• Foresight

    Enkel SD-matematik med Jimmie

    "Om man har 10 äpplen till 10 personer så får varje ett äpple. Regeringens politik går ut på att en som kommer hit får 9 äpplen och övriga 9 får dela på ett äpple".
    Jättesvårt för V och MP?

  • Svar på tråden Enkel SD-matematik med Jimmie
  • mraj
    FDFMGA skrev 2014-08-30 12:17:59 följande:

    Fast tråden har ju rubriken enkel SD-matematik med Jimmie och det brukar glappa rätt ordentligt mellan synapserna när toksekten tar fram kulramarna för att räkna äpplen.

    Problemet är att ts jämför äpplen och päron utan att förstå detta.

    Det vill säga regeringens 10 äpplen är inte desamma som sektledarens.

    Åkesson är först där och tallar på regeringens äpplen genom att norpa 150 miljarder, sektledaren tror nämligen att det är möjligt att spara så mycket genom begränsad invandring. Dessa äpplen går till det svenska närområdet så att säga - inte till krigsdrabbade områden.

    Men inte nog med detta. Åkersorken gnager också på biståndsbudgeten och norpar 10 miljarder därifrån,varav 8,5 går till UNHCR och resten stanna i Sverige.

    Det är detta som får toksektens anhängare att vaja i hänförelse - och det är ju såväl tragikomiskt och som ett mått på sektanhängarnas förstånd.

    Tanken på att SD:s politik skulle genomföras i Sverige svindlar - toksekten skulle på kort tid förstöra vad som tagit generationer att bygga upp - och då inte bra i fråga om materiella värden utan också intellektuellt, emotionellt och avseende nationell självkänsla.


  • Molle1981
    FrozenDream skrev 2014-08-30 04:27:08 följande:

    Stoppa huvudet längre ner för all del. 10-15 miljarder läste jag nånstans att man HOPPAS på att kunna ta från biståndet. Visst för DIG är det tydligen en tugga av äpplet. Men sverige är ett av de största bidragsgivarna, det KOMMER att svida för de länder som får minskat bistånd. Men som bortskämd svensk med mat på bordet verkar du, och många med dig, inte ha förmågan att inse vad detta betyder. 

    Ni ser vad ni vill se. den där tuggan på äpplet som det är för dig, betyder några hundra tusen levande barn och familjer någon annanstans i världen.

    Det är MYCKET pengar, som kan hjälpa väldigt många familjer att leva ett år till. 

    Och allt det är för dig är en tugga på ett äpple..... Jag blir äcklad. Ni/du vrålar så högt om att hjälpa människor i nöd men det gäller tydligen bara dom som satt sin fot på svensk mark. 


    Jag är för mig jag hört en summa på 30 miljarder men jag kanske har hört fel?

    Biståndet är inte så viktigt för de politiskt korrekta. De ger inte samma feel good känsla när de inte kan se inviterna de tror de ha räddat.

    Men håller med dig, detta är fruktansvärt, jag hade hellre sett att vi lagt mer i bistånd. Kunde hjälpa så många lidande människor och flyktingar som faktiskt existerar i krigens närområden.
  • Molle1981
    Tillsammans skrev 2014-08-30 11:09:28 följande:

    Fast ingen har ju bevisat någonting. Vem är det som har räknat? Jag förstår inte vad du menar - faktumet att Migrationsverket begär ytterligare 48 miljarder i stöd och att utlandsbiståndet fluktuerar kring 35 miljarder årligen kvarstår.

    Det var väl en alldeles utmärkt metafor från JÅ.


    Och den summan kommer mest troligen att skrivas upp flera gånger spm det gjort många ggr den senare tiden, så slutsumman blir säkert minst det dubbla och ingen kommer att ifrågasätta det, vi måste ju öppna våra hjärtan nu..
  • Molle1981
    FDFMGA skrev 2014-08-30 12:33:02 följande:

    Nej då, det var medvetet - man måste ju variera sig. Tänk till exempel på hur SD-sekten trummar på med sina räkneexempel och annat.

