• Anonym (^^^^)

    Flashbacks respektive Familjelivs moderering

    Hur tycker ni att modereringen sköts på Flashback jämfört här på Familjeliv?

  • Svar på tråden Flashbacks respektive Familjelivs moderering
  • Anonym (god kväll)
    Anonym (^^^^) skrev 2014-09-01 21:54:39 följande:

    Jag har inget mot att det är raka puckar på Flashback det jag därmed inte tycker är okej att det där tillåts kalla varandra psykiskt instabil,troll,dum i huvudet osv.


    Jag har i alla fall inga problem med det. Gillar att vem som helst får säga precis vad som helst.
  • Anonym (M)
    Anonym (MuppingStooopid) skrev 2014-09-01 22:32:31 följande:

    Jag tycker det bara är bra att urbota dumma trollinlägg tas bort asap.


    Oj vad rolig du var nu! Eller inte... Nej, jag är inte MuppinCowboy och inlägget handlade om en diskussion som gick fullkomligt off topic i ett mycket känsligt ämne. Moderatorn sa typ "håll er till ämnet" och lämnade sedan tråden som spårade ur fullkomligt utan någon som helst kontroll. När jag påpekade det blev visst moderatorn lite putt och plockade bort mitt inlägg. När jag påpekade det igen tog moderatorn bort mitt inlägg, sitt eget och ett gäng andra inlägg.
  • Anonym (^^^^)

    Jag måste säga att jag är chockad över vilket ton moderatorerna på Flashback har mot sina medlemmar i kontakt via pm som bara ställer en enkel fråga.

  • Anonym (god kväll)
    Anonym (^^^^) skrev 2014-09-02 00:01:25 följande:

    Jag måste säga att jag är chockad över vilket ton moderatorerna på Flashback har mot sina medlemmar i kontakt via pm som bara ställer en enkel fråga.


    Jag tycker de är hårda men rättvisa. Och ofta faktiskt schyssta också.
  • Rataxes

    Gillar att de tar bort tramstrådar, inte automatraderar vid tryck på kränkningsknappen, samt "ignorera användare"-funktionen.


    Om du tar dig dina mörkblå glasögon, så ser världen klarare / tydligt budskap från miljöpartist...
  • kanskedetdu

    familjeliv styrs av rabiata moderatorer som tar bort trådar och inlägg som går emot deras personliga åsikter ,och moderatorerna här kan inte stå för vad dom tar bort och klarar inte av att argumentera med användarna

  • Vinterankan

    Jag vet inget om Flashback men jag är för tillfället mycket upprörd över modereringen här på fl. Deltar i en tråd med en ung tjej som mår väldigt dåligt pga att ha blivit utsatt för pas av sin pappa men nu sakta börjar må bättre genom att hitta tillbaka till sin mamma.

    Där finns det 3 anonyma skribenter som smutskastar mamman och skriver att hon inte älskar ts, diskuterar hennes sexliv och uppmanar ts att åka hem till pappan igen (som misshandlar henne både fysiskt och psykiskt). 2 av dessa skribenter känner antagligen pappan och den tredje är enligt egen utsago psykiskt sjuk (är inlagd på psyket och har blivit av med vårdnaden av sina barn till barnens pappor) och identifierar sig med pappan.

    Trots att deras inlägg anmäls så får de fortsätta skriva anonymt. Moderatorerna verkar inte heller se på helhetsbilden utan bara på varje inlägg i sig. Så om jag anmäler ett inlägg där det beskrivs hur mamman säkert knullar sin sambo så blir det borttaget, men de efterföljande inläggen i samma ämne blir inte borttagna eftersom att de enskilt inte är grova nog.

  • Waldo
    Anonym (^^^^) skrev 2014-09-01 20:54:11 följande:
    Personligen tycker att att Flashback tillåter lite väl mycket i de olika trådarna.
    Att t.ex kalla någon dum i huvudet eller psykiskt instabil verkar helt okej där.
    Det får du ju göra här också!
    Det beror bara på vem du är alternativ hur man har modererat tidigare i tråden
    Eller om man inte vill moderera alls den dagen
  • Anonym
    SpanskaFlugan skrev 2014-09-01 21:32:43 följande:
    Du vet mycket väl varför dina trådar blir bortplockade så försök inte spela offer.
    Nej det vet jag inte?
  • Anonym (vass)

    Tja, på flashback stänger man sällan av folk för att de har lite för laddade åsikter, till att börja med.

  • Carnitas
    Anonym (vass) skrev 2014-09-04 15:22:25 följande:
    Tja, på flashback stänger man sällan av folk för att de har lite för laddade åsikter, till att börja med.

    Det är nått som kallas yttrandefrihet, som de utövar där.
    Här så är det godtyckligt.


    Spelar ingen roll om du har massa oberoende forskning bakom dig, eller tex som jag en gång använde FN.
    Så ansågs det vara drogpropaganda när man pratade om FN's policy ändring angående droger.
    Här tillåter man chat-diskussioner och trådar i oändlighet kan startas i samma exakta fråga.
    På flashback så kan man kalla folk dumma i huvudet och allt möjligt, men kommer du inte med nått så kommer det någon form av åtgärd.

    Sen detta system man har här i rapportering, suger rejält.
    Då det verkar som den som skriver den bästa rövarhistorian, får bort inlägg och folk avstängda.
    Vad jag har märkt när detta sker, så vägrar supporten att svara, TOTAL VÄGRAR.
    För de inser att det har gjorts fel, och börjar man diskutera så måste man erkänna sitt fel.
    Så då kör de huvudet i sanden strategin, och skiter helt i att bemöta dig.

    Jag upplever en del nya moderatorer har kommit in, då kvalitén på modereringarna är av så låg kvalitet.
    Och går på rövarhistorier.
    Ska tillägga jag kört dessa rövarhistorier själv, för att testa.
    Och funkar faktiskt, inte 100% av fallen men helt klart över 50% om det är minsta lilla bitterhet i inlägget.
    Sjukt faktiskt, och förstör hela diskussioner.
    Och av någon underlig anledning så sker det alltid efter de har förlorat diskussionen.
    En del är professionella på detta verkar det som, då de har multipla konton och fortsätter och vara anonyma.
    Vet detta då jag motanmält inlägg, de gått igenom men deras anonymitets val inte försvunnit.
    Betyder annat konto, där de på ett eller annat sätt.
    Sett till att de har samma anonymitets namn.


    Gudasänd är djävulen, i förklädnad av vara en troende, som påstår han sprider guds budskap.(!!! OBS akta er OBS !!!)
Svar på tråden Flashbacks respektive Familjelivs moderering