• Anonym (Tjej)

    Kan inte ta bort barnet.. Behöver hjälp!

    Hej!

    Jag hoppas att ni kanske kan hjälpa mig lite för jag vet inte vad jag ska göra. Jag mår så jävla dåligt och mitt liv är slut. Mår illa över vad jag ställt till med och mitt liv skulle verkligen inte bli såhär!!! Vill berätta lite bakgrund först:

    Är en tjej på 18, bor fortfarande hemma. Vi bor grannar med ett par. En tjej och kille. Han var väldigt trevlig och pratade och hälsade alltid på mig. Jag tyckte att han var väldigt charmig och så var han väldigt snygg men jag försökte inte tänka så mycket på det då han faktiskt har flickvän. Flickvännen pratade jag med ibland bara, hon var inte lika pratsam men vi hälsade och så. Min mamma och flickvännen pratade dock ganska mycket och verkar komma bra överens. 

    Iallafall, en kväll i somras hade jag varit ute med mina kompisar och var påväg hem. Jag var ganska full och tänkte att jag genar genom grannens trädgård. Man kan gå genom ett par buskar så man kommer till oss. Märker inte att grannkillen sitter vid sin altan och eftersom jag hade druckit en del så såg det väl ut som om jag behövde hjälp så han kom fram och frågade hur det gick typ. Så hjälpte han mig över till vår trädgård och följer mig till min dörr. Har lite problem att få upp låset så han hjälper mig med det också sen frågar jag om han inte vill komma in och hänga. (Vi har en liten stuga precis bredvid våran tomt som jag ''bor'' i, ifall någon undrar över vart mina föräldrar var). Jag bjuder honom på en drink som jag fixar och så sitter vi och snackar lite. Säger att jag måste gå och lägga mig och han frågar om han inte får ge mig en godnattpuss, vilket han får. Vi byter även nummer. Kvällen efter sitter jag och en kompis och dricker drinkar och jag får då ett sms av honom där han frågar om jag är vaken. När min kompis stuckit hem skriver jag tillbaka att jag ska se film och frågar om han vill komma. Under filmen kysser han mig och det ena ledde till det andra och vi hade sex. Han sover över och sticker sedan hem på morgonen. Sedan hade vi inte så mycket kontakt, han skrev bara att hans fru inte får veta detta. Jag vet att det var jättefel gjort och dumt av mig.

    Nu kommer det allra värsta - Jag har inte vetat om att jag varit gravid. Jag har haft mens som vanligt. Dock är jag smal så efter ett tag började jag känna mig tjock, jag tänkte inte att jag kunde vara gravid då jag är jättenoga med mina p-piller men jag läste runt lite på nätet och ser vissa symtom som stämmer in - Mer flytningar, trötthet osv så tänkte jag gör ett test - Vilket visar neg. Tänkte inte mer på det men jag började må dåligt så tog kontakt med ungdomsmottagningen och fick tillslut reda på att jag är gravid, är i v 21+3. Jag får inte ta bort barnet. Det syns inte än så jättemycket om jag bär bra säckiga kläder men snart kan jag inte dölja det. Jag vill dö på riktigt. Ingen annan än jag vet detta. Herregud vad jag har ställt till det för mig, jag är så jävla dum i huvudet. Vad ska jag säga till mamma och pappa? Och till pappan till barnet som redan är gift..? Fyfan, jag blev riktigt jävla straffad.. Vad ska jag göra?

    Kan ni hjälpa mig? 

  • Svar på tråden Kan inte ta bort barnet.. Behöver hjälp!
  • kiriaki
    Zuzanne skrev 2014-09-25 23:17:36 följande:

    Om du verkligen inte vill ha barnet och känner dig självmordsbenägen kanske du får göra en abort ändå. Visst kommer du att vara tvungen att föda ut det döda fostret men det fixar man, det är ju mindre än ett färdigt barn även om det kommer att göra ont. Jag har själv gjort två aborter, v 13 & 14, och visst ser det ut som en liten människa. I ditt fall så borde de ge klartecken då man ändå inte kan rädda foster innan v 25. Personligen är jag för fri abort utan tidsgräns. Väljer du att behålla så kan det bli fantastiskt! Under min senaste graviditet fick jag en depression och ville göra abort, var i ca v 20 när tankarna kom. Jag googlade om hemaborter osv, hur jag skulle avbryta det på egen hand. Samtalade mycket med min syster och tillslut försvann depressionen även om jag hatade att vara gravid, du tycks dock sakna besvär så lyllos dig! Hur som helst, hon föddes och det var instant love! Idag är hon 1 år och är det bästa som hänt mig! Adoption har jag ingen erfarenhet av, men skulle själv aldrig adoptera bort mitt barn, hellre abort. Tänk igenom vad du vill och ta ett beslut därefter. Först då kan du börja tänka på pappan och vad du skall göra åt honom. En sak i taget.


