• Nerd

    Bf Oktober - November, ska vi följas åt?

    Jag har bf för vårat första barn 22 oktober och börjar redan bli otålig! :) 
    Någon med bf okt-nov som vill följas åt den sista tiden?

  • Svar på tråden Bf Oktober - November, ska vi följas åt?
  • Nerd

    Nej blodförgiftning lät inte alls bra, stackare!
    Hur får man det? :O
    Blir du dålig länge tro?

    Vet inte om det är ej pajk eller tjej, har inte tagit reda på det.
    Men jag tror att det är en pojke :)
    Vi får se!

    Någon av er som fått som mensvärk förresten?
    Jag hade det några timmar i fredags och lördags.
    Skitont gjorde det. Inga sammandragningar utan bara som molande stark mensvärk.

  • missjollan

    Har BF 29/10 och väntar en pojke :) är också sjukskriven nu men ska läsa en kurs 1 september-1 oktober på universitetet.

  • C ecilia

    Hej jag har bf den 25/10, det känns som att det närmar sig nu! Men ändå rätt långt bort. Jag är som Inställd på att det blir november, vi får se :) vi skall göra ultraljud snart för att se hur moderkakan ligger, längtar att se liten igen.

  • flambards
    Nerd skrev 2014-08-24 21:21:55 följande:

    Nej blodförgiftning lät inte alls bra, stackare!
    Hur får man det? :O
    Blir du dålig länge tro?

    Vet inte om det är ej pajk eller tjej, har inte tagit reda på det.
    Men jag tror att det är en pojke :)
    Vi får se!

    Någon av er som fått som mensvärk förresten?
    Jag hade det några timmar i fredags och lördags.
    Skitont gjorde det. Inga sammandragningar utan bara som molande stark mensvärk.


    Det där med mensvärk... Det hade jag igår, trodde att jag skulle svimma för det gjorde så ont. Någon som vet varför det blir så?
  • Nerd

    Roligt med nya i tråden! :)
    jag räknar också med förlossning i nov fast jag är beräknad till 22 okt..!
    har mentalt ställt in mig på första nov av nån anledning!


    flambards skrev 2014-08-24 23:19:41 följande:
    Det där med mensvärk... Det hade jag igår, trodde att jag skulle svimma för det gjorde så ont. Någon som vet varför det blir så?
    jag var hos bm imorse och frågade om detta. hon sa att det är förvärkar och att man kan ha så. det är tydligen normalt. men hon sa inte så mycket mer om det.

    nån som ska gå på föräldragrupp?
    vet inte om det blir någon för oss då det är personalbrist på min vc och en till i stan jag kollat med :(
    känns lite trist eftersom det är första barnet och vi är nyinflyttade.
  • flambards

    Kvar! Såg inte att du hade skrivit innan bara. Jag var på kvinnokliniken idag för att kolla sammandragningar (får väldigt ofta). Enligt dem är den där mensvärken en del av sammandragningarna. Tänker att förvärkar säkert är äääännu värre... 

    Ska fråga min bm i nästa vecka om det finns någon föräldragrupp genom mvc, men jag har inte hört något om det innan.. Hmm.. undrar hur det fungerar.

    Är det bra med er alla?

  • Myc

    Jag är kvar. Hade dagpermis från sjukhuset igår så jag njöt av att vara hemma bara. Tyvärr gick det inte så bra m nya medicineringen, tror jag fick allergi mot penicillinet så nu är jag obehandlad pch de ska försöka lista ut vad jag ska få istället . Jag länkar till min blogg som jag börjat skriva nu när tiden funnits inne på sjukhuset. Ifall nån är intresserad av hela resan.

    katinkaleo.wordpress.com


    37 år. Har en 06a och en 08a sedan tidigare. Väntar barn m BF 1 november. Bor i norrort, Sthlm.
  • Anonym
    flambards skrev 2014-08-27 20:27:51 följande:

    Kvar! Såg inte att du hade skrivit innan bara. Jag var på kvinnokliniken idag för att kolla sammandragningar (får väldigt ofta). Enligt dem är den där mensvärken en del av sammandragningarna. Tänker att förvärkar säkert är äääännu värre... 

    Ska fråga min bm i nästa vecka om det finns någon föräldragrupp genom mvc, men jag har inte hört något om det innan.. Hmm.. undrar hur det fungerar.

    Är det bra med er alla?


    Aha bra att kolla upp grejer man undrar över.
    Sa de om de trodde att förlossningen skulle ske tidigare eftersom du har så mycket sammandragningar? 
    Myc skrev 2014-08-28 07:08:59 följande:

    Jag är kvar. Hade dagpermis från sjukhuset igår så jag njöt av att vara hemma bara. Tyvärr gick det inte så bra m nya medicineringen, tror jag fick allergi mot penicillinet så nu är jag obehandlad pch de ska försöka lista ut vad jag ska få istället . Jag länkar till min blogg som jag börjat skriva nu när tiden funnits inne på sjukhuset. Ifall nån är intresserad av hela resan.

    katinkaleo.wordpress.com


    Usch vad eländigt det där verkar! :(
    hoppas de kommer på nåt bra och att du blir bättre snart!

    med mig är det bra, dock lite ont i rygg och fogar. var hos sjukgymnasten igår och fick en TNS-apparat och lärde mig lite övningar. 
    idag börjar jag med det och en promenad!
    nån som provat TNS någon gång? Hjälpte det er?
Svar på tråden Bf Oktober - November, ska vi följas åt?