• MissKS

    Vi som sätter hoppet till långtidsodling och återföring av blastocyst! Utbyte av tankar, erfarenheter, funderingar och pepp!

    För första gången har jag embryon som långtidsodlas. Förhoppningvis blir det återföring av en fin blastocyst på måndag! Jag har inte hunnit läsa in mig på ämnet ordentligt, vågade knappt hoppas att det skulle bli verklighet. Men kliniken ringde idag (på dag 3) och bekräftade att våra embryo mår bra, vilket innebär att vi kör på till dag 5. Jag känner ingen som varit med om detta och skulle så gärna vilja att det fanns en grupp här på FL för oss som är mitt i blastocyst-projekt, men även för er som siktar på det, eller redan varit igenom det! Hoppas att fler än jag känner så. Själv har jag gått igenom fem IVFer. Den tredje resulterade i min fina son! Han blev till av ett embryo som inte fick bra poäng och återfördes tillsammans med ett annat. Övriga IVFer har jag fått toppembryo på dag 2 eller 3 som aldrig lett till något. Nu är vi alltså inne i syskoncirkusen och hoppas att det ska lösa sig till det bästa. Vi gör IVFer pga att min makes spermier är få i antalet. Vi har väldigt låga chanser till spontan graviditet... Nu går vi till Nordic IVF Malmö och vi trivs otroligt bra. Dessförinnan har vi varit på Öresundkliniken och RMC. Öresund var "sådär" och RMC var en katastrof. Ingen av klinikerna fick någon ordning på min behandling, trots att jag är ung (33 år) och frisk. Nordic satte direkt in vanlig dos av Gonal-F och det har lett till stabilare resultat med lagom antal ägg. Nu återstår bara att bli gravid också. Jag hoppas på att blastocyst är vår lösning. Häng med, dela med dig av dina erfarenheter!!


    Besök mig gärna, nabbarochklor.bloggproffs.se
  • Svar på tråden Vi som sätter hoppet till långtidsodling och återföring av blastocyst! Utbyte av tankar, erfarenheter, funderingar och pepp!
  • Juli-a
    Fröken Smilla skrev 2015-01-30 18:02:54 följande:

    Jag hade tokfel... Fick ett stort fint plus nu ikväll


    Morgonen innan min testdag vaknade jag av kraftig mensvärk och lite rosa flytningar, och var som du övertygad om att det var kört. Men morgonen efter fick jag också ett plus, så jag vet hur det känns! :)
    Stort grattis till ditt plus!
  • längtar14

    Här kom mensen i söndags, testade imorse och det var negativt (hade inte väntat nåt annat) så jag ska ringa kliniken och se när vi kan göra ett nytt försök.

  • väduren2

    Hej!! Nu var det jätte länge sedan jag skrev, efter vårt sista misslyckade försök så tyckte läkaren att vi skulle prova ostimulerat och jag var väldigt negativ då min mens är som den är men vi började med ägglossningstesterna och till min förvåning blev det en glad gubbe men lite sent enligt dem på Carlanderska så vi fick komma på vul dagen innan FET och allt såg bra ut så det blev en foin blasosyst   som sattes in, tog ett grav test på dag 8 men kunde inte bli mer minus än så men kände ändå att det va något som inte stämde så idag på dag 10 så fick jag ett fint pluss på stickan, vet att det är tidigt men man blir ju helt till sigGlad oj vad långt det blev,  

  • Kelsson1

    längtar14: Beklagar o skickar varma kramar

    väduren2: Stort Stort Grattis!

    Love is everything: Spännande, håller tummarna hårt!

  • Fröken Smilla

    Så många som ska få återföring nu, jättespännande!

    Tack för alla gratulationer, det är känns nästan overkligt!

Svar på tråden Vi som sätter hoppet till långtidsodling och återföring av blastocyst! Utbyte av tankar, erfarenheter, funderingar och pepp!