• Eifoos

    bim - 10, följas åt fram till ev plus!

    Hej! Har nyligen haft ägglossning och försökt pricka in de rätta dagarna :) detta är vårat andra försök med första barnet!
    Är det fler som har bim inom 10 dagar och försöker med första barnet? :)
    Skriv gärna om symtom man har/får osv!

  • Svar på tråden bim - 10, följas åt fram till ev plus!
  • smultronrosa

    Jag blir knäpp, när jag testat förut och vid förra graviditeten har det varit tokblankt när det var neg. och när jag var gravid var det ingen tvekan om att det var positivt. Nu är det andra dagen jag ser något, igår var det teststrecket svart och tjockare än kontrollstrecket, nu idag ser jag ngt suuuupersvagt. Vet, bara att hålla sig till tåls, nytt test imorgon igen.. Är säkert ingenting förutom hjärnspöken :p

    Hur går det för er andra?

  • Lilladooris24

    Jag har bim imorgon men alla "symtom" har försvunnit så vi får se imon, kanske tar ett test imon ändå om inte tant röd dyker upp. Någon annan som testat nu under helgen?

  • charsie
    Lilladooris24 skrev 2014-09-28 09:58:14 följande:

    Jag har bim imorgon men alla "symtom" har försvunnit så vi får se imon, kanske tar ett test imon ändå om inte tant röd dyker upp. Någon annan som testat nu under helgen?


    Mina "symtom" har också försvunnit, men tog test idag i alla fall.. negativt..

    Ska väl ha mens om två dagar så antar att det inte är någon i magen :(

    Känns såklart tråkigt och ledsamt då jag kände stickningar och molande efter äl som jag aldrig känt innan..
  • Eifoos

    Hej på er! Är det någon som har svar på detta eller har någon erfarenhet!

    Jag har BIM på fredag alltså om 4 dagar!

    Idag för "skoj" skull så gjorde jag ett ÄL test som jag hade här hemma!

    Det visade ett något svagt positivt streck!

    Nu läser jag att även LH-hormonet kan ge utslag om man är gravid!

    Nu har man ju världens förhoppning såklart!

    Vet nån något?

    :)

  • Lilladooris24

    Idag kom tant röd som planerat, känns trist men var rätt förberedd på det ändå, får ta nya tag nästa gång:) jag fortsätter hålla tummarna för er och hoppas på plus!

  • Eifoos
    Lilladooris24 skrev 2014-09-29 20:14:27 följande:

    Idag kom tant röd som planerat, känns trist men var rätt förberedd på det ändå, får ta nya tag nästa gång:) jag fortsätter hålla tummarna för er och hoppas på plus!


    Gud va tråkigt :(

    Lycka till nästa månad ????????
  • Eifoos
    charsie skrev 2014-09-29 21:36:45 följande:

    Mensen kom idag.. :(


    :( lycka till nästa månad :)
  • Lilladooris24
    Eifoos skrev 2014-10-03 20:21:41 följande:

    Mens idag:((((


    Tråkigt att höra! Lycka till nästa månad!:( Håller tummarna för alla då! Är snart dags för nästa försök:)
  • charsie
    Lilladooris24 skrev 2014-10-11 09:06:54 följande:

    Hur går det för alla? Någon mer som har äl inom närmaste dagarna och ska göra ett nyttt förösk?


    Jag tror och hoppas att äl är nära. Använder CB fertilitetsmonitor som nu visar hög, alltså ökad östrogenhalt. Så nu väntar vi på LH-stegring.

    Hur går det för er?
  • Lilladooris24
    charsie skrev 2014-10-11 22:08:11 följande:

    Jag tror och hoppas att äl är nära. Använder CB fertilitetsmonitor som nu visar hög, alltså ökad östrogenhalt. Så nu väntar vi på LH-stegring.

    Hur går det för er?


