• Anonym (?)

    Är detta hot?

    Jag hade en sexuell relation med en lärare och jag fick otillbörlig hjälp på tentan så jag kunde få högsta betyget. Jag ska inte ta hela historien här, har skrivit om detta i en annan tråd men hittar inte tråden just nu. Efter att vi slutade ha sex, upplyste han mig att inte berätta eftersom det kommer att finnas konsekvenser för oss både. Han började med dolda hot eller åtminstone jag uppfattade det som hot och jag vill höra vad ni tycker. Jag lyckades nämligen spela in samtalet och funderar på att visa det på högskolan.

    Jag citerar relevanta avsnitt från samtalet:

    Han: Jag vill inte att du blir skadad, lyssna nu. ... (en släkting till honom) vet allt och han är väldigt arg på mig, på dig, på allt. Och han kommer att prata med universitetet här. Okej?

    Jag: Varför berättar du det här för mig?

    Han: Jag säger bara att om vi fortsätter så här så kommer det att finnas konsekvenser för oss alla, dig och mig och alla.

    Jag: Jag förstår inte, vad har hen med det att göra?

    Han: Ja, han kan.

    J: Vad kan han?

    H: Jag vet inte, han kan via Disciplinnämnden göra olika saker.

    J: Ja, det kan han göra.

    H: Tro mig...

    J: Hotar du mig?

    H: Nej, jag vill absolut inte att det ska uppfattas som ett hot. Men vi måste släppa det.

    J: Men tror du att det är jag som kommer att bli straffad om det skulle komma fram?

    H: Jag vet inte, frågan är bara att det kan bli.

    J: Om jag var du, hade jag inte hotat så här.

    H: Ja, om de gör en polisanmälan, vad ska jag göra åt det?

    J: Vem då?

    H: Disciplinnämnden.

  • Svar på tråden Är detta hot?
  • Anonym (?)
    Chrysabelle skrev 2014-07-23 13:58:49 följande:
    Anonym (?) skrev 2014-07-23 13:54:45 följande:
    Inte bara att jag inte antyder det, jag skriver att jag INTE tänker polisanmäla honom. Tydligare än det kan jag inte göra det.

    Jag ska anmäla att han ligger med sina studenter och ger dem otillbörlig hjälp med bla betyg. Om han endast informerar mig, varför nöjer han sig med att endast informera? Varför måste han koppla in sina kontakter som förväntas "göra saker" mot mig?

    Allvarligt, du skrev nyss att du inte tänkte släppa det utan att det ska anmälas.

    Är du medveten om att även du kommer åka dit då? Du kommer bli av med betyg, och möjligtvis bli avstängd från skolan. Är det värt det, att sumpa hela din utbildning?
    Jag ska anmäla det på högskolan, inte i polisen. Är det tydligt nu?

    Jag tror inte att jag kommer att "åka dit" då jag inte gjort något fel. Men jag låter universitetet avgöra det.
  • Tow2Mater
    Anonym (?) skrev 2014-07-23 13:54:45 följande:
    Jag ska anmäla att han ligger med sina studenter och ger dem otillbörlig hjälp med bla betyg.
    Jaha, vilka fler har han legat med och gett "otillbörlig hjälp"?
  • Anonym (?)
    Chrysabelle skrev 2014-07-23 13:59:55 följande:

    De kommer undra hur du vet att han ligger med sina elever och hjälper dig att fuska. Svarar du då att du var en av dessa elever, så kommer de även titta på dig. Du har fuskat.


    Jag tänker självklart berätta om att han hade sex med mig. Om han ligger med andra, kan vi endast spekulera om. Jag har inte fuskat om du inte förstått det än.
  • Anonym (?)
    Tow2Mater skrev 2014-07-23 14:03:26 följande:
    Jaha, vilka fler har han legat med och gett "otillbörlig hjälp"?
    Det vet jag inte om han gjort. Jag pratar endast om mig själv.
  • Anonym (?)
    Anonym (?) skrev 2014-07-23 13:54:45 följande:
    Inte bara att jag inte antyder det, jag skriver att jag INTE tänker polisanmäla honom. Tydligare än det kan jag inte göra det.

    Jag ska anmäla att han ligger med sina studenter och ger dem otillbörlig hjälp med bla betyg. Om han endast informerar mig, varför nöjer han sig med att endast informera? Varför måste han koppla in sina kontakter som förväntas "göra saker" mot mig?
    Det ska stå varför nöjer han sig INTE...
  • Tow2Mater
    Anonym (?) skrev 2014-07-23 14:04:13 följande:
    Det vet jag inte om han gjort. Jag pratar endast om mig själv.
    Orden "sina studenter" och 'de" syftar till flertal (plural), inte ental (singular).
  • Anonym (?)
    Tow2Mater skrev 2014-07-23 14:06:34 följande:

    Men gå o anmäl då TS, varfor fortsätta din mycket forvirrade diskussion här?

    Tycker som de flesta andra att du ska släppa detta och bara gå vidare, och vara tacksam du klarade av att få en examen med den mycket forvirrade diskussions- och skrivteknik du har.


    Du verkar ha slut på argument och börjar därför med personangrepp. Det verkar som att jag trampat på någon öm tå? Varför är du så angelägen om att jag inte ska berätta?

    Vad är det som gör dig förvirrad? Har du svårt att förstå är det ju ditt eget problem.
  • Anonym (?)
    Tow2Mater skrev 2014-07-23 14:07:55 följande:
    Orden "sina studenter" och 'de" syftar till flertal (plural), inte ental (singular).
    Ändra det till sin student om det känns bättre för dig.
  • Chrysabelle
    Anonym (?) skrev 2014-07-23 14:02:06 följande:
    Jag ska anmäla det på högskolan, inte i polisen. Är det tydligt nu?

    Jag tror inte att jag kommer att "åka dit" då jag inte gjort något fel. Men jag låter universitetet avgöra det.
    Du har gjort fel. Du har tagit emot hjälp du inte borde fått, av en man du haft samlag med.
    Förstår inte du att du riskerar hela din utbildning? Varför vill du anmäla detta?
  • Chrysabelle
    Anonym (?) skrev 2014-07-23 13:54:45 följande:
    Inte bara att jag inte antyder det, jag skriver att jag INTE tänker polisanmäla honom. Tydligare än det kan jag inte göra det.

    Jag ska anmäla att han ligger med sina studenter och ger dem otillbörlig hjälp med bla betyg. Om han endast informerar mig, varför nöjer han sig med att endast informera? Varför måste han koppla in sina kontakter som förväntas "göra saker" mot mig?
    Förstår du att du har tagit emot otillbörlig hjälp med dina betyg?
Svar på tråden Är detta hot?