    Tror du förresten att det är toksektens matematiska förmåga som får anhängarna att ständigt tjata om massinvandringen - att allt över tre bara är liksom många-många och att då epitetet mass faller sig naturligt?

    Hursomhelst är SD-matematik mycket underhållande.


    Ser inte det underhållande med det? Själv ser jag ett land som håller på att splittras. Och hur kan du kalla 15% av folket för en sekt.

    Öppna ögonen, det handlar inte om invandrarna utan om den ansvarslösa politiken runt den!
  • Molle1981
    FDFMGA skrev 2014-08-30 14:07:02 följande:

    Nja, snarare är det omöjligt att veta om integrationspolitiken är en förlustaffär eller inte eftersom det saknas en jämförelsemöjlighet.

    Min gissning är att integrationen skulle fungera avsevärt sämre om man inte hade en integrationspolitik - men att den borde kunna fungera bättre än för närvarande.

    Integrationen är mycket betydelsefull för vilken ekonomisk effekt invandringen har på Sveriges ekonomi.

    Toksekten vill ju förövrigt avskaffa integrationspolitiken. Antar att de har hört talas om Ulf Lundells uttalande om att även en inställd spelning är en spelning och att SD-sektens efterapning kan uttryckas "Även en avskaffad integrationspolitik är en integrationspolitik.


    Integrationen fungerar inte pga 3 givna orsaker.

    1. Vi vill inte integrerar de som kommer hit, vi ser själva att vi hellre bör anpassa oss till dem.

    2. De flesta som kommer hit har väldigt olik kultur och livstil, mot vad vi har, detta gör integration svårare. Detta leder i sin tur att de bosätter sig nära sina likar, och på det viset ökar de så kallade utanförskapetsområderna.

    3. Det kommer alldeles för många, för att de ska hinna integreras. Det får problemet att bara växa och växa.

    Dessa 3 punkterna är självklara för de flesta normalbegåvade. Men misstänker att du inte kommer att förstå dem. Inte för att jag tror du är obegåvad, utan för att du är förblindad av samhällsklimatet.
  • FDFMGA
    Molle1981 skrev 2014-08-31 01:15:31 följande:
    Ser inte det underhållande med det? Själv ser jag ett land som håller på att splittras. Och hur kan du kalla 15% av folket för en sekt.

    Öppna ögonen, det handlar inte om invandrarna utan om den ansvarslösa politiken runt den!
    15 procent? Senaste opinionsundersökningen jag såg hade SD under 10 procent och i valet var det väl 5,7.

    Jag tycker sekt är en passande beskrivning av SD. Sekt brukar definieras som (liten) politisk ytterlighetsriktning och i och med SD-sektens extrema sätt att förhålla sig till andra kan man gott och väl påstå att sekten är liten. Jag menar att även om SD är lika stora som MP så förmår miljöpartister att urskilja ett mångfacetterat svenskt politiskt landskap medan SD-sekten ser på andra genom ett slags töcken där moderater kallas stenkastande vänsterextremister och där det bara finns vi och dom - SD och Sjuklövern.

    Relativt de övriga riksdagspartierna är SD en mycket liten sekt.
    Molle1981 skrev 2014-08-31 01:25:55 följande:
    Integrationen fungerar inte pga 3 givna orsaker.

    1. Vi vill inte integrerar de som kommer hit, vi ser själva att vi hellre bör anpassa oss till dem.

    2. De flesta som kommer hit har väldigt olik kultur och livstil, mot vad vi har, detta gör integration svårare. Detta leder i sin tur att de bosätter sig nära sina likar, och på det viset ökar de så kallade utanförskapetsområderna.

