• Anonym (TS)

    Kanske förstört en familj..

    Jag mår illa och fattar inte alls vad jag har gjort.
    På en fest i helgen så slutade det med att jag hamnade i säng med en småbarns pappa, hans flickvän kom på oss och helvetet bröt ut. Ingen utav mina kompisar vill prata med mig, enligt dom är jag död i deras ögon.
    Jag kan knappt fatta hur allt det här kunde hända. Även om jag på något sätt tycker att han borde få precis lika mycket skit som mig. Jag vet inte vad jag ska göra för att komma förbi det här. De säger att jag har krossat en familj, jag tycker att han har krossat sin egen. Blir tokig på alla tankar.

  • Svar på tråden Kanske förstört en familj..
  • Nyfiken gul
    Dixie skrev 2014-08-19 10:46:32 följande:

    tjejen som är singel är ju inte otrogen - det är mannen som är gift som är otrogen!


    jag pratar om respekten mot våra medmänniskor. Jag pratar alltså inte om VEM som är otrogen.

    den otrogna ska respektera sin partner och säga nej. Men det innebär också givetvis att singeln ska respektera att denne ÄR upptagen. Sunt förnuft alltså. Men den regeln gäller alltså inte?
    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Ogago
    Lillasmulan skrev 2014-08-19 09:01:15 följande:

    Människor är inte egendomar som ägs av någon och kan jämföras med godisskålar och andra föremål. Jag förstår inte resonemanget att min partner skulle tillhöra mig och därför bör inte andra kvinnor limma på honom. Det är ju mannen och kvinnan som har ett avtal. Inte mannen, kvinnan och alla andra kvinnor i hela världen. Detta är ett typiskt exempel på hur man brister i resonemang och bara går på känsloargumentation.


    Om inte din partner tillhör dej så betyder det att han kan knulla runt med vem som helst då eller?

    Min partner tillhör mej, liksom jag tillhör henne. Vi hör ihop. Vi är överens om det. Vi är inte otrogna varandra.
  • Dixie
    Nyfiken gul skrev 2014-08-19 10:51:53 följande:
    jag pratar om respekten mot våra medmänniskor. Jag pratar alltså inte om VEM som är otrogen.
    den otrogna ska respektera sin partner och säga nej. Men det innebär också givetvis att singeln ska respektera att denne ÄR upptagen. Sunt förnuft alltså. Men den regeln gäller alltså inte?
     varför du lägger ansvaret på tjejen? menar du att en man är ett offer när någon kommer till honom och vill ha sex? varför kan han inte säga nej? 
  • Anonym (....)
    Nyfiken gul skrev 2014-08-19 10:51:53 följande:
    jag pratar om respekten mot våra medmänniskor. Jag pratar alltså inte om VEM som är otrogen.

    den otrogna ska respektera sin partner och säga nej. Men det innebär också givetvis att singeln ska respektera att denne ÄR upptagen. Sunt förnuft alltså. Men den regeln gäller alltså inte?
    Fast så här kan man ju inte riktigt säga.. Man kan inte ta ansvar för alla andras äktenskap förhållanden liv moral och allt osv osv osv 
    Du menar att jag t ex inte ska flörta med snygga grannen i hissen då denne är gift och har barn ? 
    Eller handla mat till varenda katt som ser hungrig ut för ägaren inte verkar ta hand om den.
    Eller hur långt menar du att mitt ansvar för andra människor sträcker sig ? 

    Då skulle man ju duka under av tyngden..
  • Miss Skywalker

    Tragiskt att offerförklara otrogna män..

  • Ogago
    Dixie skrev 2014-08-19 10:54:56 följande:
     varför du lägger ansvaret på tjejen? menar du att en man är ett offer när någon kommer till honom och vill ha sex? varför kan han inte säga nej? 
    Jag ser det som självklart. Om någon knullar runt med andras flickvänner och fruar så släpper jag inte honom i närheten av min partner. Det handlar om respekt. Respekt gentemot mej. Mina vänner ger mej den respekten. Annars vore dom inte mina vänner.

    TS får sin rättmätiga sociala bestraffning. Vem går hon på nästa gång? Vems äkta man, vems pojkvän, vems partner? Jag vill inte ha henne i närheten av mej.

    Det finns snattare som är portförbjudna i vissa affärer. Vem klagar då?
  • UCharlotte
    Miss Skywalker skrev 2014-08-19 10:56:36 följande:

    Tragiskt att offerförklara otrogna män..


    Intellekt i bimbodräkt
  • Dixie
    Ogago skrev 2014-08-19 10:59:34 följande:
    Jag ser det som självklart. 
    vad ser du som självklart? att män är offer när de är otrogna, som inte kan tacka nej till sex? 
  • Anonym (Passionata)
    Ogago skrev 2014-08-19 10:59:34 följande:
    Jag ser det som självklart. Om någon knullar runt med andras flickvänner och fruar så släpper jag inte honom i närheten av min partner. Det handlar om respekt. Respekt gentemot mej. Mina vänner ger mej den respekten. Annars vore dom inte mina vänner.

    TS får sin rättmätiga sociala bestraffning. Vem går hon på nästa gång? Vems äkta man, vems pojkvän, vems partner? Jag vill inte ha henne i närheten av mej.

    Det finns snattare som är portförbjudna i vissa affärer. Vem klagar då?
    Men du kan inte TA, eller snatta, en människa.
    Den otrogen gör ett val.
    Det finns fler som säger nej vid flirtar.

    Lustig diskussion det här

    Är det bolagets fel att den alkoholiserade blev full, de sålde ju till honom.
    Är det trafikverkets fel att den utan körkort körde och krockade, vägen såg ju så inbjudande ut.
    Är det XX fel om jag väljer att knulla honom när jag är i ett förhållande, eller är det kanske ett beslut jag tar och är då ensam ansvarig för mitt beslut?

    Tvång är en sak, men otrohet handlar väldigt sällan om tvång, det handlar om kåthet, spänning och säkerligen tristess på hemmaplan. Inte rätt, men det brukar finnas djupare förklaring än att någon flirtar. Tänk om en skitful hagga flirtat, då hade han säkert sagt nej.
  • Nyfiken gul
    Dixie skrev 2014-08-19 10:54:56 följande:

     varför du lägger ansvaret på tjejen? menar du att en man är ett offer när någon kommer till honom och vill ha sex? varför kan han inte säga nej? 


    men suck, kan vi sluta prata genus här. TS råkar vara en singel tjej, men okej, jag är gift och vi kan ta det ur mitt perspektiv då.

    en singel man har alltså ingen skyldighet att respektera mitt äktenskap och lämna mig ifred? Han kan bete sig hur svinigt han vill mot mig bara för att han är singel?
    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
Svar på tråden Kanske förstört en familj..