    Min kompis son foddes i v. 23. Han ar en fullt frisk 3-aring idag. Det gar absolut att radda barn sa tidigt.. For det ar ett BARN, inte ett foster. Snalla uppmuntra inte folk till att doda fullt friska barn.. Herregud. Jag ar helt ok med aborter men det finns ju granser. 
  • Anonym (Också ung tjej)
    hjkhjkhjk skrev 2014-09-25 22:16:51 följande:

    Till Anonym(Också ung tjej) Varför känner du ens att du behöver skriva ett sånt inlägg i den här tråden? Vad hjälper det den här 18-åriga tjej som ber om hjälp? Tänk lite innan du postar. Som svar på ditt inlägg undrar jag hur kan du tycka att en gift man som är otrogen mot sin fru ska få samma behandling som en ung singeltjej, även om hon visste att han var gift.


    Visst har personen som är gift större "ansvar" att inte göra något, men jag är ungefär lika gammal som TS och inte skulle jag sitta och sms:a med en gift man och leka med elden. Hade haft mer förståelse om det var ett riktigt fyllemisstag(även om det inte heller är ok) men att nyktert bjuda hem en kille som har flickvän för att "kolla på film", ja, det säger ju sig självt. Det kanske inte hjälper henne så mycket att få höra men om tråden ens är på riktigt kommer många, bl.a. killens tjej, tycka mycket värre saker än det jag säger så att puttinutta och tycka synd om har jag ingen lust med. Bra att hon ångrar sig och o.s.v. men som man bäddar får man tyvärr ligga, tråkigt som fan och mest synd om barnet.
  • Anonym (Tjej)

    Hej igen och tack för alla råd och tips! Jättesnällt att det finns så många som bryr sig och tar sig tid!

    Jag pratade med mamma och det gick jättebra. Hon blev inte arg eller så, först blev hon chockad och trodde att jag skojade men jag visade min mage och då trodde hon ju mig och började gråta. Hon sa att hon inte var besviken vilket jag trodde att hon skulle vara. Jag sa att jag mår fruktansvärt dåligt över att jag inte fick välja och att jag nu måste föda bebisen. Hon tror att jag kommer lära mig tycka om bebisen när jag landat lite och kunna acceptera det. Hon sa även att det finns olika lösningar precis som ni sa men att hon samtidigt känner sig glad över att bli mormor trots att det blivit som det blivit. Dom ska hjälpa mig och jag kommer gå klart skolan och kan ändå jobba ihop med pappa, vilket jag så gärna vill. Jag kan leva lite ''eget'' med bebisen i stugan. Hon ska även följa med på mötet imorgon, vilket känns bra. Det känns mycket bättre nu, det gör det faktiskt. Jag kommer ju föda barnet och det blir kanske bra med tiden. Hon undrade ju vem pappan var och trodde det var en kille från skolan. Jag kunde faktiskt inte med att säga som det var så jag sa att jag vill vänta med att berätta det.. Det är ju nästan det allra värsta. Pappa jobbar sent men jag kommer berätta för honom imorgon, men jag tror det går bra.

    Ang göra abort - Dom sa att jag troligtvis kommer få avslag och att det är väldigt sällan man gör aborter så här sent, att man ska ha väldigt särskilda skäl, vet inte om jag skulle vilja göra en abort nu så här sent. För några dagar sedan hade jag inte tvekat, då hade jag gjort det men har läst mycket på nätet om andra som gjort sena aborter och enligt mamma blir man aldrig hel i själen igen. Så jag ska acceptera att jag kommer föda barnet.

     

  • Anonym (Hmmm)

    Det är väl de med gravt sjuka barn som kan få aborter så sent beviljade! Hemskt att ta bort ett oskyldigt barn i magen som vill leva.

  • gilmore
    FrauCasio skrev 2014-09-25 23:11:15 följande:
    Ja ditt inlägg talar för sig. Finns inget att tillägga. Förkastligt. Ts kommer föda ut sitt barn, sitt döda barn och detta tipsar du om! Är det inte bättre att ts föder ut sitt fina, levande och friska barn. Sedan kan hon ta ställning, behålla eller adoptera. Ditt tips är rent mord.
    Va? Bara, va? Är det förkastligt att jag säger att möjligheten finns?
    Jag skrev inte en enda gång att jag tycker att hon ska avbryta graviditeten, jag skrev även att det är inget jag rekommenderar. Du (och andra som tar illa upp) läser mest troligt min text med ett helt annat tonläge än vad jag har i mitt huvud när jag författar det. Känslorna tar över och läser in saker jag inte har uttryckt. T.ex att jag hellre dödar mitt barn.