    Håller tummarna för att ni får ett plus snart:)ag har alltid haft regelbunden mens och koll på min ägglossning eftersom jag brukar känna av den så jag har äl nu i helgen enl mina beräkningar men har tagit äl test både igår och idag men gav inget utslag alls, och jag känner inte av något heller som jag brukar, fattar ingenting, ;) men man kan ju alltid hoppas ändå...
  • charsie
    Lilladooris24 skrev 2014-10-12 14:21:03 följande:

    Håller tummarna för att ni får ett plus snart:)ag har alltid haft regelbunden mens och koll på min ägglossning eftersom jag brukar känna av den så jag har äl nu i helgen enl mina beräkningar men har tagit äl test både igår och idag men gav inget utslag alls, och jag känner inte av något heller som jag brukar, fattar ingenting, ;) men man kan ju alltid hoppas ändå...


    Innan vi satte igång så tyckte jag mig både känna och fick även positivt på äl-test.

    Men förra månaden såg jag aldrig någon LH-stegring men hade ont då jag trodde mig ha äl.

    Nu är jag nojig denna månad också, att jag inte ska få någon stegring.

    En tanke vi har är att jag kanske går upp för tidigt och testar (runt 5) för att det ska visa någon LH..? Har läst att många inte får någon stegring förens på förmiddagen.

    Jag önskar dig lycka till också! :D
  • Lilladooris24
    charsie skrev 2014-10-12 17:02:01 följande:

    Innan vi satte igång så tyckte jag mig både känna och fick även positivt på äl-test.

    Men förra månaden såg jag aldrig någon LH-stegring men hade ont då jag trodde mig ha äl.

    Nu är jag nojig denna månad också, att jag inte ska få någon stegring.

    En tanke vi har är att jag kanske går upp för tidigt och testar (runt 5) för att det ska visa någon LH..? Har läst att många inte får någon stegring förens på förmiddagen.

    Jag önskar dig lycka till också! :D


    Precis så har det varit för mig med! Alltid känt exakt när den ska komma. Förra månaden var precis samma sak och det var då vi började försöka, tog dock ingen äl sticka då., har testat mig vid lunch tid så det borde inte vara för tidigt. Får ta en dag i taget, Kroppen är bra konstig!;) tack så mycket!
  • charsie
    Lilladooris24 skrev 2014-10-12 17:19:50 följande:

    Precis så har det varit för mig med! Alltid känt exakt när den ska komma. Förra månaden var precis samma sak och det var då vi började försöka, tog dock ingen äl sticka då., har testat mig vid lunch tid så det borde inte vara för tidigt. Får ta en dag i taget, Kroppen är bra konstig!;) tack så mycket!


    Idag fick jag äntligen positivt äl test! Köpte CB digitala för jag blev så trött på att försöka tyda stickorna.

    Testade först med fertilitetsmonitorn runt kl 8 som bara visade hög, alltså ingen lh-stegring och sen testade jag med digitala runt kl 14. Då fick jag en glad gubbe!

    Så nu har jag bim runt den 29/10!

    Hur går det för dig??
  • Lilladooris24
    charsie skrev 2014-10-15 22:04:36 följande:

    Idag fick jag äntligen positivt äl test! Köpte CB digitala för jag blev så trött på att försöka tyda stickorna.

    Testade först med fertilitetsmonitorn runt kl 8 som bara visade hög, alltså ingen lh-stegring och sen testade jag med digitala runt kl 14. Då fick jag en glad gubbe!

    Så nu har jag bim runt den 29/10!

    Hur går det för dig??


    Vad kul! Hoppas det leder till ett plus!:)Har haft äl känningar, igår och idag, fick ett starkt streck på äl testet igår mindre idag igen. Skulle haft äl i helgen som sagt så det blev kanske förskjutet den här månaden, så det är nog kört, då sambon är bortrest ända tills på söndag. Får ta nya tag nästa månad igen antar jag!
Svar på tråden bim - 10, följas åt fram till ev plus!