenJoh!! Men du ska väl testa ändå? Ja, det är verkligen ett lotteri det här... Men om det nu har gått dåligt för så många av oss nu, borde det kunna fungera på riktigt för oss nästa gång!

    Kelsson1: Förstår dina tankar... Vi höll på fem år innan vi fick vår fina son. Och nu har vi "bara" gjort två syskonförsök hittills och man är redan less på situationen. Vi har två blastocyster kvar i frysen och jag tror verkligen på att en av dem kommer att ta sig. Om det inte gör det vet jag inte heller om jag orkar mer. Min man tycker det är givet med en ny ivf, men jag vet inte. Sonen kostade närmare 100.000:- och det betalar man ju gladeligen om man hade haft en garanti. Men att inte veta... Man måste ha en stoppgräns någonstans och hålla sig till den. Inte lätt det här...

Svar på tråden Vi som sätter hoppet till långtidsodling och återföring av blastocyst! Utbyte av tankar, erfarenheter, funderingar och pepp!