• Gert

    Smutsiga sanningar om S!

    Konspirationsteorier, rasbiologi och ren och skär rasism är återkommande ämnen när det handlar om Socialdemokraternas smutsiga historia.

    I den här tråden samlar vi smutsiga sanningar som S helst mörkar -  smutsiga sanningar som många som röstat på S inte känner till eller väljer att blunda för.

    Vi kan börja med Statens institut för rasbiologi (SIFR) som den socialdemokratiska regeringen grundade 1922. Sen börjar det bli smutsigare...

    Tvångssterilisering förekom i stor utsträckning i Sverige mellan åren 1934 och 1976. Sveriges statsminister 1934 var socialdemokraten Per Albin Hansson. Sammanlagt steriliserades omkring 63 000 människor, varav övervägande delen kvinnor.

    2012 anklagades S-politikern Adrian Kaba för antisemitism. EXPO

    2013 var det dags igen då självaste SVT med hjälp av Henry Bronett frågade varför S inte tar avstånd från antisemitism. SVT

    2014 var det dags igen då ytterligare en socialdemokrat uttryckte sig antisemitiskt. SVT

    Med tanke på S smutsiga historia som sträcker sig nästan 100 år bakåt i tiden är det kanske inte så konstigt att de får in judehatande politiker i sitt parti eller vad tror ni?

    Fyll på med flera smutsiga sanningar om S som deras väljare inte känner till eller väljer att blunda för.


    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Svar på tråden Smutsiga sanningar om S!
  • Nerfherder
    Gert skrev 2015-12-03 18:56:22 följande:

    Du får nog läsa igen vad jag skrev. Jag skrev "kommunisterna i SSU".


    ja, det betyder att du tror att ssu är kommunistiskt
  • MonkeyBusiness
    Gert skrev 2015-12-03 18:20:08 följande:

    Kommunisterna i SSU vill nu att deras egen regering avgår. Anledningen är att regeringen för en borgerlig och rasistisk flyktingpolitik. Detta är ju humor på en mycket hög nivå! Skrattandewww.svt.se/nyheter/regionalt/stockholm/ssu-stockholm-vill-att-regeringen-backar-eller-avgar


    Haha, tack för länken!
    Detta har verkligen högt underhållningsvärde. 
    Du vet att jag har rätt. =)
  • Gert
    Nerfherder skrev 2015-12-03 19:07:05 följande:
    ja, det betyder att du tror att ssu är kommunistiskt
    SSU stoltserar med att manifestera och demonstrerar tillsammans med kommunistiska organisationer. Vilka mer bevis behöver du?

    Sen förstår jag inte varför du, som är moderat, försvarar kommunister och SSU.
    Give ´em Hell!
  • Nerfherder
    Gert skrev 2015-12-03 19:15:58 följande:

    SSU stoltserar med att manifestera och demonstrerar tillsammans med kommunistiska organisationer. Vilka mer bevis behöver du?

    Sen förstår jag inte varför du, som är moderat, försvarar kommunister och SSU.


    Därför! Sen förstår jag inte var du som är Fi försvarar rasismen och SD hela tiden.
  • Rataxes
    Gert skrev 2015-12-03 18:20:08 följande:
    Kommunisterna i SSU vill nu att deras egen regering avgår. Anledningen är att regeringen för en borgerlig och rasistisk flyktingpolitik. Detta är ju humor på en mycket hög nivå! Skrattandewww.svt.se/nyheter/regionalt/stockholm/ssu-st...
    Stor humor att läsa försvarstalen för ungsåssarnas krav i kommentarsfältet på deras facebooksida.

