• Tväralund

    FN varnar för matkris i Syrien, bara SD som ställer upp?

    FN varnar nu för att människor i Syrien, som drabbas av inbördeskriget, riskerar att få mycket mindre hjälp med förnödenheter från omvärlden. Enligt FN kommer framför allt antalet matpaket att minska kraftigt i vinter.
    http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=5969118

    Hjälpen till flyktingar på plats globalt är ½ miljard.

    Flyktingar som kommer hit kostar upp till 250 miljarder per år netto, alltså 500 gånger mer!

    Kan det vara rättvist, tänker verkligen bara SD i rättvisa termer, eller spelar andra politiker teater med SD-noja, hur f-n kan vänstern och MP tillåta detta?

    FN varnar för matkris i Syrien, bara SD som ställer upp?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden FN varnar för matkris i Syrien, bara SD som ställer upp?
  • Anonym (***)
    Anonym (Politiker) skrev 2014-09-18 21:40:13 följande:
    Vilka har bevakats maniskt mest i massmedia etc, så man missat Botkyrka?
    Och det med rätta, de har ju blivit av med massor av rasister. Vill inte SD bli av med rasisterna?

    SD borde tacka media, som städar åt dom.
  • Anonym (Blueberry)

    Har ni sett tv-programmet med Anne Lundberg, Landgång? En sjukhusbåt i Kongo, där man hjälper människor på plats. Man utför operationer som starr och gomspalt. Hade det varit bättre att skeppa dessa människor till Sverige för att ge dem PUT och sen efter lång kö operera dem?

  • Anonym (Politiker)
    Anonym (***) skrev 2014-09-18 21:44:05 följande:
    Och det med rätta, de har ju blivit av med massor av rasister. Vill inte SD bli av med rasisterna?

    SD borde tacka media, som städar åt dom.
    Jag har inte sett någon än där men det finns andra trådar om det.

    Brottsdömda politiker
  • Anonym (Politiker)
    Anonym (Blueberry) skrev 2014-09-18 21:49:13 följande:

    Har ni sett tv-programmet med Anne Lundberg, Landgång? En sjukhusbåt i Kongo, där man hjälper människor på plats. Man utför operationer som starr och gomspalt. Hade det varit bättre att skeppa dessa människor till Sverige för att ge dem PUT och sen efter lång kö operera dem?


    Och samtidigt har vi kris i sjukvården här så folk dör i onödan, med svensk sjukvård i Afrika istället och afrikanska sjukvårdare emigrerar, jävla soppa.
  • Anonym (***)
    Anonym (Blueberry) skrev 2014-09-18 21:49:13 följande:

    Har ni sett tv-programmet med Anne Lundberg, Landgång? En sjukhusbåt i Kongo, där man hjälper människor på plats. Man utför operationer som starr och gomspalt. Hade det varit bättre att skeppa dessa människor till Sverige för att ge dem PUT och sen efter lång kö operera dem?


    Är det krig i Kongo? Det har jag missat

    Har en massa människor från Kongo strömmat hit till Sverige? Det har jag missat.

    Sverige hjälper massor på plats redan, bl a i förebyggande syfte, och genom att hjälpa länder med mänskliga rättigheter. Men det vill inte SD stödja. De vill bara ge hjälp i akuta lägen.

    http://hallandsposten.se/asikter/hplasaren/1.1830461-sd-erkanner-inte-manskliga-rattigheter
  • Guld
    Anonym (***) skrev 2014-09-18 21:44:05 följande:
    Och det med rätta, de har ju blivit av med massor av rasister. Vill inte SD bli av med rasisterna?

    SD borde tacka media, som städar åt dom.
    Jag som Sverigedemokrat håller med dig helt. Det är bra att rensa ut dessa åsikterna då de inte representerar partiets.

    Frågan är om du tycker det är så bra nästa val när partiet är rensat och får 20-25 procent av rösterna?
  • Anonym (Politiker)

    Anonym (***) skrev 2014-09-18 22:07:09 följande:
    Är det krig i Kongo? Det har jag missat

    Har en massa människor från Kongo strömmat hit till Sverige? Det har jag missat.

    Sverige hjälper massor på plats redan, bl a i förebyggande syfte, och genom att hjälpa länder med mänskliga rättigheter. Men det vill inte SD stödja. De vill bara ge hjälp i akuta lägen.

    http://hallandsposten.se/asikter/hplasaren/1.1830461-sd-erkanner-inte-manskliga-rattigheter
    Ja det är krig i Kongo igen så Kongoleser har kommit hit.

    Läs igen, afrikansk sjukvård emigrerar som vi får täcka upp där när den behövs här. Missat det med?
  • Anonym (***)
    Anonym (Politiker) skrev 2014-09-18 22:40:08 följande:
    Ja det är krig i Kongo igen så Kongoleser har kommit hit.

    Läs igen, afrikansk sjukvård emigrerar som vi får täcka upp där när den behövs här. Missat det med?
    Konstigt att SD:arna inte gnällt om det.


  • Hemmadjuret
    Anonym (***) skrev 2014-09-18 23:01:48 följande:
    Konstigt att SD:arna inte gnällt om det.


    Det var kvotflyktingar direkt från en hydda utan el, som de aldrig haft!
  • Anonym (haha)
    Anonym (***) skrev 2014-09-18 21:44:05 följande:
    Och det med rätta, de har ju blivit av med massor av rasister. Vill inte SD bli av med rasisterna?

    SD borde tacka media, som städar åt dom.
  • Anonym (haha)
    Guld skrev 2014-09-18 22:13:44 följande:
    Jag som Sverigedemokrat håller med dig helt. Det är bra att rensa ut dessa åsikterna då de inte representerar partiets.

    Frågan är om du tycker det är så bra nästa val när partiet är rensat och får 20-25 procent av rösterna?
    Varför skulle 20-25 % av Sveriges väljare rösta på tomma stolar?

  • Guld
    Anonym (haha) skrev 2014-09-19 07:09:50 följande:
    Varför skulle 20-25 % av Sveriges väljare rösta på tomma stolar?
    Därför att huvudfrågan styrs på riksdagsnivå. Personligen röstade jag M i kommunalvalet.
  • Anonym (***)
    Guld skrev 2014-09-19 08:24:47 följande:
    Därför att huvudfrågan styrs på riksdagsnivå. Personligen röstade jag M i kommunalvalet.
    Fast i riksdagen tar alla de andra partierna avstånd från SD.
  • Guld
    Anonym (***) skrev 2014-09-19 08:31:07 följande:
    Fast i riksdagen tar alla de andra partierna avstånd från SD.
    Skulle jag lägga ned min röst för att de andra leker sandlåda? De gräver sin egen grav och tar död på sin egen politik om alla ska samlas på mitten för att utesluta SD.
  • justine

    Hur mycket mera får de i syrien om sd skulle få som de vill jämfört med de andra partierna?

Svar på tråden FN varnar för matkris i Syrien, bara SD som ställer upp?