    3. Det kommer alldeles för många, för att de ska hinna integreras. Det får problemet att bara växa och växa.

    Dessa 3 punkterna är självklara för de flesta normalbegåvade. Men misstänker att du inte kommer att förstå dem. Inte för att jag tror du är obegåvad, utan för att du är förblindad av samhällsklimatet.

    Jag nöjer mig med din första punkt, eftersom du redan där gått fullständigt vilse.

    Klart vi vill att de som kommer hit ska anpassa sig till Sverige - det är liksom syftet med integrationspolitiken - att tro på motsatsen är en ren vanföreställning.
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
  • Molle1981
    FDFMGA skrev 2014-08-31 02:02:08 följande:

    15 procent? Senaste opinionsundersökningen jag såg hade SD under 10 procent och i valet var det väl 5,7.

    Jag tycker sekt är en passande beskrivning av SD. Sekt brukar definieras som (liten) politisk ytterlighetsriktning och i och med SD-sektens extrema sätt att förhålla sig till andra kan man gott och väl påstå att sekten är liten. Jag menar att även om SD är lika stora som MP så förmår miljöpartister att urskilja ett mångfacetterat svenskt politiskt landskap medan SD-sekten ser på andra genom ett slags töcken där moderater kallas stenkastande vänsterextremister och där det bara finns vi och dom - SD och Sjuklövern.


    Nåja, jag ska ge dig den, då det hittills bara varit opinionsundersökningar, men även om du ska dig på förra valets resultat på 5,7% så består i så fall din lilla sekt på över 500 000 personer, har lite svårt att kalla det en sekt, det är säkert fler än de som är vänsterextrema i Sverige, vilket du troligen inte skulle kalla för sekt heller.

    Att SD går mot de andra partierna är väl heller inget fel, är just det politik handlar om, de andra partierna har näst intill snarlik politik så det är svårt att göra skillnad på dem, de ända som sticker ut lite är väl i så fall V annars kör de mer eller mindre på samma vänsterliberala politik allesamman.

    SD är även ett nytt parti som får nya erfarenheter hela tiden, och kanske inte är redo för att styra Sverige, men det är även Åkesson noga med att poängtera, de vill vara starka vågmästare nästa mandatperiod. Mp är idag ganska etablerade, men de sågs på samma sätt när de först kom in i riksdagen, där kan du verkligen prata om flum och konstig oklar politik.
    FDFMGA skrev 2014-08-31 02:02:08 följande:

    Relativt de övriga riksdagspartierna är SD en mycket liten sekt.Jag nöjer mig med din första punkt, eftersom du redan där gått fullständigt vilse.

    Klart vi vill att de som kommer hit ska anpassa sig till Sverige - det är liksom syftet med integrationspolitiken - att tro på motsatsen är en ren vanföreställning.


    Synd att du inte förmådde att svara på alla orsakerna, men du inser väl bara att det inte finns något bra motargument mot min sanning.

    Men som svar på ditt utspel så, kan du väl berätta vad vi gör för att intrigera dem till det svenska samhället och kultur, kan vara rätt intresset att höra din bild på det.
  • puss

    Men betyder det alltså att 90% av BNP går till invandrare? Är det vad detta betyder? Kan nån sdare svara?

  • Klotjohan
    puss skrev 2014-08-31 11:24:59 följande:

    Men betyder det alltså att 90% av BNP går till invandrare? Är det vad detta betyder? Kan nån sdare svara?


    Kan tänka mig att SD-svansen sitter och läser på wikipedia nu, va fasen är BNP???
  • puss
    Klotjohan skrev 2014-08-31 11:31:21 följande:
    Kan tänka mig att SD-svansen sitter och läser på wikipedia nu, va fasen är BNP???
    Alla äpplen Sverige producerar på ett år.

    VÄNLIGEN OBSERVERA att "äpplen" är en liknelse nu för att passa in i ts räkneexempel.
Svar på tråden Enkel SD-matematik med Jimmie