• Anonym (Nybliven mamma)

    Nyförlöst, ligger på sjukhus och rumskompisens kille är här hela natten?!?

    Jag födde i torsdags morse, för snart 5 dygn sedan. Bebisen är väldigt liten och vi hamnade på neo samvård, i delat rum. Jag har hittills haft rumskompis två omgångar, den andra skrevs ut och jag sov ensam i rummet en natt. Nu har en ny tjej kommit och hennes kille tänker uppenbarligen sova här. Ärligt talat, jag hade HEMSKT gärna haft min man här men det är en förälder per rum som gäller. Tjejen är även inskriven på en annan avd, så hon går dit för att sova (mitt i natten, tills dess är hon kvar i rummet) så vi är ju mer eller mindre tre på detta rum, vi ska alltså dela toa och utrymme på tre i stället för två.

    Är det jag som är löjlig när jag inte gillar att dela ett dubbelrum rum med en annan mammas kille när jag är nyförlöst, ligger på sjukhus, blöder och är öm och ska få amning att funka och se till att ge min lilla bebis mat via både sond och bröst var tredje timma?

  • Svar på tråden Nyförlöst, ligger på sjukhus och rumskompisens kille är här hela natten?!?
  • Anonym (*)
    Anonym (Rumsgranne) skrev 2014-07-30 12:24:49 följande:

    Trevlig syn du har men skall tala om att du har ingen aning om vad som händer och sker som gör att pappan får stanna kvar och det är inget jag kommer upplysa om heller, vad du äter eller när var och hur vi äter det rör dig inte heller det är vår sak. Sköt dig själv, ta hand om din unge istället för att hänga här


    Jag har full förståelse för TS, har din man samma attityd som dig, så förstår jag henne fullt ut.


  • Anonym (*)
    molly50 skrev 2014-07-30 14:24:05 följande:
    Det är den version vi har haft att gå efter här. Vi kan ju inte heller veta om du verkligen är TS rumsgranne.
    Men om så är fallet så kan du väl berätta vad TS gör som stör er så att vi får din version av saken också?
    Just nu så tycker jag mest att det bara verkar som ett försvarstal.
  • Anonym (trebarnsmamma)
    Anonym (Säg till) skrev 2014-07-30 15:06:17 följande:
    Men herregud. De är ju nästan som att visa könet. Eller är du topless på stranden eller när du är ute och springer spm män är?

    Är väl en orsak till att kvinnor använder bikiniöverdel!
    Att visa ett bröst när man gör något så naturligt som att amma sitt barn, är det nästan samma sak som att visa könet? Ja om det är en allmän uppfattning så förstår man ju att en del är väldigt upprörda. Själv kan jag inte alls jämställa de två sakerna med varandra.

    Visst har jag varit topless på stranden, som många andra. Men det har jag aldrig sett som att jag visar könet, eller tyckt att nån annan gjort heller som solar topless.
  • Anonym (m)
    Anonym (trebarnsmamma) skrev 2014-07-30 15:30:15 följande:
    Att visa ett bröst när man gör något så naturligt som att amma sitt barn, är det nästan samma sak som att visa könet? Ja om det är en allmän uppfattning så förstår man ju att en del är väldigt upprörda. Själv kan jag inte alls jämställa de två sakerna med varandra.

    Visst har jag varit topless på stranden, som många andra. Men det har jag aldrig sett som att jag visar könet, eller tyckt att nån annan gjort heller som solar topless.
    Fast hu förklarar du att det faktiskt finns mammor som går undan och ammar sin bebis?

    Ts ska inte oavsett hur hon ser på amning behöva lämna rummet och amma sin bebis.


  • Moonis
    Anonym (m) skrev 2014-07-30 14:12:15 följande:
    Varför ska ts behöva göra det när det är pappan som inte följer sjukhusets regler genom att inte visa ts hänsyn?

    Pappan har rätt att vistas i rummet men ska följa sjukhusets regler som bland annat innefattar att visa hänsyn/respekt.


    Hänsyn går åt båda hållen faktiskt.

