• Nela

    Vad ska vi äta? alt. Hur ska jag kunna laga nåt gott och bra när jag helst vill leva på glass?

    Hur många ställs inte inför det berömda "Vad ska vi ha till mat idag?"-fenomenet? Extra kämpigt när man är gravid och - iallafall som jag - mår lite illa, samtidigt som man är känslig för blodsockerfall, väder, tid, dofter, konsistenser och smaker. Och så ska man ju ändå gärna få i sig lite nyttigheter också!

    Det här är en tråd för middagsinspiration, tips på mellanmål, stöd och tips i hur man mår i samband med viss mat och vad man kan äta; och bara rent snack om snäll och god gravidmat, till vardags som till lite festligare tillfällen! :)

  • Svar på tråden Vad ska vi äta? alt. Hur ska jag kunna laga nåt gott och bra när jag helst vill leva på glass?
  • Nela

    Ikväll helgrillar vi fläskfilé som jag marinerar i olja, vitlök, soya, vitvinsvinäger, sambal oelek och lime. Jag är känslig mot köttsmaken nu som gravid, så måste vara ordentligt kryddat och grillat - och så skär jag det i små små bitar för att kunna äta det haha... Till det, halva nypotatis i ugn, kall yoghurtsås med citron, lime och vitlök och SALLAAAD!

  • trollet88

    För min del går frukost och lunch bra, kan äta nästa vad som. Desvärre är kvällsmåltiderna jobbigare oxh kött njä de lockar inte direkt.

    Igår kväll satt min kille och käka havskräftor själv satt jag och tuggade på lite morötter med dipp. Sist jag käka kräftor så mådde ja så fruktansvärt dåligt efter åt så våga mig inte på de igen, sån tur va locka de inte ens. I vanliga fall älskar jag de

  • Nela

    Tips: Dela bananer på mitten, stick glasspinnar eller majskolvspikar i varje. Frys. Doppa i smält choklad och strössel/nötter. Ät som glass. Mums!

    I kväll äter vi kallmarinerad kyckling med krämig pastasallad. Orkar inte ens tänka på varm mat!

Svar på tråden Vad ska vi äta? alt. Hur ska jag kunna laga nåt gott och bra när jag helst vill leva på glass?