• Anonym (Tjej)

    Kan inte ta bort barnet.. Behöver hjälp!

    Hej!

    Jag hoppas att ni kanske kan hjälpa mig lite för jag vet inte vad jag ska göra. Jag mår så jävla dåligt och mitt liv är slut. Mår illa över vad jag ställt till med och mitt liv skulle verkligen inte bli såhär!!! Vill berätta lite bakgrund först:

    Är en tjej på 18, bor fortfarande hemma. Vi bor grannar med ett par. En tjej och kille. Han var väldigt trevlig och pratade och hälsade alltid på mig. Jag tyckte att han var väldigt charmig och så var han väldigt snygg men jag försökte inte tänka så mycket på det då han faktiskt har flickvän. Flickvännen pratade jag med ibland bara, hon var inte lika pratsam men vi hälsade och så. Min mamma och flickvännen pratade dock ganska mycket och verkar komma bra överens. 

    Iallafall, en kväll i somras hade jag varit ute med mina kompisar och var påväg hem. Jag var ganska full och tänkte att jag genar genom grannens trädgård. Man kan gå genom ett par buskar så man kommer till oss. Märker inte att grannkillen sitter vid sin altan och eftersom jag hade druckit en del så såg det väl ut som om jag behövde hjälp så han kom fram och frågade hur det gick typ. Så hjälpte han mig över till vår trädgård och följer mig till min dörr. Har lite problem att få upp låset så han hjälper mig med det också sen frågar jag om han inte vill komma in och hänga. (Vi har en liten stuga precis bredvid våran tomt som jag ''bor'' i, ifall någon undrar över vart mina föräldrar var). Jag bjuder honom på en drink som jag fixar och så sitter vi och snackar lite. Säger att jag måste gå och lägga mig och han frågar om han inte får ge mig en godnattpuss, vilket han får. Vi byter även nummer. Kvällen efter sitter jag och en kompis och dricker drinkar och jag får då ett sms av honom där han frågar om jag är vaken. När min kompis stuckit hem skriver jag tillbaka att jag ska se film och frågar om han vill komma. Under filmen kysser han mig och det ena ledde till det andra och vi hade sex. Han sover över och sticker sedan hem på morgonen. Sedan hade vi inte så mycket kontakt, han skrev bara att hans fru inte får veta detta. Jag vet att det var jättefel gjort och dumt av mig.

    Nu kommer det allra värsta - Jag har inte vetat om att jag varit gravid. Jag har haft mens som vanligt. Dock är jag smal så efter ett tag började jag känna mig tjock, jag tänkte inte att jag kunde vara gravid då jag är jättenoga med mina p-piller men jag läste runt lite på nätet och ser vissa symtom som stämmer in - Mer flytningar, trötthet osv så tänkte jag gör ett test - Vilket visar neg. Tänkte inte mer på det men jag började må dåligt så tog kontakt med ungdomsmottagningen och fick tillslut reda på att jag är gravid, är i v 21+3. Jag får inte ta bort barnet. Det syns inte än så jättemycket om jag bär bra säckiga kläder men snart kan jag inte dölja det. Jag vill dö på riktigt. Ingen annan än jag vet detta. Herregud vad jag har ställt till det för mig, jag är så jävla dum i huvudet. Vad ska jag säga till mamma och pappa? Och till pappan till barnet som redan är gift..? Fyfan, jag blev riktigt jävla straffad.. Vad ska jag göra?

    Kan ni hjälpa mig? 

  • Svar på tråden Kan inte ta bort barnet.. Behöver hjälp!
  • Mika86

    Du måsge först berätta för honom, han hade enlict mig mer ansvar gentemot sin fru än vad du hade.
    Sätt er o prata igenom hur ni ska göra o lösa det med hans fru mm.
    Sen berätta du för dina föräldrar, de kommer precis som dig förstå att det är för sent att göra arbort, de få helt enkelt gilla läget de med, tror de ställer upp o hjälper dig.
    Det som är mest rätt att börja med att berätta, då kan jag lova dig ts att allt kommer kännas bättre.
    Jag blev själv oplanerat gravid när jag va 19 o va rädd för vad mina föräldra skulle säga, även om jag inte bodde Hemma o hade fast förhållande, kändes jätte skönt nör vi väl berättat

  • summerhunter

    Men grattistill bebisen!

    Barn ska man glädjas över, och berättade fort du kan för dina föräldrar,du kan ju alltid ljuga o säga att du inte vet vem pappan är...

    Föräldrar reagerar inte som mantror.

    Om min dotter var ung och var i din situation skulle jag bli glad, men orolig för dotterns skull pga allt arbete det är med barn.

  • Anonym (Druckit??)

    Eftersom du inte vetat om graviditeten fram tills nyligen... hade du hunnit dricka alkohol lr tagit ngt som kan vara skadligt för barnet??

  • Anonym (Moral)
    Ganyca skrev 2014-09-25 02:08:29 följande:

    Men oj, vad jobbigt!

    Bara av ren nyfikenhet, du behöver inte svara om du inte vill, hur gammal är pappan och har de barn?

    DU har ingen som helst skuld i det här. Som Tow2Mater skrev - han är den enda som har all skuld gentemot sin fru. Dessutom skriver du ju att du ätit p-piller men blivit gravid ändå.

