• Anonym (Tindra)

    Synen på sex förstör vårt förhållande

    Jag och min sambo träffades för ungefär två år sedan. Vi gick väldigt varsamt fram - träffades ofta men var inte särskilt fysiska. Det fick säkert ett halvår innan vi höll hand och ytterligare ett halvår innan första kyssen. För ungefär fem månader sedan flyttade vi ihop och det har gått jättebra. 
    Jag är inte religiös men har ändå en relativt konservativ bild av sex och det som rör sex. Det kan bero på att jag blev våldtagen när jag var fjorton och sedan dess varit skygg för fysisk närhet.
    Jag vill inte ha riktigt sex förrän på bröllopsnatten och det har jag meddelat min sambo tidigt. Han delade inte min åsikt men accepterade den ändå. 
    På senaste tiden har han varit väldigt vresig och anti. Jag har frågat vad det gäller men han har vägrat säga. Igår så meddelade han att han var trött på att vänta och saknade fysisk kontakt. Jag är rädd att han ska gå bakom ryggen på mig för sin lust eller göra något dumt.
    Vi har planerat giftermål nästa sommar.
    Vad ska jag säga till honom? Ska jag ge med mig? Hur löser man detta? 

  • Svar på tråden Synen på sex förstör vårt förhållande
  • Påven Johanna
    Anonym (Tindra) skrev 2014-10-02 15:36:14 följande:
    Men kan det inte vara en positiv utmaning att stå emot det fysiska och om det lyckas se det som ett tecken på att relationen bygger på en djupare kemi? 
    Nej, det kan det inte. Inte som jag ser det i alla fall. 

    Du har inte funderat på att gå i terapi? 
  • Anonym (Tindra)
    Påven Johanna skrev 2014-10-02 15:55:23 följande:
    Nej, det kan det inte. Inte som jag ser det i alla fall. 

    Du har inte funderat på att gå i terapi? 
    Det har jag gjort precis efter händelsen. Men som sagt så stör det inte mig i mitt vardagliga liv eller på andra plan
  • Anonym (Eh.)
    Anonym (Tindra) skrev 2014-10-02 15:50:34 följande:

    Vad skulle det kunna vara?


    Allt?

    Du kanske inte alls vill ligga med honom regelbundet efter giftemål heller - är du då villig att låta honom ligga med andra?

    Kan nog vara en bra idé för er båda att prata ut om saken.
  • Påven Johanna
    Anonym (Tindra) skrev 2014-10-02 15:57:07 följande:
    Det har jag gjort precis efter händelsen. Men som sagt så stör det inte mig i mitt vardagliga liv eller på andra plan
    Det gör det väl? Du skriver ju att det är på väg att förstöra ert förhållande. 

    Är han förresten religiös eller vad är det med honom? Bo ihop med en människa man är kär i under fem månader och inget sex. Två års förhållande och inget sex. Obegripligt.
  • Anders 386
    Anonym (Tindra) skrev 2014-10-02 15:36:14 följande:
    Men kan det inte vara en positiv utmaning att stå emot det fysiska och om det lyckas se det som ett tecken på att relationen bygger på en djupare kemi? 
    Jag kan inte se det som en positiv utmaning att stå emot något så skönt o kärleksfullt som sex. Sorry. Om det finns en gud så är nog sex och kärlek en av dom största gåvorna hen gett oss.
    En positiv utmaning är att stå emot dom negativa krafterna som tex droger o lögner. 
    Men det är min moral och min syn på livet. Man ska följa sina egna känslor, inte andras.
  • Anonym (Tindra)
    Påven Johanna skrev 2014-10-02 16:01:49 följande:
    Det gör det väl? Du skriver ju att det är på väg att förstöra ert förhållande. 

    Är han förresten religiös eller vad är det med honom? Bo ihop med en människa man är kär i under fem månader och inget sex. Två års förhållande och inget sex. Obegripligt.
    Han är inte religiös nej och det är inte jag heller. 
    Det är väl inte alls obegripligt? I mina öron låter det som om förhållande för dig grundar sig enbart på det fysiska. 
  • Anonym (K)

    Jag skulle faktiskt aldrig ha väntat - det finns oändligt många potentiella partners där ute, att slänga flera år på att vänta utan att veta om det faktiskt kommer fungera...JAG skulle inte palla. Kul för dig att du hittat en partner som gör det.

    Hur får han utlösning då? Onanerar han? Onanerar du? Ser ni  på/hjälper varann/deltar i onani?

    Kan lätt tänka mig att han blir frustrerad - men det måste väl du också bli, eller?

  • LaLola

    Tror du att allt kommer lösa sig iom att ni är gifta?
    Kommer sexet kännas bra o perfekt?

  • Anonym (Tindra)
    LaLola skrev 2014-10-02 16:13:29 följande:

    Tror du att allt kommer lösa sig iom att ni är gifta?
    Kommer sexet kännas bra o perfekt?


    Det kan jag inte veta. Inte du heller 
  • Anonym (Undrande)

    Du har aldrig haft samlag förutom våldtäkten då? Är din sambo erfaren? Hur gamla är ni? 

Svar på tråden Synen på sex förstör vårt förhållande