• Dr to be

    någon mer med bim inom 5-10 dagar som vill lufta tankar å och symtom?

    Hej på er tjejer!

    Äl+7 idag. Har just påbörjat syskonförsök till dottern på 2,5 år:)

    Har BIM på måndag 15/9. Några fler som väntar in BIM och vill tjata om symtom och annat?

    Själv fick jag en liten blödning efter samlag sex igår (har bara haft det förut medan jag väntade dottern), idag har jag börjat få halsbränna vilket jag oxå bara hade/haft när jag var gravid
    gravid. Känner mig även mer kissnödig än vanligt. Jag hoppas innerligt på ett plus i slutet av veckan :D!

    Någon som vill hänga på?

  • Svar på tråden någon mer med bim inom 5-10 dagar som vill lufta tankar å och symtom?
  • Dr to be
    Madicken01 skrev 2014-09-09 08:35:31 följande:

    Hej! Hoppar in här :) vet inte exakt när jag har BIM, tyvärr, men fick glad gubbe på äl-test i lördags. Så nu hoppas jag symptom skall börja visa sig :). Jag borde ju ha BIM om typ två veckor....

    Lycka till :)


    Välkommen! Försöker ni få till första barnet eller ett Syskon?
  • Madicken01
    Dr to be skrev 2014-09-09 09:11:52 följande:

    Välkommen! Försöker ni få till första barnet eller ett Syskon?


    Tack :). Det är ett syskon vi jobbar på :)
  • Tigerlillies

    Jag hoppar också in här, jag har BIM 23:e (ÄL typ idag) men jag är så nyfiken på hur snabbt man kan börja vänta sig symptom. Jag har två barn sedan innan men jag kommer inte alls ihåg hur det kändes innan pluset (men min sambo diagnosticerade mig som gravid innan testet båda gångerna, på grund av mitt dåliga humör - så jag förväntar mig att vara sur innan BIM även denna gång)


    Spännande att ni känner av symptom redan en vecka efter ÄL, hoppas verkligen att det blir PLUS nu då! :)


    I'm not a vegetarian because I love animals, I'm a vegetarian because I hate plants!
  • Dr to be
    Tigerlillies skrev 2014-09-09 11:50:04 följande:

    Jag hoppar också in här, jag har BIM 23:e (ÄL typ idag) men jag är så nyfiken på hur snabbt man kan börja vänta sig symptom. Jag har två barn sedan innan men jag kommer inte alls ihåg hur det kändes innan pluset (men min sambo diagnosticerade mig som gravid innan testet båda gångerna, på grund av mitt dåliga humör - så jag förväntar mig att vara sur innan BIM även denna gång)

    Spännande att ni känner av symptom redan en vecka efter ÄL, hoppas verkligen att det blir PLUS nu då! :)


    Välkommen! Ja, vi är många som hoppas! Jag hoppas verkligen att det är en nidblödning jag har nu. Vill så gärna få en liten till!

    Hoppas du blir sur om två veckor :D
  • 20110303

    Kul att fler hittat hit:)

    Låter ju onekligen lovande Dr to be!

    ja det kliar i fingrarna verkligen men bra om vi kam hålla oss till bim-4.

    Känner inget mer än illamående o lite spänd mage, kan ju lika väl vara magen som är i "olag". När jag tänkt på det känns det otroligt att jag skulle kunna känna ev graviditet nu....men kan inte låta bli att hoppas:)

  • 20110303
    S_Mamma skrev 2014-09-08 20:23:47 följande:

    Trodde att jag hade BIM 10/9. Men idag är det antingen mensvärk från h-vetet eller ett ägg som fästs. Har haft molvärk och flytningar varje dag sedan ÄL så någonting är det ju som händer i kroppen.

    Försöker få ett syskon till lillan hemma :)


    Hur känns det idag? Tänker du testa imorgon eller vänta ??:)
  • Madicken01

    En del pratar ju om att gasig och spänd mage kan vara ett tidigt tecken. Någon som har erfarenhet av detta? Hur tidigt kommer ett sådant tecken?

    #kännerefter?jag?nejnej! ;)

  • MCLRBL

    Hoppar gärna in här.

    Jag och min man är på försök nr1, så gravid på direkten vore väl för bra för att vara sant. Är på BIM -/+ 2 (är inte helt säker på exakt BIM då jag aldrig tänkt på menscyklar osv innan). Negativa tester hittills. Har dock inga tecken på att mens är på g.. Har väl inga direkt klara grav.symptom heller. Vet inte riktigt vad som är "på riktigt" i symptomväg och vad som är ren inbillning för att man känner efter för mycket.. Har hur som helst beställt tester som borde dyka upp imorgon. Hoppas bara inte mensen dyker upp först ;b


    Ni som varit gravida tidigare, vad var första symptomen för er? :)

  • Dr to be
    MCLRBL skrev 2014-09-09 19:25:10 följande:

    Hoppar gärna in här.

    Jag och min man är på försök nr1, så gravid på direkten vore väl för bra för att vara sant. Är på BIM -/+ 2 (är inte helt säker på exakt BIM då jag aldrig tänkt på menscyklar osv innan). Negativa tester hittills. Har dock inga tecken på att mens är på g.. Har väl inga direkt klara grav.symptom heller. Vet inte riktigt vad som är "på riktigt" i symptomväg och vad som är ren inbillning för att man känner efter för mycket.. Har hur som helst beställt tester som borde dyka upp imorgon. Hoppas bara inte mensen dyker upp först ;b

    Ni som varit gravida tidigare, vad var första symptomen för er? :)


    Välkommen:)

    Jag kommer faktiskt inte ihåg om jag hade några speciella symtom när jag väntade dottern... Tyvärr.. Jag håller tummarna att du får ett +
  • Dr to be
    Madicken01 skrev 2014-09-09 19:04:14 följande:

    En del pratar ju om att gasig och spänd mage kan vara ett tidigt tecken. Någon som har erfarenhet av detta? Hur tidigt kommer ett sådant tecken?

    #kännerefter?jag?nejnej! ;)


    Haha! Välkommen :) det kan nog vara ett tidigt tecken. Hormoner får ju tarmarna att jobba långsammare. Håller tummarna:)!
Svar på tråden någon mer med bim inom 5-10 dagar som vill lufta tankar å och symtom?