• Anonym (Ketty)

    Amma offentligt men det finns en gräns!

    Hej !

    Jag måste bara skriva av mig för jag blir så irriterade på dessa ammande mammor som tror dom har all rätt i världen att göra vad dom vill!.

    Jag har absolut inget emot att mammor ammar offentligt men finns det inte ens gräns?

    Jag och min sambo satt och åt lunch på en ganska liten restaurang och mitt emot oss sitter två kvinnor en med en son som är va två år jag ser att hon ammar honom, helt okej inget jag reagera på men så går sonen upp och springer runt bordet och leker och mamman sitter med sitt bröst i vädret och tar lnte på sig bh-n!?. Jag försöker äta min mat men ser att hon fortfarande sitter så, sonen hoppar upp på stolen och drar till sig bröstet och börjar suga på det halv sittandes, sen går han igen och hon sitter fortfarande så och bryr sig inte ! Min sambo tyckte detta var så jobbigt så han inte kunde kolla upp en enda gång utan satt nästan med huvudet i tallriken.

    Jag tycker detta är överdrivet, visst amma men täck dig när barnet har ammats färdigt.
    Man visar ju ändå respekt för andra när man går på restaurang, och det tycker jag hon inte gjorde! Vad tycker ni mammor där ute ? Ok ? Inte okej att göra så?

  • Svar på tråden Amma offentligt men det finns en gräns!
  • yodi
    Anonym (Krut) skrev 2014-07-24 05:38:24 följande:
    För sista gången, för att bebisar inte bryr sig.
    DE BRYR SIG INTE , för de förstår inte.

    Nej nej... men nu var det just restauranger allt handlade om. *s*

    Det här anmäler du nog, det gör inget.. jag tror du är en extremt jobbig besserwissertyp som bara SKA ha rätt.
    Hoppas dina barn inte ärver det beteendet av dig.

    Nej, nu ska jag iväg och jobba. Solig
    gör det du, och som talesättet går, på sig själv känner man andra

    är definitivt inte den som alltid ska ha rätt, har bara oerhört svårt för människor som kräver något av andra som dom själva inte skulle göra. som tex att äta inne på en offentlig toalett oavsett om dom förstår det eller inte.

    .
  • yodi
    Anonym (KI) skrev 2014-07-24 10:39:19 följande:
    Äter inte på toa men åker inte barnvagn heller.
    nu  nej men det ganska troligt att du gjorde det innan du kunde gå
  • Efraim Barkbit
    Flizus skrev 2014-07-28 22:34:46 följande:

    Att amma sitt barn innebär att ge det mat. Mat äts på restauranger. Att amma på en restaurang är alltså fullt logiskt.

    Kvinnors bröst är gjorda för att amma. Att amma är att ge sitt barn mat. Att ge ett barn mat är ingen sexuellt laddad handling. Att amma är att använda sina bröst på ett sätt som inte förmedlar sexualitet.

    Varför ska det då enligt vissa vara så problematiskt att amma på en restaurang?


    Postbanken, Postbanken, Poooostbanken
  • yodi
    Nenne666 skrev 2014-07-25 03:40:34 följande:

    Men bara FÖRSTÅ att folk skiter i ditt barnafödande och din unge och dennes kosthållning. Folk skiter faktiskt i att du bänder upp pattarna-faktiskt! Egentligen..., men det är så jävla respektlöst för dom betalande, för dom runt om. Alla gillar inte din politik eller få dina pattar i fejset när dom käkar . Respektera det. Sen kan folk bli avsexualiserad för mindre...


    kan hålla med om att kvinnan i trådstarten definitivt inte skötte det så diskret som man  kan önska, men ärligt hur ofta händer det att ammande kvinnor trycker upp brösten i ansiktet på dom runt omkring?

    har sett många ammande mammor, och av alla dom är det enbart en som inte har gjort sitt absolut bästa för att visa så lite som möjligt.
  • yodi
    MuppinCowboy skrev 2014-07-25 00:44:30 följande:
    Du får gärna påpeka det till dessa hänsynslösa mammor som byter blöjor lite här och där, men jag antar att barnbajs är älvstoft som ger alla som andas in det välstånd och lycka
    säger sig självt att man inte byter blöja där någon äter.
  • Emeli
    Flizus skrev 2014-07-28 22:34:46 följande:

    Att amma sitt barn innebär att ge det mat. Mat äts på restauranger. Att amma på en restaurang är alltså fullt logiskt.

    Kvinnors bröst är gjorda för att amma. Att amma är att ge sitt barn mat. Att ge ett barn mat är ingen sexuellt laddad handling. Att amma är att använda sina bröst på ett sätt som inte förmedlar sexualitet.

    Varför ska det då enligt vissa vara så problematiskt att amma på en restaurang?


    På restauranger äts mat som köpts på restaurangen.

    Det är många gånger dyrt att äta på restaurang. När man unnar sig det vill man slippa oaptitligheter. Andra gäster med bara bröst, tvååringar som slumpar i sig bröstmjölk lite då och då, och barn som springer omkring räknas som oaptitligt och störande.
  • Anonym (Krut)
    Emeli skrev 2014-07-29 13:35:34 följande:
    På restauranger äts mat som köpts på restaurangen.

    Det är många gånger dyrt att äta på restaurang. När man unnar sig det vill man slippa oaptitligheter. Andra gäster med bara bröst, tvååringar som slumpar i sig bröstmjölk lite då och då, och barn som springer omkring räknas som oaptitligt och störande.
  • Flizus
    Emeli skrev 2014-07-29 13:35:34 följande:
    På restauranger äts mat som köpts på restaurangen.

    Det är många gånger dyrt att äta på restaurang. När man unnar sig det vill man slippa oaptitligheter. Andra gäster med bara bröst, tvååringar som slumpar i sig bröstmjölk lite då och då, och barn som springer omkring räknas som oaptitligt och störande.
    Så det ska inte vara tillåtet att ta med barnmat på restaurang heller?


  • Anonym (Krut)
    Flizus skrev 2014-07-30 12:23:12 följande:
    Så det ska inte vara tillåtet att ta med barnmat på restaurang heller?
    Dum fråga, dumma frågor får inga svar.
Svar på tråden Amma offentligt men det finns en gräns!