    Underhållande i all sin tragik.
    Nej, jag är liberal ingen jävla SD-are.
  • Gert
    KillBill skrev 2015-12-03 20:09:13 följande:
    I SD var det det omvända, där gick Mattias Karlsson ut och anklagade SDs ungdomsförbund för samröre med fascister och nazister. Skillnaden då var att anklagelserna stämde.

    mobil.dn.se/nyheter/politik/sd-gruppledaren-finns-sdu-samrore-med-fascism-och-nazism/
    Vad tycker du om att S nu vill stänga Öresundsbron? Bryter det mot internationella konventioner som du högaktar? Enligt SSU, Fi, Centern, Vänsterpartiet bryter det mot asylrätten.
    Give ´em Hell!
  • KillBill
    Gert skrev 2015-12-03 20:23:58 följande:
    Vad tycker du om att S nu vill stänga Öresundsbron? Bryter det mot internationella konventioner som du högaktar? Enligt SSU, Fi, Centern, Vänsterpartiet bryter det mot asylrätten.
    Give ´em Hell!
    Jag förstår att du vill byta fokus nu

    Jag är inte fullt insatt men som jag har förstått det hela så vill Regeringen ha möjlighet att tillfälligt stänga Öresundsbron
    för att minska risken att den allmänna ordningen eller inre säkerheten påverkas . En stängning av bron ska endast ske i nödfall.

    Det är bara veckor sedan terrordåden i Paris och det kanske har fått regeringen att vara beredd på drastiska åtgärder?

    Anser du att Öresundsbron ska fortsatta att hållas uppe även vid ett nödfall eller vid krissituation eller om den allmänna ordningen eller inre säkerheten riskeras? Är Öresundsbron helig?
  • Gert
    KillBill skrev 2015-12-03 20:46:41 följande:
    Jag förstår att du vill byta fokus nu

    Jag är inte fullt insatt men som jag har förstått det hela så vill Regeringen ha möjlighet att tillfälligt stänga Öresundsbron
    för att minska risken att den allmänna ordningen eller inre säkerheten påverkas . En stängning av bron ska endast ske i nödfall.

    Det är bara veckor sedan terrordåden i Paris och det kanske har fått regeringen att vara beredd på drastiska åtgärder?

    Anser du att Öresundsbron ska fortsatta att hållas uppe även vid ett nödfall eller vid krissituation eller om den allmänna ordningen eller inre säkerheten riskeras? Är Öresundsbron helig?
    Jag förstår att du vill byta fokus från S till SD i en tråd om S. Det var meningen med ditt förra off-topic inlägg.

    Nej, det märks att du inte är fullt insatt. Morgan Johansson har idag gått ut med att volymerna måste ner till 1000-2000 asylsökare i veckan och även det är i högsta laget, enligt Morgan Johansson. Därför planerar nu regeringen möjligheten att stänga Öresundsbron så att inte fler asylsökare ska komma den vägen om det stora inflödet håller i sig.

    Men bra försök av dig att dra in terrordåden i Paris som ett skäl till de vill stänga Öresundsbron. 

    Frågan återstår. Bryter det mot internationella konventioner och asylrätten? Du är ju expert på området.
    Give ´em Hell!
  • Digestive
    Gert skrev 2015-12-03 20:23:58 följande:

    Vad tycker du om att S nu vill stänga Öresundsbron? Bryter det mot internationella konventioner som du högaktar? Enligt SSU, Fi, Centern, Vänsterpartiet bryter det mot asylrätten.


    Det som slår hårdast mot asylrätten verkar vara identifikationskravet, då det förhindrar de som saknar sådana dokument att söka asyl här i landet. Tänk att Kristdemokraternas stora paketförslag om transitzoner även tog hänsyn till den saken samt landets säkerhet, i ett enda svep. Men, men, enligt Regeringen var det tydligen mer humanitärt att gå den här "Fullt ös medvetslös!"-vägen, där försten till kvarn gäller och fram tills övriga bara kan få en dörr i ansiktet.

    Om 4 år så kanske vi får veta att X inte hade några egentliga asylskäl överhuvudtaget och att Y inte alls behövde stå utan tak över huvudet idag och nu, när stormen Helga drar in över norra Europa. Eller rättare sagt så kommer vi att få reda på det. Men det är väl bara bagateller i en humanitär stormakts spår.

    Dock fantastiskt att se hur den egna retoriken biter tag om de svulstiga nackskinnen. Purr..
Svar på tråden Smutsiga sanningar om S!