• lompan

    barnbakande 26 åring i norrbotten

    Hej!

    Nu är planen satt i rullning, VI ska skaffa barn! Jag är 26 år och bor i Norrbotten. Finns det någon fler i Norrbotten som är i samma sitts som jag och vill följas åt hela vägen? 

    Jag har extremt rädlsa över att inte kunna få barn. Jag undrar om någon fler har samma rädsla, vill även höra hur ni tänkt gå till väga! Hur ofta sex? ägglossningstest? hur länge har ni försökt? frågorna är många. 

    LETS MAKE A BABY!!

  • Svar på tråden barnbakande 26 åring i norrbotten
  • Anonym (Fräken)

    Halloj! Hur går det för er??

    Fick idag positivt på ägglossningstestet. Alltid nånting! ;) Synd bara att det är mitt i jakten men vi han köra på en gång. Bättre det än inget..

    Har faktiskt bytt från clearblues digitala till test från gravidkollen.

    Annars inget att rapportera, ska stryka skjortan till vigseln. Nu är det nära!

  • lompan

    Hej! Jag har inte varit in på ett tag för vi har hållt på att flytta! Ska ni gifta er??? :) så härligt! !!

    Min mens var typ 8 dagar sen... förmodligen för att jag vart så exalterad när han sa att han ville göra barn haha...

    Min karl är dock också borta i fält just den veckan min ägglossning är beräknad! Men jag hoppas på att dom små rackarna ska överleva några dagar! Men det känns sjukt irriterande att han är borta just den veckan. ... speciellt också för att min nästa ägglossning vart uppskjuten!

    Gud så skönt att din ägglossning kommit igång, då får vi se! När hade ni sex å när var ägglossning?

  • Anonym (Fräken)

    Jo, nu är vi faktiskt gifta! :)

    Hmmm, vette tusan angående ägglossningen.. Testerna visar ju så olika! Men vi prickade en dag iallafall och nu är jag en dag sen (enligt appen) men graviditetstestet i morse visade negativt.. Känns inte alls roligt om varje cykel så vara oregelbunden. Hoff.

  • Anonym (Fräken)

    Glömde skriva att jag hade ägglossning (fick positivt på stickorna) 15 & 16 augusti. Fick väääldigt svagt den 17 också.

    Eftersom att mannen var på väg den 15 så blev det bara den dagen som vi prickade.

    Bim enligt min app, som räknar efter mina "längre" cykler och inte konstiga 4 dagars blödningar säger den 31/8.

    Har tagit ett test även i morse - men negativt...

  • Anonym

    Man har ju ägglossning mellan14-16 dagar före mens. Så appen verkar inte stämma. Du behöver inte ha sex mer än en gång, spermierna kan leva i fyra dagar! Vad spännande! Skriv vad som händer!

  • Anonym (Fräken)
    Anonym skrev 2014-09-02 15:58:48 följande:

    Man har ju ägglossning mellan14-16 dagar före mens. Så appen verkar inte stämma. Du behöver inte ha sex mer än en gång, spermierna kan leva i fyra dagar! Vad spännande! Skriv vad som händer!


    Om jag hade ägglossning (vilket testerna visade) den 15 augusti och det är generellt 14-16 dagar före bim så stämmer ju mitt bim 31/8. (15+16=31) så jag förstår faktiskt inte vad du syftar på??!

    Ang min app som jag använder så ids jag faktiskt inte hålla på och mata in info som inte verkar korrekt (exempelvis blödning på 4 dagar som inte är likt mig) för då räknar appen som att alla cykler är sådär korta och konstiga. Mellanblödningar är faktiskt vanligt förekommande.

    Men nog om det, Gravidkollen är en hemsida där du kan beställa bl.a. graviditets- samt ägglossningstest. Har för mig att jag såg spermaprov också. Lite andra kosttillskott finns också på sidan.

    Kan du inte presentera dig lite som jag och Lompan har gjort? Kul att gruppen "växer" lite!!!!
  • Anonym (Fräken)

    Hoppsan Kerstin, nu när jag läser igenom gamla inlägg ser jag att jag skrivit fel. Det ska givetvis stå "så om jag räknar på 28 dagars cykel så har jag ägglossning nu och bim 31/8" (jag fick ju svagt positivt äl-test den 17, men hade betydligt starkare streck den 15 & 16 augusti. Galenpanna där.

  • lompan

    Jag fattar inte varför du skriver så defensivt? Tror du att någon säger något för att vara elak med tanke på dina svar?

    Jag lämnar denna tråd nu, för jag tänker inte snacka med någon som inte kan säga ett positivt ord eller svarar nedlåtande.

  • Anonym (Fräken)

    Jag är absolut inte defensiv, verkligen tråkigt om du uppfattar det så. Men det är väl så med det skrivna ordet, inte alla som kan konsten att få in känslan där. Och jag är en av dom som alltid skriver sakligt och utesluter känslor, vilket min svenskalärare alltid påpekade.

    Verkligen tråkigt att du lämnar, jag har faktiskt kikat in varje dag just för att se hur det går för er.

Svar på tråden barnbakande 26 åring i norrbotten