• Anonym (Tjej)

    Kan inte ta bort barnet.. Behöver hjälp!

    Hej!

    Jag hoppas att ni kanske kan hjälpa mig lite för jag vet inte vad jag ska göra. Jag mår så jävla dåligt och mitt liv är slut. Mår illa över vad jag ställt till med och mitt liv skulle verkligen inte bli såhär!!! Vill berätta lite bakgrund först:

    Är en tjej på 18, bor fortfarande hemma. Vi bor grannar med ett par. En tjej och kille. Han var väldigt trevlig och pratade och hälsade alltid på mig. Jag tyckte att han var väldigt charmig och så var han väldigt snygg men jag försökte inte tänka så mycket på det då han faktiskt har flickvän. Flickvännen pratade jag med ibland bara, hon var inte lika pratsam men vi hälsade och så. Min mamma och flickvännen pratade dock ganska mycket och verkar komma bra överens. 

    Iallafall, en kväll i somras hade jag varit ute med mina kompisar och var påväg hem. Jag var ganska full och tänkte att jag genar genom grannens trädgård. Man kan gå genom ett par buskar så man kommer till oss. Märker inte att grannkillen sitter vid sin altan och eftersom jag hade druckit en del så såg det väl ut som om jag behövde hjälp så han kom fram och frågade hur det gick typ. Så hjälpte han mig över till vår trädgård och följer mig till min dörr. Har lite problem att få upp låset så han hjälper mig med det också sen frågar jag om han inte vill komma in och hänga. (Vi har en liten stuga precis bredvid våran tomt som jag ''bor'' i, ifall någon undrar över vart mina föräldrar var). Jag bjuder honom på en drink som jag fixar och så sitter vi och snackar lite. Säger att jag måste gå och lägga mig och han frågar om han inte får ge mig en godnattpuss, vilket han får. Vi byter även nummer. Kvällen efter sitter jag och en kompis och dricker drinkar och jag får då ett sms av honom där han frågar om jag är vaken. När min kompis stuckit hem skriver jag tillbaka att jag ska se film och frågar om han vill komma. Under filmen kysser han mig och det ena ledde till det andra och vi hade sex. Han sover över och sticker sedan hem på morgonen. Sedan hade vi inte så mycket kontakt, han skrev bara att hans fru inte får veta detta. Jag vet att det var jättefel gjort och dumt av mig.

    Nu kommer det allra värsta - Jag har inte vetat om att jag varit gravid. Jag har haft mens som vanligt. Dock är jag smal så efter ett tag började jag känna mig tjock, jag tänkte inte att jag kunde vara gravid då jag är jättenoga med mina p-piller men jag läste runt lite på nätet och ser vissa symtom som stämmer in - Mer flytningar, trötthet osv så tänkte jag gör ett test - Vilket visar neg. Tänkte inte mer på det men jag började må dåligt så tog kontakt med ungdomsmottagningen och fick tillslut reda på att jag är gravid, är i v 21+3. Jag får inte ta bort barnet. Det syns inte än så jättemycket om jag bär bra säckiga kläder men snart kan jag inte dölja det. Jag vill dö på riktigt. Ingen annan än jag vet detta. Herregud vad jag har ställt till det för mig, jag är så jävla dum i huvudet. Vad ska jag säga till mamma och pappa? Och till pappan till barnet som redan är gift..? Fyfan, jag blev riktigt jävla straffad.. Vad ska jag göra?

    Kan ni hjälpa mig? 

  • Svar på tråden Kan inte ta bort barnet.. Behöver hjälp!
  • Anonym (Hmmm)
    Esoada skrev 2014-09-28 16:27:20 följande:

    Har TS försvunnit från sin tråd?


    Hon är väl inne på sitt rum och funderar över vem som egentligen är pappan som sov över när hans fru var hemma bredvid ts hus.
  • Anonym (Tjej)

    Allt har gått bra, det gick även bra i fredags. Mamma var även med. Har berättat för min pappa nu också och det gick också bra. Så det känns bra. 

    Jag vet at han är pappan. Det hände i maj, precis som ni skrivit. Jag ser maj som sommar så därför skrev jag somras. Sen har jag inte varit med någon annan på ett halvår så jo jag är säker.

    Jag har även kontaktat pappan och vi ska ses imorgon. Jag skrev att det var väldigt viktigt så han gick med på att ses.

    Jag börjar acceptera det mer och mer och jag tror att det kommer gå bra. Jag har bestämt mig för att behålla och inte adoptera bort mitt barn. Det vill jag inte. Jag tror att jag var väldigt chockad och kände att det var med fel pappa och fel tid men det är ju faktiskt mitt barn och jag tror det kommer bli bra! 


    Anonym (Hmmm) skrev 2014-09-28 18:16:30 följande:
    Hon är väl inne på sitt rum och funderar över vem som egentligen är pappan som sov över när hans fru var hemma bredvid ts hus
    Jag tror inte jag kommer uppdatera mer här för jag blir ledsen av vad folk skriver och jag har ingen lust att förklara mig över folk som tror sig veta allt men jag vill säga tack så mycket till alla som peppade mig! Hjärta  Tack!
  • Anonym (,)
    Esoada skrev 2014-09-28 21:20:41 följande:

    Vet du vilket kön det är på barnet?


    Varför är det så viktigt för dig att få veta.
  • Mika86

    Jätte glad för dig ts att allt gått så bra, både med samtalen med dina föräldrar o att du landat så pass bra i allt o gjort ett så bra val, det kommer förändra ditt liv men det är ett så underbart sätt att förändras.
    Hoppas det löser sig jätte bra med barnets pappa med.
    Förstår att du bli ledsen av alla kommentarer som inte passar in Alls.
    Önskar dig stort lycka till i framtiden

  • Esoada
    Anonym (,) skrev 2014-09-28 21:30:12 följande:
    Varför är det så viktigt för dig att få veta.
    Nyfiken bara
  • Vicha

    Jag förstår Ts, men det skulle iaf  varit trevligt med en uppdatering sen när du pratat med pappan o hur han tar det!
    Gött att det har lugnat sig lite nu o att du tänker att det ska fixa sig, härligt!

  • Randig
    Stavka skrev 2014-09-28 22:15:10 följande:

    Dumdristigt att inte göra abort men nåväl.


    Men fattar du inte, hon FÅR inte göra abort, hon upptäckte graviditeten i vecka 21, man FÅR inte göra abort då enligt svensk lag.

    Och Ts, det kommer gå bra:) Skit i alla idioter här inne som skriver som om de har alla svar i världen och kan bäst. Vi vet ju att så inte är fallet.

    Vad skönt att dina föräldrar finns där och kan stötta dig och hoppas pappan kommer ta det bra och att det inte blir massa problem där. Uppdatera gärna om hur det gick.
Svar på tråden Kan inte ta bort barnet.. Behöver hjälp!