• Gert

    Smutsiga sanningar om S!

    Konspirationsteorier, rasbiologi och ren och skär rasism är återkommande ämnen när det handlar om Socialdemokraternas smutsiga historia.

    I den här tråden samlar vi smutsiga sanningar som S helst mörkar -  smutsiga sanningar som många som röstat på S inte känner till eller väljer att blunda för.

    Vi kan börja med Statens institut för rasbiologi (SIFR) som den socialdemokratiska regeringen grundade 1922. Sen börjar det bli smutsigare...

    Tvångssterilisering förekom i stor utsträckning i Sverige mellan åren 1934 och 1976. Sveriges statsminister 1934 var socialdemokraten Per Albin Hansson. Sammanlagt steriliserades omkring 63 000 människor, varav övervägande delen kvinnor.

    2012 anklagades S-politikern Adrian Kaba för antisemitism. EXPO

    2013 var det dags igen då självaste SVT med hjälp av Henry Bronett frågade varför S inte tar avstånd från antisemitism. SVT

    2014 var det dags igen då ytterligare en socialdemokrat uttryckte sig antisemitiskt. SVT

    Med tanke på S smutsiga historia som sträcker sig nästan 100 år bakåt i tiden är det kanske inte så konstigt att de får in judehatande politiker i sitt parti eller vad tror ni?

    Fyll på med flera smutsiga sanningar om S som deras väljare inte känner till eller väljer att blunda för.


    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Svar på tråden Smutsiga sanningar om S!
  • K Markatta

    Kommunstyrelsens ordförande i Lidköping, Kjell Hedvall (S), ger sig nu in i debatten om ordet "negerboll":

    sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=6254451

    Socialdemokraten menar att ordet är helt OK att använda med motiveringen "vi har aldrig haft slavar i Sverige" och viftar bort kritik med att den kommer från "akademiska dumhuvuden" och "PK-maffian".

  • themia
    Anton Chigurh skrev 2015-09-11 11:36:03 följande:
    Varför tror du Bodström INTE tog ut sin lagstadgade pension/inkomstgaranti på min 44.000 kr varje månad tills dagen han fyller 65 år ???

    Fast han hade all rätt i världen...!
    Om du nu tar dig besväret att citera min fråga till Gert, varför inte samtidigt göra ett försök att svara på frågan?
  • Anton Chigurh
    themia skrev 2015-09-15 11:23:56 följande:
    Om du nu tar dig besväret att citera min fråga till Gert, varför inte samtidigt göra ett försök att svara på frågan?
    Men skärp dig för helvete !!!
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Anton Chigurh
    Nerfherder skrev 2015-09-16 07:53:11 följande:
    Går det inge bra?
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • themia
    Anton Chigurh skrev 2015-09-16 07:51:43 följande:
    Men skärp dig för helvete !!!
    Synnerligen charmigt måste jag säga! (Du lär ju vara FL:s charmigaste skribent, har jag hört)

    Att du inte har något svar på frågan får jag väl försöka stå ut med.
  • Anton Chigurh
    themia skrev 2015-09-16 09:27:01 följande:
    Synnerligen charmigt måste jag säga! (Du lär ju vara FL:s charmigaste skribent, har jag hört)

    Att du inte har något svar på frågan     får jag väl försöka stå ut med.
    Ja...jo...jag vet, det är det jag försöker leva upp till här, med god framgångshiny.gif....om jag själv får säga det.

    Iaf, themia, så är svaret ganska givet, knappast så att jag skall behöva besväras med att förtydliga, så du behöver inte stå ut med någonting. Bara tänka till lite.

    Ha en skön dag.

    Mvh //Anton
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Anton Chigurh
    En annan Anna skrev 2015-09-16 16:17:43 följande:
    Oh. Vilken alfa hanne... Kyss

    Skojar bara. Skrattande
    WetKiss.gif
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
Svar på tråden Smutsiga sanningar om S!