• Anonym (Fler)

    Hur många är vi som vägrar bada offentligt i år?

    5 år sedan jag badade. Saknar det eftersom jag verkligen älskar att simma. Tyvärr är jag stor som en flodhäst och vägrar visa mig.

    Fler som av olika anledningar inte badar i denna värme?

  • Svar på tråden Hur många är vi som vägrar bada offentligt i år?
  • Anonym (Skit i puckona!)
    Anonym (Fler) skrev 2014-07-23 22:15:13 följande:
    Förlåt, jag menade inget illa. Blir bara så galet i min värld att du skulle skämmas över din kropp. Härligt att du börjat bada!
    Det är ingen fara. Jag har alltid varit väldigt väldigt smal och vältränad så jag tycker jag ser förskräcklig ut. Som ung hade jag svårt att gå upp i vikt och låg ständigt runt 48-50 kilo vilket å andra sidan var anskrämligt smalt men det har på något sätt etsat sig fast i min hjärna och varje gång jag ser mig själv nu ser jag en geleboll. 

    Jag hoppas verkligen du kan komma över dina känslor och få njuta av att bada när vi nu fått en sådan fin sommar. 
  • Anonym (Fler)
    Anonym (Skit i puckona!) skrev 2014-07-23 23:07:08 följande:
    Det är ingen fara. Jag har alltid varit väldigt väldigt smal och vältränad så jag tycker jag ser förskräcklig ut. Som ung hade jag svårt att gå upp i vikt och låg ständigt runt 48-50 kilo vilket å andra sidan var anskrämligt smalt men det har på något sätt etsat sig fast i min hjärna och varje gång jag ser mig själv nu ser jag en geleboll. 

    Jag hoppas verkligen du kan komma över dina känslor och få njuta av att bada när vi nu fått en sådan fin sommar. 
    Har bestämt mig för att överraska ungarna med att packa en frukost och väcka dem tidigt i morgon bitti. Man kan väl äta frukost efter badet på morgonen? Gissar det inte är många på stranden vid 8
  • Anonym (Skit i puckona!)
    Anonym (Fler) skrev 2014-07-23 23:11:59 följande:
    Har bestämt mig för att överraska ungarna med att packa en frukost och väcka dem tidigt i morgon bitti. Man kan väl äta frukost efter badet på morgonen? Gissar det inte är många på stranden vid 8
    Hurra för dig!! Klart man kan äta frukost vid badet, jag tror till och med det ses som något extra bra :) Hoppas ni får det underbart skönt!
  • Angelicagranholm

    Jag är riktigt stor just nu ännu större pga graviditet i v38. Och jag brukar tänka likadant att folk blir äcklade av mina tjock lår hängiga mage. Så ja införskaffa mej badshorts som går till knäna samt ett badlinne. Sen brukar vi välja stränderna där mest barnfamiljer håller till för dom har jämt göra och hålla reda på sina barn än att ligga på stranden och döma andras utseenden. Och tänk på att den som dömmer dej mest är du själv ! Så ut å bada mars pannkaka :D

  • lövet2
    Anonym (barnen då?) skrev 2014-07-23 00:36:31 följande:
    Hur gör ni som inte badar när ni har barn, får inte barnen bada heller då? Det tycker jag är barnmisshandel nära på, att inte låta ungarna bada eller ens vara ute i sommarvärmen och finvädret bara för att de själva mådde dåligt. 
    Jag går i vattnet upp till låren, så jag kan vara med småbarn i vattnet. Dessutom har jag varit så lyckligt lottad att jag kunnat ha en till vuxen med när ungarna badat.
  • Anonym (ojoj)
    Anonym (Fler) skrev 2014-07-23 21:46:46 följande:
    80 kilo är en flugviktare. Hade jag haft den kroppen hade jag antagligen gått i bikini på stan...
    80 kilo till 167 cm är inte en flugviktare och du hade inte gått på stan i bikini.
    I år har jag badat för att överleva och jag väger 80 till 170 cm och skulle ALDRIG gå i bikini på stan.

    Nä, 60-65 är väl ok för min längd men går jag ned de kilona lär väl skinnet bli för stort så jag har bara bestämt mig för att inte bli fetare.
  • Anonym (Stooor)

    Vägrar att låta bli att bada, väger närmare 110 kg och ligger på stranden var eviga dag nu när det är så varmt! Mera bad åt folket och framförallt oss tjockisar...

  • Anonym (äntligen)

    Har en övervikt på ca 50 kg och förra sommaren och den innan gömde jag mig verkligen. Nu har mitt barn blivit så stor att hon vill bada så jag har haft bikini underdel med ett vanligt linne och jag har inte skämts för jag försöker fokusera på ha kul med min dotter! 

  • Anonym (Fler)
    Anonym (ojoj) skrev 2014-07-23 23:50:10 följande:
    80 kilo till 167 cm är inte en flugviktare och du hade inte gått på stan i bikini.
    I år har jag badat för att överleva och jag väger 80 till 170 cm och skulle ALDRIG gå i bikini på stan.

    Nä, 60-65 är väl ok för min längd men går jag ned de kilona lär väl skinnet bli för stort så jag har bara bestämt mig för att inte bli fetare.
    Om jag vägde 80 kg så skulle det vara enorma antal kilon mindre.  Så jag inbillar mig att jag inte skulle ha några problem med att visa mig. Självfallet skulle jag heller inte gå på stan i bikini, det var mest ett uttryck. Lite folkvett måtte man ändå ha.
  • Anonym (Fler)
    Anonym (äntligen) skrev 2014-07-23 23:55:18 följande:
    Har en övervikt på ca 50 kg och förra sommaren och den innan gömde jag mig verkligen. Nu har mitt barn blivit så stor att hon vill bada så jag har haft bikini underdel med ett vanligt linne och jag har inte skämts för jag försöker fokusera på ha kul med min dotter! 
    Shorts och baddräkt skulle ju kunna funka. Har kollat nätet. Men det är herrstorlekar. Hur stor är en 6XL? Midjan lär ju vara noll problem, men låren är betydligt rundare än vad en kille kan ha.

    Glad för din skull! Bra gjort, du är klok du.
Svar på tråden Hur många är vi som vägrar bada offentligt i år?