• soffipropp1987

    Junibebisar 2014

    Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
    Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
    En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?

  • Svar på tråden Junibebisar 2014
  • Kela1981
    Åttiotalist skrev 2014-10-06 13:11:20 följande:

    Imorgon åker vi på semester till Italien och jag är jättenervös över hur det ska fungera osv. Har läst en miljon trådar och artiklar som rör ämnet känns det som.. 


    Åh vad mysigt! Det kommer att gå jättebra ska du se. Jag hade nog bara kollat med typ Apoteket eller BVC om vad som kan vara bra att ha med sig. Varför skulle det inte gå bra? Vad är det du är nervös för?
  • Åttiotalist
    Kela1981 skrev 2014-10-06 13:57:55 följande:
    Åh vad mysigt! Det kommer att gå jättebra ska du se. Jag hade nog bara kollat med typ Apoteket eller BVC om vad som kan vara bra att ha med sig. Varför skulle det inte gå bra? Vad är det du är nervös för?
    Det ska bli supermysigt. Först ska vi spendera några dagar i underbara Neapel och sedan tar vi båten till Ischias.

    Har redan kollat med både BVC och apoteket vad som är bra att ha med sig och köpt allt. Vet att det kommer gå bra egentligen men blir bara sådär hispig och blåser upp allt till alldeles för stora proportioner. 
  • soffipropp1987
    Åttiotalist skrev 2014-10-06 13:11:20 följande:

    Imorgon åker vi på semester till Italien och jag är jättenervös över hur det ska fungera osv. Har läst en miljon trådar och artiklar som rör ämnet känns det som.. 


    Vad kul! Då blir det flyg ner? Det kommer att gå jättebra ska du se :)
  • Asjak

    Kela1981 bus tjej, jag själv hade nog inte vågat.

    Till slut är dom ju så trötta så dom somnar hur som :)

    Min lilla skrutt fick sina sprutor förra måndagen och nu har hon blivit lite snorig,hostig och varm.

    Så vi är hemma några dagar och bara myser nu, hon är glad och go som alltid ändå ????

    Funderar på att leta efter hoppgunga till henne, hon är väldigt stark i kroppen.

    Naturligtvis blir det korta korta stunder

  • Juronjaure
    Kela1981 skrev 2014-10-06 13:31:38 följande:

    Såhär är det enda sättet Alice vill sova på idag. Blir ju helt nipprig av att ha henne sovandes på mage men ungen somnar inte på annat sätt. Dessutom med ansiktet rakt ner i kudden! Hon sov i samma ställning fast på mig i morse och då känns det lite tryggare. Hur tänker ni om magläge? Hon har vänt sig flera gånger från mage till rygg men inte tvärtom än.


    Jag tror att ni ska ta bort kudden, för säkerhets skull. Men ni kan ju fråga på bvc :)
  • Gulas
    Kela1981 skrev 2014-10-06 13:31:38 följande:

    Såhär är det enda sättet Alice vill sova på idag. Blir ju helt nipprig av att ha henne sovandes på mage men ungen somnar inte på annat sätt. Dessutom med ansiktet rakt ner i kudden! Hon sov i samma ställning fast på mig i morse och då känns det lite tryggare. Hur tänker ni om magläge? Hon har vänt sig flera gånger från mage till rygg men inte tvärtom än.


    Söt sovstil ;) jag skulle också ta bort kudden.

    Min lilla hatar att vara på mage, blir tokig om man lägger honom så, men han får inte upp huvudet än, blir nog bättre senare :)
  • Kela1981

    Försökte ta bort kudden men hon blev vansinnig då. Faceplant i kudden ska det vara om hon får välja. Lyckades dock få henne att sova natten på sidan istället :)

  • rosii

    Kela va söt! Min stora tjej sov på mage som bebis, fick henne inte att sova annars. När hon somnat går det att vrida huvudet på sidan iallafall?

    Kul med smakisar. Våran bebis blir 4 mån om 3 veckor så vi har längre att vänta. Bytt till sittdel på vagnen, eller köpt ny vagn rättare sagt, utan liggdel. Hon kan ligga plant & sitta lite lutande & varva så. Jätte nöjd :)

  • Sansa Snark
    rosii skrev 2014-10-07 10:55:27 följande:

    Kela va söt! Min stora tjej sov på mage som bebis, fick henne inte att sova annars. När hon somnat går det att vrida huvudet på sidan iallafall?

    Kul med smakisar. Våran bebis blir 4 mån om 3 veckor så vi har längre att vänta. Bytt till sittdel på vagnen, eller köpt ny vagn rättare sagt, utan liggdel. Hon kan ligga plant & sitta lite lutande & varva så. Jätte nöjd :)


    Hur funkar det att ha en så liten i sittvagn? Har ni vagn med ergonomisk sitt del? Funderar också på att byta för lilleman blir grinig efter fem minuter i liggvagnen, men det står ju från sex månader överallt....
  • rosii

    Ergonomisk vet jag inte om den är men den funkar likadant som en liggdel eftersom sittdelen den går att ha i fullt liggläge. Dom gånger hon halv sitter i vagnen är inte längre än hon brukar sitta o bumbon :) hur det funkar? Riktigt bra

Svar på tråden Junibebisar 2014