• Anonym (Tindra)

    Synen på sex förstör vårt förhållande

    Jag och min sambo träffades för ungefär två år sedan. Vi gick väldigt varsamt fram - träffades ofta men var inte särskilt fysiska. Det fick säkert ett halvår innan vi höll hand och ytterligare ett halvår innan första kyssen. För ungefär fem månader sedan flyttade vi ihop och det har gått jättebra. 
    Jag är inte religiös men har ändå en relativt konservativ bild av sex och det som rör sex. Det kan bero på att jag blev våldtagen när jag var fjorton och sedan dess varit skygg för fysisk närhet.
    Jag vill inte ha riktigt sex förrän på bröllopsnatten och det har jag meddelat min sambo tidigt. Han delade inte min åsikt men accepterade den ändå. 
    På senaste tiden har han varit väldigt vresig och anti. Jag har frågat vad det gäller men han har vägrat säga. Igår så meddelade han att han var trött på att vänta och saknade fysisk kontakt. Jag är rädd att han ska gå bakom ryggen på mig för sin lust eller göra något dumt.
    Vi har planerat giftermål nästa sommar.
    Vad ska jag säga till honom? Ska jag ge med mig? Hur löser man detta? 

  • Svar på tråden Synen på sex förstör vårt förhållande
  • LaLola
    Anonym (Tindra) skrev 2014-10-02 16:14:22 följande:
    Det kan jag inte veta. Inte du heller 
    Nä, men du verkar ju tro det iaf?
  • SupersurasunkSara

    Håller med HäckHäxan ang det sexuella, det finns massor med sätt utom penetrerande sex.
    Helt otroligt att ni varit ihop i två år men inte 'gett' eller 'hjälpt' varandra till orgasm än..

    Tillägger också att du bör gå i någon slags terapi. Hypnosterapi kanske? Bor du i Sthlm rekommenderar jag att du kollar på SSEAH´s hemsida. Visst det kostar en del, men det kanske bara krävs ett besök eller två.

  • Anonym (Tindra)
    Anonym (K) skrev 2014-10-02 16:11:36 följande:

    Jag skulle faktiskt aldrig ha väntat - det finns oändligt många potentiella partners där ute, att slänga flera år på att vänta utan att veta om det faktiskt kommer fungera...JAG skulle inte palla. Kul för dig att du hittat en partner som gör det.

    Hur får han utlösning då? Onanerar han? Onanerar du? Ser ni  på/hjälper varann/deltar i onani?

    Kan lätt tänka mig att han blir frustrerad - men det måste väl du också bli, eller?


    Jag känner ingen saknad efter det sexuella eller att överhuvudtaget ha sex men kan ändå känna lust. Som sagt så VILL jag ha sex efter vi gift oss och kanske handlar det enbart om princip men jag ser inget fel i det. 
    Jag har ingen aning om han onanerar, det är inget vi pratar om. Jag gör det i alla fall inte.
  • Anonym (Tindra)
    Anonym (K) skrev 2014-10-02 16:11:36 följande:

    Jag skulle faktiskt aldrig ha väntat - det finns oändligt många potentiella partners där ute, att slänga flera år på att vänta utan att veta om det faktiskt kommer fungera...JAG skulle inte palla. Kul för dig att du hittat en partner som gör det.

    Hur får han utlösning då? Onanerar han? Onanerar du? Ser ni  på/hjälper varann/deltar i onani?

    Kan lätt tänka mig att han blir frustrerad - men det måste väl du också bli, eller?


    Jag känner ingen saknad efter det sexuella eller att överhuvudtaget ha sex men kan ändå känna lust. Som sagt så VILL jag ha sex efter vi gift oss och kanske handlar det enbart om princip men jag ser inget fel i det. 
    Jag har ingen aning om han onanerar, det är inget vi pratar om. Jag gör det i alla fall inte.
  • LaLola
    Anonym (Tindra) skrev 2014-10-02 16:17:10 följande:
    Jag känner ingen saknad efter det sexuella eller att överhuvudtaget ha sex men kan ändå känna lust. Som sagt så VILL jag ha sex efter vi gift oss och kanske handlar det enbart om princip men jag ser inget fel i det. 
    Jag har ingen aning om han onanerar, det är inget vi pratar om. Jag gör det i alla fall inte.
    Är du aldrig kåt?
  • Anonym (Tindra)
    Anonym (Undrande) skrev 2014-10-02 16:15:24 följande:

    Du har aldrig haft samlag förutom våldtäkten då? Är din sambo erfaren? Hur gamla är ni? 


    Nej, jag har inte haft sex sedan dess. Jag har aldrig känt mig särskilt sugen på det heller och hade inte haft något emot att leva utan det.
    Jag är nyligen fyllda tjugo och han är tjugoåtta. 
  • Anonym (Tindra)
    LaLola skrev 2014-10-02 16:18:29 följande:
    Är du aldrig kåt?
    Inte så pass mycket att jag känner att jag vill ha sex nej
  • LaLola
    Anonym (Tindra) skrev 2014-10-02 16:20:09 följande:
    Inte så pass mycket att jag känner att jag vill ha sex nej
    Nä jag tänkte mer på att du inte ens onanerar....
  • Anonym (Undrande)
    Anonym (Tindra) skrev 2014-10-02 16:18:55 följande:
    Nej, jag har inte haft sex sedan dess. Jag har aldrig känt mig särskilt sugen på det heller och hade inte haft något emot att leva utan det.
    Jag är nyligen fyllda tjugo och han är tjugoåtta. 
    Visst kan man vänta med sex också som man. Jag var 28 vid debuten och väntade ett år tillsammans med min blivande fru. Men det är nog viktigt att du bygger upp din lust och beredskap att ha sex oberoende om det blir före eller efter giftermålet.
  • Påven Johanna
    Anonym (Tindra) skrev 2014-10-02 16:07:09 följande:
    Han är inte religiös nej och det är inte jag heller. 
    Det är väl inte alls obegripligt? I mina öron låter det som om förhållande för dig grundar sig enbart på det fysiska. 
    Nej, inte enbart. Men det är för mig en stor del av mitt förhållande, en viktig del. Men även om det inte vore så viktigt som jag tycker att det är, så är ju två år utan sex en väldigt lång tid. Dessutom har ni ju levt sexlöst ända sedan nyförälskelsestadiet. Ja, jag tycker att det är obegripligt. Men hans agerande är märkligare än ditt, jag hade aldrig ställt upp på det om jag varit honom. Då hade jag ställt krav på terapi och aktivt arbete med traumat om någon framtid skulle finnas. 

    Hur har han resonerat hittills? 
Svar på tråden Synen på sex förstör vårt förhållande