• soffipropp1987

    Junibebisar 2014

    Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
    Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
    En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?

  • Svar på tråden Junibebisar 2014
  • Juronjaure

    Jag har 7 kg kvar, men tror inte att mina byxor någonsin kommer passa. Tror att mina höfter blivit för breda. (Eller är det bara en ursäkt?) ;) Mammabyxor har använts här efter förlossningen också. Håller in lite av bulldegsmagen också ;)

  • Kela1981

    Jag har 6 kg kvar tills jag är nere på ruta 0 igen. Men det var ca 6 kg över min målvikt. Plus att när jag blev gravid hade jag mycket mer muskler än vad jag har nu så jag har fett att gå ner och muskler att bygga. Började träna på riktigt förra veckan och det är deprimerande att inse att hela core-muskulaturen är nere på 0 igen :(

    I övrigt hade jag en riktig skit-natt igår med mycket skrik och oroligheter. Hoppas verkligen att denna natten blir bättre. De senaste nätterna har jag lagt henne i sin säng när hon somnar vid 7-8 snåret istället för i vagnen som vi gjort tidigare. Ibland så sover hon rätt länge första passet så om hon somnar i sängen så slipper jag flytta på henne. Men hon vaknar fortfarande ungefär var 3-4e timme och vill ha mat eller napp. Känns som man bara läser om bebisar som sover genom hela natten överallt :( Jaja, vår tur kommer väl den också en vacker dag :)

  • Tizi

    Har endel att läsa igen nu när jag inte vart inloggad på ett tag.

    Vet ni, jag börjar misstänka/inbilla mig att jag är gravid igen!! :-/ Mår illa ibland samt känns det som att magen putar mer än vanligt.

    Har köpt två test som jag ska ta när jag vågar.. Ganska nervöst!!

  • nica
    Tizi skrev 2014-10-02 20:56:57 följande:

    Har endel att läsa igen nu när jag inte vart inloggad på ett tag.

    Vet ni, jag börjar misstänka/inbilla mig att jag är gravid igen!! :-/ Mår illa ibland samt känns det som att magen putar mer än vanligt.

    Har köpt två test som jag ska ta när jag vågar.. Ganska nervöst!!


    Oj då kanske inte planerat att ha barn så tätt?

    Önskar dig lycka till! Vad händer om du är gravid igen?
  • Tizi

    Njaaa, alltså lillan är ju bara 3 månader, jag helammar o har inte fått tillbax min mens än så risken/chansen känns ju inte så stor men jag har blivit gravid på första försöket med de andra barnen så skulle inte förvåna mig om vi lyckades nu.

    Det är blandade känslor iaf. Vill gärna ha ett barn till men såhär tätt känns lite skrämmande. Vi var självklart heeelt medvetna om att vi var oskyddade så...


    nica skrev 2014-10-02 21:26:27 följande:

    Oj då kanske inte planerat att ha barn så tätt?

    Önskar dig lycka till! Vad händer om du är gravid igen?


  • nica
    Tizi skrev 2014-10-02 21:42:37 följande:

    Njaaa, alltså lillan är ju bara 3 månader, jag helammar o har inte fått tillbax min mens än så risken/chansen känns ju inte så stor men jag har blivit gravid på första försöket med de andra barnen så skulle inte förvåna mig om vi lyckades nu.

    Det är blandade känslor iaf. Vill gärna ha ett barn till men såhär tätt känns lite skrämmande. Vi var självklart heeelt medvetna om att vi var oskyddade så...


    Har läst en del trådar där folk blivit gravida innan dw fått tillbaka sin mens.

    Kan ju var massa annat som spökar

    Men risk/ chans finns de ju.

    De skiljer sig 17 månader mellan mina pojkar. ..har varit kämpigt men så värt de

    Nu 4, 5år och 6 år i december leker som väldigt bra med varandra. Bråkar som hund och katt också:-P
  • nica

    Har wn förkyld liten bebis har feber och är snorig.

    Hon kan dock fortfarande le sina busigare leenden och tramsa vid bröstet :-P

    Hade en usel dag igår så jag hoppas verkligen på bättre dag idag. Min 4, 5 åring kqn vata rätt trotsig+ wn sjuk bebis på de är inte de bästa.

  • Kela1981

    Åh vilken natt vi har haft! Hon somnade vid 20 och vaknade vid midnatt och sen vid 4:30 för att äta och sen sov hon till 8! Vaknade både utvilad och före bebis, helt fantastiskt! Nu sitter jag och väntar på att hon ska vakna så att vi kan åka och hälsa på en liten 2-veckors Olof <3

    Önskar er alla en underbar fredag :)

  • okajsa
    Kela1981 skrev 2014-10-03 10:37:41 följande:

    Åh vilken natt vi har haft! Hon somnade vid 20 och vaknade vid midnatt och sen vid 4:30 för att äta och sen sov hon till 8! Vaknade både utvilad och före bebis, helt fantastiskt! Nu sitter jag och väntar på att hon ska vakna så att vi kan åka och hälsa på en liten 2-veckors Olof <3

    Önskar er alla en underbar fredag :)


    Tack detsamma! Idag är det babysim för oss, himla mysigt.
  • Sansa Snark
    Kela1981 skrev 2014-10-02 18:17:41 följande:
    Jo mjukisar används flitigt men det känns inte så spännande att ha på sig ute bland andra människor ;)
    Hehe, jag har modifierat min garderob så att den bara innehåller saker som är lika bekvämt som mjukisar, men tillräckligt snyggt för att ha på sig på en tur till affären eller biblioteket...
Svar på tråden Junibebisar 2014