• Anonym (Ketty)

    Amma offentligt men det finns en gräns!

    Hej !

    Jag måste bara skriva av mig för jag blir så irriterade på dessa ammande mammor som tror dom har all rätt i världen att göra vad dom vill!.

    Jag har absolut inget emot att mammor ammar offentligt men finns det inte ens gräns?

    Jag och min sambo satt och åt lunch på en ganska liten restaurang och mitt emot oss sitter två kvinnor en med en son som är va två år jag ser att hon ammar honom, helt okej inget jag reagera på men så går sonen upp och springer runt bordet och leker och mamman sitter med sitt bröst i vädret och tar lnte på sig bh-n!?. Jag försöker äta min mat men ser att hon fortfarande sitter så, sonen hoppar upp på stolen och drar till sig bröstet och börjar suga på det halv sittandes, sen går han igen och hon sitter fortfarande så och bryr sig inte ! Min sambo tyckte detta var så jobbigt så han inte kunde kolla upp en enda gång utan satt nästan med huvudet i tallriken.

    Jag tycker detta är överdrivet, visst amma men täck dig när barnet har ammats färdigt.
    Man visar ju ändå respekt för andra när man går på restaurang, och det tycker jag hon inte gjorde! Vad tycker ni mammor där ute ? Ok ? Inte okej att göra så?

  • Svar på tråden Amma offentligt men det finns en gräns!
  • Påven Johanna
    FuckGoggleAskMe skrev 2014-07-22 19:41:47 följande:

    Alltid retar det någon - jag har ammat en treåring under en vigsel, på NK, i mitten av ett bollhav osv. Jag hade alltid sjal, kofta eller skjorta över matplatsen, men någon glimt av något kan ju någon ha sett, dom går säkert fortfarande i terapi.


    De ligger väl Jan Holmström, vilket brukar benämnas som aversionsterapi. 
  • FemmeM
    puss skrev 2014-07-22 19:47:50 följande:

    varför klarar män inte av att se tuttar i deras naturluiga samanhang?


    puss skrev 2014-07-22 19:48:28 följande:

    det är ett INTRYCK som DU får.

    vem äger problemet?


  • fluu
    puss skrev 2014-07-22 19:47:50 följande:
    varför klarar män inte av att se tuttar i deras naturluiga samanhang?
    Ser man till tråden verkar det inte bara gälla män.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (Bara)
    Jan Holmström skrev 2014-07-22 19:47:54 följande:

    För det är det intrycket jag får av kvinnor som väljer att amma på fullspäckade offentliga platser. Förstår inte annars varför de skulle göra det där.

    Nu skall jag ta mitt pick o pack och lira lite golf. Hoppas ni kan tygla er medan den enda sunde personen i tråden är frånvarande, hehe.

    Jan


    Ja gör det och tänk till en gång eller två.
  • puss

    det är ju märkligt att folk tror att vi andra vill läsa dessa vidriga inlägg på nätet. kan de inte gå och skriva dem på en lapp på toa ist? alla vill inte se, liksom.  hallå.


    cuz i´m a wild wild bitch.
  • Anonym (Ketty)
    puss skrev 2014-07-22 19:51:42 följande:

    det är ju märkligt att folk tror att vi andra vill läsa dessa vidriga inlägg på nätet. kan de inte gå och skriva dem på en lapp på toa ist? alla vill inte se, liksom.  hallå.


    För att vara en som skriver att du inte vill se såna trådar är du väldigt aktiv i den hela tiden! Hmm lite konstigt.
  • fluu
    puss skrev 2014-07-22 19:51:42 följande:
    det är ju märkligt att folk tror att vi andra vill läsa dessa vidriga inlägg på nätet. kan de inte gå och skriva dem på en lapp på toa ist? alla vill inte se, liksom.  hallå.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • puss
    Anonym (Ketty) skrev 2014-07-22 19:54:16 följande:
    För att vara en som skriver att du inte vill se såna trådar är du väldigt aktiv i den hela tiden! Hmm lite konstigt.

    ja, det är oerhört konstigt för dig.
    cuz i´m a wild wild bitch.
  • Jeaninne
    fluu skrev 2014-07-22 19:38:23 följande:
    I Sverige rekommenderas WHO's rekommendationer. Av en anledning.
    Nu råkar jag känna till det här, då. Vårdens officiella rekommendationer är som jag sa: sex månader med amning (detta är viktigt), därefter sex månader till på deltid, om både mamman och barnet vill. Sedan kan man fortsätta amma för gos, tröst etc. - men inte som ett livsmedelstillskott, för det behövs inte i Sverige. Smakportioner från fyra månaders ålder. Inte välling för tidigt om man har glutenallergi i släkten.
  • fluu
    Jeaninne skrev 2014-07-22 19:56:07 följande:
    Nu råkar jag känna till det här, då. Vårdens officiella rekommendationer är som jag sa: sex månader med amning (detta är viktigt), därefter sex månader till på deltid, om både mamman och barnet vill. Sedan kan man fortsätta amma för gos, tröst etc. - men inte som ett livsmedelstillskott, för det behövs inte i Sverige. Smakportioner från fyra månaders ålder. Inte välling för tidigt om man har glutenallergi i släkten.
    Det är tur att vi har dig som råkar känna till det mesta. Väldigt konstigt då att alla föräldrautbildningar jag varit på, alla barnläkare, alla barnmorskor och alla bvc-sköterskor plus varenda jäkla artikel i ämnet jag läst säger motsatsen.
    Nej, det behövs inte på så sätt att barnet inte lär dö/bli undernärt om det inte ammas, men barnet drar lika stor nytta av nyttigheterna i bröstmjölk för det och det kan och borde ses som vilket mellanmål som helst .
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden Amma offentligt men det finns en gräns!