    Pappan har väl full rätt att vara där för sitt barn precis som mamman eller ts. Det är inte ts som ska avgöra vem som ska sova eller vara med deras barn. Tycker det är en trist syn på pappor faktiskt eller dom blir kanske inte pappor fören bebisen är hemma enligt er Jag tycker han verkar vara en bra engagerande pappa som försöker vara där för både sitt barn och sin tjej.
    Och ja man ska absolut visa hänsyn men ts verkar ju störa sig på hans blotta existens i rummet.

    Ts du skriver att dom har avskärmning så varför ber du då inte om egna? Behöver inte vara svårare än så.
  • elmadumle
    Moonis skrev 2014-07-30 15:51:41 följande:
    Hänsyn går åt båda hållen faktiskt.

    Pappan har väl full rätt att vara där för sitt barn precis som mamman eller ts. Det är inte ts som ska avgöra vem som ska sova eller vara med deras barn. Tycker det är en trist syn på pappor faktiskt eller dom blir kanske inte pappor fören bebisen är hemma enligt er Jag tycker han verkar vara en bra engagerande pappa som försöker vara där för både sitt barn och sin tjej.
    Och ja man ska absolut visa hänsyn men ts verkar ju störa sig på hans blotta existens i rummet.

    Ts du skriver att dom har avskärmning så varför ber du då inte om egna? Behöver inte vara svårare än så.
    En pappa ska inte tillåtas att sova över på bb om det inte råkar finnas ett familjerum eller ett enkelrum ledigt, pappan får helt enkelt åka annars när besökstiden är över.
  • Moonis
    elmadumle skrev 2014-07-30 15:55:58 följande:
    En pappa ska inte tillåtas att sova över på bb om det inte råkar finnas ett familjerum eller ett enkelrum ledigt, pappan får helt enkelt åka annars när besökstiden är över.
    På neo är det tydligen annorlunda så dom har inte gjort något fel på den punkten.
  • Anonym (trebarnsmamma)
    Anonym (m) skrev 2014-07-30 15:38:25 följande:
    Fast hu förklarar du att det faktiskt finns mammor som går undan och ammar sin bebis?

    Ts ska inte oavsett hur hon ser på amning behöva lämna rummet och amma sin bebis.
    Ja det förklarar jag med att det förmodligen finns fler än du som tycker att det nästan är samma sak som att visa könet - och det gör man ju i regel inte för kreti och pleti.
  • elmadumle
    Anonym (Rumsgranne) skrev 2014-07-30 12:24:49 följande:

    Trevlig syn du har men skall tala om att du har ingen aning om vad som händer och sker som gör att pappan får stanna kvar och det är inget jag kommer upplysa om heller, vad du äter eller när var och hur vi äter det rör dig inte heller det är vår sak. Sköt dig själv, ta hand om din unge istället för att hänga här


    Ni får fråga efter ett enkelrum helt enkelt, men nu är du inte rumsgrannen;) men det verkar vara en konstig personal som tillåter att pappan sover kvar när det är ett två bäddsrum, alltså inte gjort för tre vuxna. Respektlöst är bara förnamnet.
  • Anonym (m)
    Moonis skrev 2014-07-30 15:51:41 följande:

    Hänsyn går åt båda hållen faktiskt.

    Pappan har väl full rätt att vara där för sitt barn precis som mamman eller ts. Det är inte ts som ska avgöra vem som ska sova eller vara med deras barn. Tycker det är en trist syn på pappor faktiskt eller dom blir kanske inte pappor fören bebisen är hemma enligt er Jag tycker han verkar vara en bra engagerande pappa som försöker vara där för både sitt barn och sin tjej.

    Och ja man ska absolut visa hänsyn men ts verkar ju störa sig på hans blotta existens i rummet.

    Ts du skriver att dom har avskärmning så varför ber du då inte om egna? Behöver inte vara svårare än så.


    Fast nu har ts beskrivit klart och tydligt hur pappan stör genom att prata högt i rummet,vanka av och an i rummet osv.Ansvsret ligger på pappan att inte störa ts och hennes nyfödda barn.
Svar på tråden Nyförlöst, ligger på sjukhus och rumskompisens kille är här hela natten?!?