    Ja självklart hade det varit bra om TS fullföljer graviditeten och blir lycklig och älskar sitt barn, eller adopterar bort hen. Det bästa hade varit om hon inte blivit gravid och behövt stå med dessa känslor just nu, men så ser inte verkligheten ut nu och jag tycker det är trist att läget är som det är.
    Det är inte en lätt sits.
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (Hmmm) skrev 2014-09-25 22:31:25 följande:

    En man som har flickvän eller fru (i ts så benämns hon som både och) sover helt plötsligt ÖVER hos en fjortis!? Hmmm. Hade inte frugan undrat, letat och varit orolig, vilket hade gjort att mannen sovit hemma.


    Anonym (Hmmm) skrev 2014-09-25 22:36:59 följande:
    Jaaaa så måste det vara!!! Även då ts föräldrar bor i huset precis bredvid, på samma tomt. Men de jobbade väl också natt!

    Jag frågade inte direkt vart hans fru var! Mina föräldrar var hemma, men som sagt bor jag lite själv så dom hör ju eller ser ju inte vad jag gör.

    Varför skulle jag ljuga? Hade gärna önskat att detta inte var påriktigt
  • Zuzanne
    Anonym (ojoj) skrev 2014-09-25 23:22:44 följande:
    För det första UÄK! Spyr över allt du skrivit! Så ofattbart vidrigt!! 
    För det andra, i Sverige räddar vi barn som föds så tidigt som vecka 22. Så skaffa dig korrekt info!
    Vi räddar inte på löpande band nej, så man har satt gränsen vid 25 v. Håll dig till rätt info och förpesta inte tråden med din extrema otrevlighet. Hennes kropp och hennes val. Abortmotståndare är verkligen märkliga.
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (IH) skrev 2014-09-25 22:58:54 följande:

    Grannen borde väl inte kunna vara pappan? Befruktningen skedde ju i början/mitten av maj... 
    TS, fundera på vem som kan vara potentiell pappa innan du i panik berättar om/för grannen..


    Jo han är pappan, jag är helt säker. 
  • gilmore
    Anonym (Tjej) skrev 2014-09-25 23:23:58 följande:

    Hej igen och tack för alla råd och tips! Jättesnällt att det finns så många som bryr sig och tar sig tid!

    Jag pratade med mamma och det gick jättebra. Hon blev inte arg eller så, först blev hon chockad och trodde att jag skojade men jag visade min mage och då trodde hon ju mig och började gråta. Hon sa att hon inte var besviken vilket jag trodde att hon skulle vara. Jag sa att jag mår fruktansvärt dåligt över att jag inte fick välja och att jag nu måste föda bebisen. Hon tror att jag kommer lära mig tycka om bebisen när jag landat lite och kunna acceptera det. Hon sa även att det finns olika lösningar precis som ni sa men att hon samtidigt känner sig glad över att bli mormor trots att det blivit som det blivit. Dom ska hjälpa mig och jag kommer gå klart skolan och kan ändå jobba ihop med pappa, vilket jag så gärna vill. Jag kan leva lite ''eget'' med bebisen i stugan. Hon ska även följa med på mötet imorgon, vilket känns bra. Det känns mycket bättre nu, det gör det faktiskt. Jag kommer ju föda barnet och det blir kanske bra med tiden. Hon undrade ju vem pappan var och trodde det var en kille från skolan. Jag kunde faktiskt inte med att säga som det var så jag sa att jag vill vänta med att berätta det.. Det är ju nästan det allra värsta. Pappa jobbar sent men jag kommer berätta för honom imorgon, men jag tror det går bra.

    Ang göra abort - Dom sa att jag troligtvis kommer få avslag och att det är väldigt sällan man gör aborter så här sent, att man ska ha väldigt särskilda skäl, vet inte om jag skulle vilja göra en abort nu så här sent. För några dagar sedan hade jag inte tvekat, då hade jag gjort det men har läst mycket på nätet om andra som gjort sena aborter och enligt mamma blir man aldrig hel i själen igen. Så jag ska acceptera att jag kommer föda barnet.

     


    Vad skönt att hon följer med dig imorgon!
    Har du blivit erbjuden att få prata med en kurator? Det är en stor sak att ta in och det kan vara skönt att prata med någon som inte känner dig för att kunna bearbeta det här.

    Du verkar ha gott stöd runt om dig så det kommer bli bra det här ska du se, vad du än landar i till slut.
Svar på tråden Kan inte ta bort barnet.. Behöver hjälp!