• Gert

    Smutsiga sanningar om S!

    Konspirationsteorier, rasbiologi och ren och skär rasism är återkommande ämnen när det handlar om Socialdemokraternas smutsiga historia.

    I den här tråden samlar vi smutsiga sanningar som S helst mörkar -  smutsiga sanningar som många som röstat på S inte känner till eller väljer att blunda för.

    Vi kan börja med Statens institut för rasbiologi (SIFR) som den socialdemokratiska regeringen grundade 1922. Sen börjar det bli smutsigare...

    Tvångssterilisering förekom i stor utsträckning i Sverige mellan åren 1934 och 1976. Sveriges statsminister 1934 var socialdemokraten Per Albin Hansson. Sammanlagt steriliserades omkring 63 000 människor, varav övervägande delen kvinnor.

    2012 anklagades S-politikern Adrian Kaba för antisemitism. EXPO

    2013 var det dags igen då självaste SVT med hjälp av Henry Bronett frågade varför S inte tar avstånd från antisemitism. SVT

    2014 var det dags igen då ytterligare en socialdemokrat uttryckte sig antisemitiskt. SVT

    Med tanke på S smutsiga historia som sträcker sig nästan 100 år bakåt i tiden är det kanske inte så konstigt att de får in judehatande politiker i sitt parti eller vad tror ni?

    Fyll på med flera smutsiga sanningar om S som deras väljare inte känner till eller väljer att blunda för.


    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Svar på tråden Smutsiga sanningar om S!
  • KillBill
    Gert skrev 2015-09-10 17:05:34 följande:
    Marita Ulvskog är en naiv sosse, och hon är inte den enda sossen som är naiv.
    Give ´em Hell!
    Ska jag tolkar din ovilja att svara på fråga #146 som att allt var fråga on smutskastning från din sida?
  • Anton Chigurh
    KillBill skrev 2015-09-06 17:42:02 följande:
    Vad har du för källa för detta påstående?

    Du måste väl vara äldre än 50 år för att få pension fram till du fyller 65 och Veronica är bara 42 år gammal.
    Mmm, ja, det verkar som att Fröken Palm får nöja sig med ersättning i 5 år endast, och hon blir tvungen till att klara sig på futtiga 47.800 kr i månaden. Fast det lär iofs tillkomma sk eventuelle tillägg", vilket glädjer mig oerhört, allt annat vore skandal. Egentligen.

    Fast i grund och botten ett riktigt uselt avtal. Knappt 50.000 spänn i månaden,
    och inte mer än 5 år...va fan. Liksom !!!

    Fast, vad Gert syftar på är hur reglerna var tidigare, Thomas Bodström avslutade sina uppdrag i Riksdagen 2010, han var då 48 år, inte 50 fyllda, och han hade då rätt till en ersättning på cirka 44.000 kr i månaden. Tills han fyller 65 år.

    Lite så.
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • KillBill
    Anton Chigurh skrev 2015-09-10 19:35:45 följande:
    Mmm, ja, det verkar som att Fröken Palm får nöja sig med ersättning i 5 år endast, och hon blir tvungen till att klara sig på futtiga 47.800 kr i månaden. Fast det lär iofs tillkomma sk eventuelle tillägg", vilket glädjer mig oerhört, allt annat vore skandal. Egentligen.

    Fast i grund och botten ett riktigt uselt avtal. Knappt 50.000 spänn i månaden,
    och inte mer än 5 år...va fan. Liksom !!!

    Fast, vad Gert syftar på är hur reglerna var tidigare, Thomas Bodström avslutade sina uppdrag i Riksdagen 2010, han var då 48 år, inte 50 fyllda, och han hade då rätt till en ersättning på cirka 44.000 kr i månaden. Tills han fyller 65 år.

    Lite så.
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
    Är du säker på det där med Thomas Bodströms pension?

    Både Veronika Palm och Thomas Bodström får/fick pension enligt de gamla reglerna och då behövde man vara 50 år gammal för att ha rätt till pension fram till 65 årsdagen.

    Sedan får man inte glömma att riksdagsmannens pension minskas om man har andra inkomster och Thomas Bodström har ju varit aktiv sedan han lämnade riksdagen.