    Hur känner du inför själva tanken på att få barn? Har det sjunkit in än? Hur har du tänk om framtiden för dig själv och ditt barn? Hur reagerade du när du fick reda på det, och vad sa barnmorskan? Erbjöd hon dig någon samtalskontakt? Har du och dina föräldrar bra kontakt så att du känner att du kan berätta för dem, tror du de kommer att stötta dig?

    Styrkekram!


    Alltså förlåt men att HON inte har någon som helst skuld i detta? Jag förstår inte folk som säger så bara för att TS är singel och det var framförallt mannen som svek sin fru. Men hon har visst skuld i detta, hon visste om att killen hade en fru. Hon har varit med och bidragit till att en annan människa har och kommer bli extremt sårad. Hade hon INTE vetat om frun så visst då förstår jag men nu visste hon. Och hon var delaktig i denna situation som har uppstått. Och då ska man bära lite skuld. Mannen mer men även TS. Hon är inte helt oskyldig i detta.
  • Anonym (123)
    Esoada skrev 2014-09-25 11:01:19 följande:

    Hon kan säkert få igenom en abort om hon säger att hon är självmordsbenägen


    Men va fan! Fy vad lågt att ljuga om ngt sånt! Nä om Ts inte vill ha barnet föreslår jag att hon adopterar bort det till ngn som vill ha det ist!
    Men kan ju faktiskt var så att pappan vill ta hand om det på heltid, vem vet
  • Anonym (Tjej)

    Tack för era svart!

    Jag kommer inte få göra abort, det går inte. Dom sa att jag inte kommer få igenom det, och att det krävs väldigt mycket för att få göra det.. Jag pratade med flera som sa samma sak. Jag mår så fruktansvärt dåligt över detta. Mitt liv kommer liksom ta slut nu. Jag låter fruktansvärt dum och självisk kanske men jag vill inte ha ett barn... Jag vill inte ha ett barn med den killen. Allt är fel. Hela mitt liv är förstört.. 


    Anonym (Hannah) skrev 2014-09-25 02:41:22 följande:

    Oj vilken jobbig situation du är i.

    Har du fått boka rutin ultraljud ? Det måste du göra direkt så du för kolla på bebis och se så allt stämmer och så.

    Jag förstår att du inte kan ta dig an bebisen ännu men det kommer det lovar jag dig, jag var i samma sist som du och fick sedan en underbar dotter och älskar henne mer än livet idag.

    Lycka till <3


    Jag ska till barnmorskan imorgon igen, hon ringde mig idag och sa att vi ska göra ultraljud igen, kanske det som är rutin ultraljud..? Jag blir så förvirrad av allt så glömmer bort saker och orkar knappt lyssna.. 

    Fint att det gick bra för dig med din dotter! Jag vet inte om jag kommer känna så för mitt barn, jag låter jättehemsk nu men det känns liksom inte som mitt barn, jag känner mig jättedum som skriver så men jag mår dåligt av det.. 

    Tack!
    Anonym (Druckit??) skrev 2014-09-25 16:31:07 följande:

    Eftersom du inte vetat om graviditeten fram tills nyligen... hade du hunnit dricka alkohol lr tagit ngt som kan vara skadligt för barnet??


    Ja, jag har druckit. Men sedan jag misstänkte har jag inte druckit. Sen har jag inte tagit något annat som kan vara farligt..
  • Vicha
    Anonym (Moral) skrev 2014-09-25 16:55:17 följande:
    Alltså förlåt men att HON inte har någon som helst skuld i detta? Jag förstår inte folk som säger så bara för att TS är singel och det var framförallt mannen som svek sin fru. Men hon har visst skuld i detta, hon visste om att killen hade en fru. Hon har varit med och bidragit till att en annan människa har och kommer bli extremt sårad. Hade hon INTE vetat om frun så visst då förstår jag men nu visste hon. Och hon var delaktig i denna situation som har uppstått. Och då ska man bära lite skuld. Mannen mer men även TS. Hon är inte helt oskyldig i detta.
    Håller med om detta, iof är Ts ung o då tänker man inte alltid så långt, kommer ihåg själv hur det kunde vara...
    Men nu blev det ju stora konsekvenser av detta tyvärr..
  • taquine
    Anonym (123) skrev 2014-09-25 17:19:16 följande:
    Men va fan! Fy vad lågt att ljuga om ngt sånt! Nä om Ts inte vill ha barnet föreslår jag att hon adopterar bort det till ngn som vill ha det ist!
    Men kan ju faktiskt var så att pappan vill ta hand om det på heltid, vem vet
    Ja tänk vad hans tjej kommer bli gladObestämd eller inte 
    Goodness me
  • Vicha

    Du är nog förvirrad o glömmer grejer TS för du ff är chockad vilket alla borde förstå
    Tycker att du ska prata med barnets pappa så fort som möjligt, smsa honom o be honom komma över till din stuga o snacka lite när det passar.
    Kolla hur han ser på det...
    Det finns ju faktiskt andra alternativ än abort o tvingas bli mamma, adoptera bort barnet, men då måste pappan vara med på det

    Kramar Ts

  • Anonym (Tjej)

    Jag vet att jag varit helt jävla dum i huvudet och jag ångrar det så sjukt mycket! Det gör jag verkligen.. Jag vet att jag gjort fel eftersom jag visste men gjorde det ändå. Jag vet inte vad jag tänkte. Jag hatar mig själv just nu. Jag har påriktigt förstört heeela mitt liv. 

Svar på tråden Kan inte ta bort barnet.. Behöver hjälp!