• soffipropp1987

    Junibebisar 2014

    Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
    Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
    En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?

  • Svar på tråden Junibebisar 2014
  • ellami
    soffipropp1987 skrev 2014-07-25 11:39:40 följande:

    Hur ofta gör era bebisar nr 2? Min har gjort det flera gånger om dagen i en hel månad, nu helt plötsligt har han inte gjort det på ett helt dygn. Jag gör magmassage och hjälper honom att trycka på men det kommer bara luft. Vet att det tom kan ta över en vecka eller kanske två för vissa bebisar mellan gångerna. Men det är ju så konstigt att gå från flera gånger om dagen till ingen.


    Sådär var det för min bebis med. Mååånga gånger om dagen i början och plötsligt ingenting på lähge. Sen dess bajsar han kanske varannan dag, kan vara en gång dagligen också men oftast en gång varannan! Tror de börjar reglera bajsandet efter ett tag så det är därför det plötsligt blir färre gånger. Men nu bajsar han REJÄLT när han väl gör det haha. Dock kämpar han mycket mer också för att få ut det, tyvärr.
  • nica

    Min lilla prinsessa är full av prickar över hela kroppen även i hårbotten hon har även eksem liknande på pannan. Någon som vet vad de kan vara?

  • soffipropp1987
    nica skrev 2014-07-26 11:30:54 följande:

    Min lilla prinsessa är full av prickar över hela kroppen även i hårbotten smile4.gif hon har även eksem liknande på pannan. Någon som vet vad de kan vara?


    Värmeutslag. Jag va på Bvc och träffade en läkare i måndags och hon sa att alla bebisar har det nu. Det är inte så mycket man kan göra åt det förutom att vistas på något svalt ställe, men det är ju lättare sagt än gjort i denna värmen...
  • soffipropp1987

    Idag blev det så varmt så att jag fick lägga min pojke på blöta handdukar. Han var alldeles skållhet! Man riktigt såg hur han njöt av det kalla. Stackars liten.

  • LokesMammi
    soffipropp1987 skrev 2014-07-26 22:06:36 följande:

    Idag blev det så varmt så att jag fick lägga min pojke på blöta handdukar. Han var alldeles skållhet! Man riktigt såg hur han njöt av det kalla. Stackars liten.


    Brukar jag också göra på min plutt. Han får stora ögon först men sen lugnar han er sig. Eller blåser med en liten fläkt på honom! =)
    Loke 11/1-11, Birk 6/6-14
  • Kela1981

    Kan så små bebisar drömma? Vår flicka låter jättemycket när hon sover. Dels så knorrar hon ganska mycket men ibland låter det också som om hon "pratar" i sömnen. Mellan mannens snarkningar och hennes läten så är det inte helt lätt att sova ha ha ha...

  • Axo
    Kela1981 skrev 2014-07-28 09:32:23 följande:

    Kan så små bebisar drömma? Vår flicka låter jättemycket när hon sover. Dels så knorrar hon ganska mycket men ibland låter det också som om hon "pratar" i sömnen. Mellan mannens snarkningar och hennes läten så är det inte helt lätt att sova ha ha ha...


    Har för mig att jag läst att de drömmer jättemycket! Har också en bebis som låter en del när han sover. Vissa nätter börjar jag tro att vi har en halv bondgård i sovrummet för han låter verkligen som både häst och get emellanåt!
  • rosii

    Hihi tror också dom drömmer. Våran tjej kan verkligen låta ibland när hon sover, det är ju så gulligt.

    Den här psykvärmen på 30+ verkar ha lagt sig hos oss, endast 25 idag. Ska bli skönt att komma igång med promenader nu när det svalnat av. Min vikt står stilla så måste börja röra mig, lilla blir en månad idag <3

  • BlippBlopp

    Usch vad jag och min man bråkar.. Hela helgen har vi hållit på. Innan vi fick barn bråkade vi kanske 2gg om året, nu är det minst en dag i veckan.

    Allt från irriterande smågnabb som eskalerar till stora saker ang hur sonen ska hanteras.

    Blandningen mellan mitt överbeskyddande och inre stress (på grund av bla sömnbrist)

    Blandat med hans ovana och oro blir katastrof..

    Det är så hemskt, ibland när jag är riktigt arg på honom tänker jag att om det inte var för att jag skulle behöva ha delad vårdnad, så skulle han gärna få dra dit pepparn växer.

    Men det vill jag egentligen inte så klart. Dom tankarna försvinner när vi är sams igen.

    Nu har vi iaf rätt ut massa saker och vart sams igårkväll. Hoppas vi kan hålla allt vi kom överens om.

    Det där med att förhållandet ställs på sin spets efter man får sitt första barn kan jag verkligen skriva under på!

  • Juronjaure
    Axo skrev 2014-07-28 10:08:44 följande:
    Har för mig att jag läst att de drömmer jättemycket! Har också en bebis som låter en del när han sover. Vissa nätter börjar jag tro att vi har en halv bondgård i sovrummet för han låter verkligen som både häst och get emellanåt!
    HAHA, igenkännsingsfaktor hög :) Då kanske vår dotter är fullt normal då, hon låter som en liten gris när hon ligger och vrider sig om morgnarna ;)

Svar på tråden Junibebisar 2014