    Jag vet inte om jag tycker att det är så hemskt att en riksdagsman får ersättning under några år. Då är det nästan värre med politiker som går direkt från riksdagen till näringslivet.
  • Anton Chigurh
    KillBill skrev 2015-09-10 19:54:12 följande:
    Är du säker på det där med Thomas Bodströms pension? Både Veronika Palm och Thomas Bodström får/fick pension enligt de gamla reglerna och då behövde man vara 50 år gammal för att ha rätt till pension fram till 65 årsdagen. Sedan får man inte glömma att riksdagsmannens pension minskas om man har andra inkomster och Thomas Bodström har ju varit aktiv sedan han lämnade riksdagen. Jag vet inte om jag tycker att det är så hemskt att en riksdagsman får ersättning under några år. Då är det nästan värre med politiker som går direkt från riksdagen till näringslivet.
    Tycker du att närmare 50.000 kr, i månaden, i 5 år....att det är helt okej, Bill ??? 

    Jag tycker det är väl frikostigt jämfört med vanligt folks villkor. Visst, lite bättre kan kanske vara motiverat, men FEM år. Med 50.000 plus per månad......!!!

    Ang Bodström, så var det ett reportage i Expressen, vet inte hur korrekt det är, men jag tror nog att är ganska överensstämmande med sanningen. Har ett svagt minne av att det var fler som tog upp just Bodströms ersättningar när han slutade.

    http://www.expressen.se/nyheter/lonen-for-att-sluta-44000-i-manaden/
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Anton Chigurh
    Anton Chigurh skrev 2015-09-10 20:02:27 följande:
    Tycker du att närmare 50.000 kr, i månaden, i 5 år....att det är helt okej, Bill ??? 

    Jag tycker det är väl frikostigt jämfört med vanligt folks villkor. Visst, lite bättre kan kanske vara motiverat, men FEM år. Med 50.000 plus per månad......!!!

    Ang Bodström, så var det ett reportage i Expressen, vet inte hur korrekt det är, men jag tror nog att är ganska överensstämmande med sanningen. Har ett svagt minne av att det var fler som tog upp just Bodströms ersättningar när han slutade.

    www.expressen.se/nyheter/lonen-for-att-sluta-.../
    ...och det kan hända att Fröken Palm går under samma regler som Bodström och isf har hon rätt ersättning tills hon fyller 65 år, förvisso en lägre ersättning, men hon, som jag fattar det, behöver inte lyfta ett finger fram till 65 årsdagen. Om hon sänker sin standard ett snäpp eller två. Fast jag är högst osäker här, det var luddiga uppgifter dom lämnade från Riksdagens ekonomiavdelning. Med det fanns det nog en anledning till. Att dom svävade på målet !!!
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • K Markatta
    KillBill skrev 2015-09-10 16:48:14 följande:
    Kan du överhuvdtaget presentera belägg för att Marita Ulvskog är främlingsfientlig? Om inte kan du börja med att backa från det påståendet.
    Jag tyckte att hon uttryckte sig främlingsfientligt i artikeln jag länkade till.

    Har du någon annan tolkning av hennes "jag är glad att inte tillhöra folkgrupp X" som en reaktion på vad byråkrater ur folkgrupp X gör?
  • KillBill
    Anton Chigurh skrev 2015-09-10 20:08:23 följande:
    ...och det kan hända att Fröken Palm går under samma regler som Bodström och isf har hon rätt ersättning tills hon fyller 65 år, förvisso en lägre ersättning, men hon, som jag fattar det, behöver inte lyfta ett finger fram till 65 årsdagen. Om hon sänker sin standard ett snäpp eller två. Fast jag är högst osäker här, det var luddiga uppgifter dom lämnade från Riksdagens ekonomiavdelning. Med det fanns det nog en anledning till. Att dom svävade på målet !!!
    Thomas Bodström har avsagt sig all pension från Riksdagen och har således inte tagit ut en enda krona i pension.

    www.dn.se/nyheter/politik/bodstrom-ingen-riksdagspension-for-mig/
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Gert
    KillBill skrev 2015-09-10 20:28:34 följande:
    Thomas Bodström har avsagt sig all pension från Riksdagen och har således inte tagit ut en enda krona i pension.

    www.dn.se/nyheter/politik/bodstrom-ingen-riksdagspension-for-mig/
    Nu tjänar han pengar på att försvara våldtäktsmän och pedofiler i stället. Bodström var försvarsadvokat åt Sollentunapedofilen. Fräscht.
    Give ´em Hell!
  • KillBill
    Gert skrev 2015-09-10 20:34:04 följande:
    Nu tjänar han pengar på att försvara våldtäktsmän och pedofiler i stället. Bodström var försvarsadvokat åt Sollentunapedofilen. Fräscht.
    Har inte alla rätt till en försvarare i SDs samhälle?
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Gert
    KillBill skrev 2015-09-10 20:40:45 följande:
    Har inte alla rätt till en försvarare i SDs samhälle?
    Jo. Har jag påstått något annat?
    Give ´em Hell!
Svar på tråden Smutsiga sanningar om S!